Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Tour

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    #31
    Ik volg jullie verhaal met grote belangstelling. Ik ben wat dat betreft totaal blanco.

    1932 11e rit:

    Allos:
    3.Trueba + Marchisio

    Moet daarna niet vervolgd worden met plaats 5 ?

    Fer

    Opmerking


      #32
      Originally posted by Fer Schroeders@27 Aug 2005, 11:03
      Ik volg jullie verhaal met grote belangstelling. Ik ben wat dat betreft totaal blanco.

      1932 11e rit:

      Allos:
      3.Trueba + Marchisio

      Moet daarna niet vervolgd worden met plaats 5 ?

      Fer
      Fer

      Marchisio hoort er niet tussen.

      Gerrit Stevens

      Opmerking


        #33
        Doorkomsten 1931
        Deze heb ik deels van Mémoire du Cyclisme (MdC) en deels geïnterpreteerd uit krantenverslagen.
        Dus niet per sé foutloos.

        9e etappe Pau-Luchon
        Aubisque : 1. Alfons Schepers, 2 Gaston Rebry, 3 Julien Vervaecke, 4 Antonin Magne, 5 Julien Naert, 6 Joseph Demuysere, 7 Francisco Cepeda
        Tourmalet : 1 Joseph Demuysere, 2 Alfons Schepers, 3 Maurice Dewaele, 4 Albert Büchi, 5 Antonio Pesenti, 6 Antonin Magne
        Aspin :
        Peyresourde: Antonin Magne, 2. Antonio Pesenti, 3 Joseph Demuysere

        Volgens MdC werden alleen Aubisque (en Soulor) en Tourmalet beklommen maar volgens moeten wel degelijk de Aspin en Peyresourde ook zijn opgenomen in het parcours.

        10e etappe Luchon-Perpignan
        Ares : groep
        Portet d'Aspet : 1 Antonin Magne
        Port : 1 Antonio Pesenti
        Puymorens : 1 Benoit Faure

        14 Cannes-Nice
        Braus : 1 Raffaele Di Paco/Benoit Faure, 3. Antonio Pesenti, 4 Felice Gremo, 5 Ferenand Fayolle, 6 Julien Vervaecke, 7 Hubert Opperman
        MdC geeft alleen Di Paco als eerste.
        Castillon : 1 Raffaele Di Paco

        Is het mogelijk dat de Turbie ook beklommen is?

        15. Nice-Gap
        Allos : 1 Joseph Demuysere, 2 Benot Faure, 3 Alfons Schepers, 4 Antonin Magne, 5 Antonio Pesenti, 6 Max Bullla

        16. Gap-Grenoble
        Bayard : 1 Antonin Magne

        17. Grenoble-Aix les Bains
        Galibier : Joseph Demuysere, 2 Antonio Pesenti, 3 Julien Vervaecke, 4 Felice Gremo, 5 Benoit Faure, 6 Antonin Magne, 7 Max Bulla, 8 Albert Büchi, 9 Erich Metze, 10 Maurice Dewaele
        MdC geeft ook Lautaret als beklmming maar eigenlijk is dat gewoon onzin. In feite is de Lautaret gewoon een gedeelte van de Galibier.

        18. Aix les Bains-Evian
        Aravis : 1 Joseph Demuysere (MdC geeft Antonin Magne)

        19. Evian-Belfort
        Faucille : groep

        20. Belfort-Colmar
        Schlucht : groep
        Beste klimmer volgens mij: Joseph Demuysere (Tourmalet, Galibier)

        Gerrit Stevens

        Opmerking


          #34
          Ik wil even terugkomen op deze oude discussie waarin de "meilleur grimpeur" van de jaren 1905 tot 1932 genoemd worden. Dit zou door de organiserende krant L'Auto gebeurd zijn.

          Inmiddels staan de archieven van L'Auto al een tijdje online, en ik heb deze doorgepluisd. Ik heb in elk van deze jaren gezocht naar de meilleur grimpeur, in de edities die tijdens de Tour of enkele dagen later uitkwamen, en ik heb geen enkele verwijzing naar deze prijs gevonden.

          Het bestaan van de "meilleur grimpeur" in de jaren 1905 tot 1932 is door iemand op Wikipedia gezet, met deze discussie als bron. En nu zijn er meerdere websites te vinden die, dankzij Wikipedia, dit als feit brengen. Maar klopt het ook echt?

          BVB zegt dat op het driedelige archiefwerk van L'Equipe sporen te vinden zijn op gereproduceerde voorpagina's. Ik heb dit archiefwerk niet, zijn dit voorpagina's van Auto? Kijk ik er dan zo overheen? Ik wil best geloven dat ik er een keer overheen kijk, maar ik kan van 1905 tot 1932 helemaal niks vinden!

          Opmerking


            #35
            Pagina 65 van Deel 1:

            "Petit-Breton inscrit son nom au palmarès du premier Grand Prix de la montagne."

            Dit gaat over de TdF van 1908.
            Toegevoegde bestanden

            Opmerking


              #36
              bijgaand screenshot van pag. 3 van l'Auto (13 juli 1908):
              Toegevoegde bestanden

              Opmerking


                #37
                Ja, Petit-Breton won in 1908 de Prix Labor-Hutchinson, maar dat was blijkbaar niet de "meilleur grimpeur", want die zou in 1908 door Garrigou gewonnen zijn...

                Opmerking

                Bezig...
                X