WielerArchieven  

Ga terug   WielerArchieven > Verzamelaars > Boeken

Reageren

Discussietools
Oud 31 augustus 2017, 20:05   #1
Stephko
Junior

Standaard Cicloeroi (Delfin & Petrucci)

Kent iemand dit boek:

Cicloeroi - Il ciclismo eroico, 1891-1914 (Giampiero Petrucci & Carlo Delfin)

Verhaalt het over de beginjaren van de wielersport in het algemeen (met de gebruikelijke nadruk op de wegsport in Frankrijk) of gaat het specifiek in op de vroege jaren van de (weg)wielersport in Italië?
Stephko is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2017, 20:57   #2
SLIJKDUIVEL
Junior

Standaard

Ik ken het boek niet.
Maar na wat gegoogle gaat het begin van het boek over de beginjaren van de wielersport voornamelijk in Frankrijk (1891 met de Bordeaux Parijs van 572 km, de eerste helden Charles Terront, Lucien Lesma, Maurice Garin) maar gaat het daarna voornamelijk over de vroege jaren van de (weg)wielersport in Italië (Gana, Galetti, Gerbi, Girardengo).
Als je Italiaans kent, denk ik wel dat het boek interessant kan zijn.
SLIJKDUIVEL is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2017, 23:21   #3
Bart den Blanken
Elite

Bart den Blanken's schermafbeelding

Leeftijd: 29
Standaard

Ik ken het boek ook niet, maar Giampiero Petrucci is wel een autoriteit als we het over de Italiaanse wielersport hebben, dus ik kan me heel goed voorstellen dat het voornamelijk over de Italiaanse wielersport gaat.

Ik kan het zo snel niet vinden maar is dit geen onderdeel van de serie Biblioteca del Ciclismo?
Bart den Blanken is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2017, 13:51   #4
Steponas
Een winnaar

Standaard

Heb een mailtje verstuurd aan forumlid Herbie Sykes , hij zit in Turin , met jouw vraag , en of hij het boek kent.
Steponas is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2017, 15:12   #5
Stephko
Junior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steponas Bekijk bericht
Heb een mailtje verstuurd aan forumlid Herbie Sykes , hij zit in Turin , met jouw vraag , en of hij het boek kent.
thanks!
Oud 3 september 2017, 20:26   #6
Steponas
Een winnaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stephko Bekijk bericht
thanks!
Herbie Sykes kent het boek en heeft het volgende gezegd ( of hij jouw vraag heeft beantwoord weet ik niet ).

It's a sort of a blast through the era, produced for L'Eroica. It's nicely illustrated and pretty simple to follow, though it doesn't really examine the prevailing social and cultural conditions. It deals almost exclusively with French and Italian cycling, and I'd say it's a decent place to start if you know nowt.
Oud 3 september 2017, 21:07   #7
Stephko
Junior

Standaard

Citaat:
Herbie Sykes kent het boek en heeft het volgende gezegd ( of hij jouw vraag heeft beantwoord weet ik niet ).

It's a sort of a blast through the era, produced for L'Eroica. It's nicely illustrated and pretty simple to follow, though it doesn't really examine the prevailing social and cultural conditions. It deals almost exclusively with French and Italian cycling, and I'd say it's a decent place to start if you know nowt.
Dank je! Beantwoordt niet helemaal de vraag die ik heb, maar ik heb nu wel een idee. De ontstaansgeschiedenis van de sport en de bekende koersen in Italië en Frankrijk ken ik wel, ik ben echter meer op zoek naar teksten die wat dieper ingaan (specifiek voor Italië) op hoe koersen zich onderling verhielden tot elkaar, relatie weg-baan, ontwikkeling van de sport in verschillende regio's etc.
Oud 3 september 2017, 22:28   #8
Steponas
Een winnaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stephko Bekijk bericht
Dank je! Beantwoordt niet helemaal de vraag die ik heb, maar ik heb nu wel een idee. De ontstaansgeschiedenis van de sport en de bekende koersen in Italië en Frankrijk ken ik wel, ik ben echter meer op zoek naar teksten die wat dieper ingaan (specifiek voor Italië) op hoe koersen zich onderling verhielden tot elkaar, relatie weg-baan, ontwikkeling van de sport in verschillende regio's etc.
Nog een keer in contact met Herbie Sykes geweest wat betreft jouw eisen over de inhoud van het boek , hier mijn vraag en zijn repliek onderaan :

Does it deal in depth with the relationship between the various races in Italy , the development of the sport in the various Italian regions or the relationship between the road and the track in Italy ?

No, none if that. As I say, it's fairly limited. It's 160 pages and about half is photography. It doesn't deal with the evolution of cycling in any meaningful sense. It was a marketing/merchandising book for L'Eroica.

Met dank aan Herbie Sykes
Oud 3 september 2017, 22:59   #9
Stephko
Junior

Standaard

Citaat:
Nog een keer in contact met Herbie Sykes geweest wat betreft jouw eisen over de inhoud van het boek , hier mijn vraag en zijn repliek onderaan :

Does it deal in depth with the relationship between the various races in Italy , the development of the sport in the various Italian regions or the relationship between the road and the track in Italy ?

No, none if that. As I say, it's fairly limited. It's 160 pages and about half is photography. It doesn't deal with the evolution of cycling in any meaningful sense. It was a marketing/merchandising book for L'Eroica.

Met dank aan Herbie Sykes
Thanks, dat beantwoordt mijn vraag volledig.
Reageren

Discussietools

Regels voor berichten