Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Mondialisering : De Realiteit ?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    Patrick

    Opmerking


      http://www.cyclingnews.com/blogs/aut...-racing-worse/

      Marc Madiot spreekt de waarheid

      Opmerking


        "The concept of the same eighteen teams racing each other all year has led to a cycling that is stereotyped, asepticized, locked, calibrated and dependant on watts and technology." Hier ben ik het volkomen mee eens!!!

        Maar...

        "The WorldTour has become so boring that it forces race organizers to look for authenticity again, sending riders to gravel roads and putting together a real cobblestone stage of the kind that hadn’t been seen for ages at the Tour de France. The racing itself must belong to the riders again." Dat is een ingewikkelder materie. Madiot lijkt het hiermee niet eens te zijn. Het is waar dat het een reactie is tegen de verveling in "normale" koersen en daarom past het in zijn betoog natuurlijk, maar tegelijk lijkt hij deze wedstrijden wel te verwerpen en daarmee ben ik het absoluut niet eens. De Strade Bianche is al enkele jaren mijn lievelingskoers en de erbij gekomen lookalike wedstrijden in Vlaanderen, Nederland en Frankrijk vind ik ook fantastisch. Akkoord, het moet ook geen regel worden, maar zo één koers per land moet toch kunnen, vind ik.

        Opmerking


          Dirt roads of niet, da's maar de verpakking en daarover heeft iedereen wel een gefundeerde mening.

          Het belangrijke zinnetje in deze passage is "The racing itself must belong to the riders again." Daar gaat het over de organisatiewijze. Ik begrijp: "Weg met de oortjes".

          Opmerking


            Oorspronkelijk geplaatst door BVB Bericht weergeven
            Ik begrijp: "Weg met de oortjes".

            Opmerking


              Oorspronkelijk geplaatst door Ronny De Schepper Bericht weergeven
              "The concept of the same eighteen teams racing each other all year has led to a cycling that is stereotyped, asepticized, locked, calibrated and dependant on watts and technology." Hier ben ik het volkomen mee eens!!!

              Maar...

              "The WorldTour has become so boring that it forces race organizers to look for authenticity again, sending riders to gravel roads and putting together a real cobblestone stage of the kind that hadn’t been seen for ages at the Tour de France. The racing itself must belong to the riders again." Dat is een ingewikkelder materie. Madiot lijkt het hiermee niet eens te zijn. Het is waar dat het een reactie is tegen de verveling in "normale" koersen en daarom past het in zijn betoog natuurlijk, maar tegelijk lijkt hij deze wedstrijden wel te verwerpen en daarmee ben ik het absoluut niet eens. De Strade Bianche is al enkele jaren mijn lievelingskoers en de erbij gekomen lookalike wedstrijden in Vlaanderen, Nederland en Frankrijk vind ik ook fantastisch. Akkoord, het moet ook geen regel worden, maar zo één koers per land moet toch kunnen, vind ik.
              Ik weet niet of MM die " grint - koersen " eigenlijk verwerpt , ik heb het niet zo verstaan , hij zegt alleen dat die koersen het gevolg zijn van die saaie , over-gecontroleerde koersen die het publiek niet graag ziet.
              ik geloof dat MM begrijpt dat die " gravel-koersen " wel een plaats in het huidige wielrennen hebben , alhoewel het ook een negatieve reactie is tegen het saaie van die WT koersen.
              Ik ben ook een fan van dit soort koersen , maar het moet ook niet overdreven worden , maar het kan ook zijn dat de nieuwe generatie van wielerliefhebbers veel meer van dit soort koersen wil zien.

              Opmerking


                Oorspronkelijk geplaatst door BVB Bericht weergeven
                Dirt roads of niet, da's maar de verpakking en daarover heeft iedereen wel een gefundeerde mening.

                Het belangrijke zinnetje in deze passage is "The racing itself must belong to the riders again." Daar gaat het over de organisatiewijze. Ik begrijp: "Weg met de oortjes".
                Ik weet het echt niet , maar het zou kunnen dat het koersen zonder oortjes wel saaier zou zijn , zeker in de koersen waaraan enkel die 18 WT ploegen deelnemen want de renners zijn zo bang " fouten " ( dwz beslissingen zelf nemen die geen goede afloop kennen ) te maken dat dat eventueel zou leiden tot nog saaier koersen , zeker onder die ploegen die aan elkaar gewaagd zijn.

                Opmerking


                  Ik weet niet of oortjes en gesloten het WT verveelsysteem de oorzaak zijn dat er steeds spectaculairdere dingen gezocht worden.
                  Ik denk eerder dat we in een tijd leven waarin nieuwigheden uitbrengen via communicatieve positioneringsdrang, gewoon aandacht brengt en vips en sponsors kan aanbrengen. Hippe wedstrijden die men weken van tevoren nog harder kan opkloppen dan normaal, met filmpjes en commentaren en polemieken in de pers.
                  Of daarna de koers spannender, sportiever en opener verloopt, daar liggen wij misschien van wakker, de uitvinders en inrichters niet noodzakelijk. Velen willen gewoon onderdeel van de show zijn, dat was vroeger al zo en nu nog veel nadrukkelijker.

                  Opmerking


                    Is het al 1 april ?

                    Ronde van Abu Dhabi is een WT wedstrijd , en ik ben Donald Trump

                    http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.3149824

                    Opmerking


                      Een teken aan de wand ?

                      http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.3150051

                      Opmerking


                        Oorspronkelijk geplaatst door Steponas Bericht weergeven
                        Klassieker. Hoe oud is die koers.
                        Zorg dat Emilie of Piemont of Milano-Torino EN Paris-Tours terug op de WT lijst komen. Die koersen kun je met recht klassiekers noemen.

                        Opmerking


                          Oorspronkelijk geplaatst door Steponas Bericht weergeven
                          Is het al 1 april ?

                          Ronde van Abu Dhabi is een WT wedstrijd , en ik ben Donald Trump

                          http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.3149824
                          Komt de Trump Tour terug.

                          Opmerking


                            Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit Stevens Bericht weergeven
                            Komt de Trump Tour terug.
                            Howdy , Gerrit ,

                            Ja , 2019 komt de Trump Tour zeker als WT wedstrijd terug , ik heb geen locatie , geen parcours , geen organisatie en geen plaats op de UCI wielerkalender , maar de belangrijkste component bezit ik in overvloed , het komt dus in orde.

                            M.A.G.A.

                            The Real Donald Trump

                            Opmerking


                              Oorspronkelijk geplaatst door Steponas Bericht weergeven
                              Howdy , Gerrit ,

                              Ja , 2019 komt de Trump Tour zeker als WT wedstrijd terug , ik heb geen locatie , geen parcours , geen organisatie en geen plaats op de UCI wielerkalender , maar de belangrijkste component bezit ik in overvloed , het komt dus in orde.

                              M.A.G.A.

                              The Real Donald Trump
                              Mr. President,

                              daar zit ik niet echt op te wachten, maar met de dollartekens in de ogen van UCI officials ben ik daar niet te gerust op.

                              Opmerking


                                http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.3129975

                                De wereld op zijn kop

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X