WielerArchieven  

Ga terug   WielerArchieven > Overige > Baggerbox

Reageren

Discussietools
Oud 20 augustus 2017, 10:28   #311
patfey
Kampioen

patfey's schermafbeelding

Leeftijd: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marc Bekijk bericht
Freddy was inderdaad geen echte klimmer maar wie achtste eindigt in de Tour van 1976 zet zich bij de bergritten toch ook niet in de "bus". En dat hij in die Vuelta van 1977 13 ritzeges behaalde is maar een detail...
Marc

Die opmerking was sarcasme naar het parcours van dit jaar (Freddy zou ver van dertien ritzeges gebleven zijn).
Oud 20 augustus 2017, 12:03   #312
Marc
Elite

Leeftijd: 56
Standaard

Dag Patrick

Dat sarcasme had ik wel begrepen hoor maar ik wou alleen maar duidelijk maken dat Maertens geen pannenkoek was in het gebergte.
Marc is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2017, 12:37   #313
patfey
Kampioen

Standaard

Citaat:
Dag Patrick

Dat sarcasme had ik wel begrepen hoor maar ik wou alleen maar duidelijk maken dat Maertens geen pannenkoek was in het gebergte.
In zijn twee topjaren 1976-77 kon Freddy inderdaad behoorlijk mee in het gebergte. Als het er echt tegenaan ging in de slotbeklimming kostte hem dat wel een vijftal minuten, maar laat ons zeggen dat hij dan in het groepje met de subtop zat, terwijl hij in het middelgebergte dicht bij de top zat of zelfs mee met de top was.
Oud 21 augustus 2017, 16:18   #314
vanwinjp
Een winnaar

Standaard

In een korte piekperiode van hun loopbaan kunnen alle toppers mee in het gebergte als ze dat echt willen, dat was ook voor Van Steenbergen, Van Looy en De Vlaeminck zo. Ik verwijs ook voor de vuist weg naar Moser, Phil Anderson en Jalabert.
vanwinjp is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2017, 19:42   #315
Steponas
Een winnaar

Standaard

Citaat:
Freddy was inderdaad geen echte klimmer maar wie achtste eindigt in de Tour van 1976 zet zich bij de bergritten toch ook niet in de "bus". En dat hij in die Vuelta van 1977 13 ritzeges behaalde is maar een detail...
Ik weet FM te waarderen , hij was zeker geen pannekoek in het gebergte , mijn punt was dat FM of bv Sean Kelly geen schijn van kans zou maken om de Vuelta 2017 te winnen , en een Jalabert , een Anderson of een Moser evenmin.

Laatst gewijzigd door Steponas; 22 augustus 2017 om 12:35
Steponas is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2017, 18:24   #316
Steponas
Een winnaar

Standaard

http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.3064022#

Veel onzin hier van Roger Hammond , Froome koerst niet in eigen land omdat er geen koersen zijn in eigen land , de wielersport is geen volkssport in het VK , en is niet populair , punt.

Ook wat het winnen van awards betreft , de wielersport is een niche-sport in het VK , net zoals cricket in Belgie , komt cricket ooit op Sporza ? Neen.

http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/Vuelta/1.3063320

Planckaert ziet het ook verkeerd , Froome is geen prof die les komt geven , Froome bij Barlow World was een steengoede renner , meer niet , het is de Sky machine die het verschil maakt , mede-dankzij Sky is de wielersport een wetenschap geworden , de profs bij Sky zijn eigenlijk Brailsford en diens staf , niet Froome.

Ook wat Sky betreft , bestaat er een tweede ploeg ter wereld die het zich kan veroorloven enkel op de grote rondes te concentreren ? Neen , vraag het maar aan Patrick Lefevre , en dat verklaart ook , voor een groot deel , hun dominantie in de grote rondes , het kan Murdoch niet schelen of Sky de Ronde Van Vlaanderen winnen als ze de Tour maar winnen , dat is weelde voor een ploegleider , toegegeven , je moet ook zo'n ploeg kunnen bouwen om de Tour te winnen , maar dat is ook de luxe van het Sky project , buiten de Tour telt niks , de realiteit voor Sky , een new-age sponsor in een new-age wielersport

Edit:

Ik had eigenlijk moeten schrijven: Sky kan het zich veroorloven enkel op de ene grote ronde te concentreren nl de Tour ( want dat is de realiteit ondanks winst in de Vuelta ) de rest is bijzaak

Laatst gewijzigd door Steponas; 12 september 2017 om 20:41
Steponas is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2017, 22:25   #317
vanwinjp
Een winnaar

Standaard

't Was ietsjes voor mijn tijd, maar reed Anquetil (het periode verschil en de wetenschappelijke know how in acht genomen) eigenlijk niet bijna op dezelfde wijze de grote ronden waaraan hij deelnam?

Altijd ploegen rond zich bouwen in functie van de rittenkoersen, toen vooral de Tour en zo lang mogelijk ploegmaats rond hem houden...

Psychologisch spel spelen, de anderen versmachten, uitlopers beperkend in het vizier houden zijn tijdrit boni indachtig en als het echt moest zelf uit zijn kot komen.

Identiek is het natuurlijk nooit, maar men zei van de ronden van toen ook dat ze saai waren en op voorhand gereden.
Oud 13 september 2017, 23:39   #318
patfey
Kampioen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanwinjp Bekijk bericht
't Was ietsjes voor mijn tijd, maar reed Anquetil (het periode verschil en de wetenschappelijke know how in acht genomen) eigenlijk niet bijna op dezelfde wijze de grote ronden waaraan hij deelnam?

Altijd ploegen rond zich bouwen in functie van de rittenkoersen, toen vooral de Tour en zo lang mogelijk ploegmaats rond hem houden...

Psychologisch spel spelen, de anderen versmachten, uitlopers beperkend in het vizier houden zijn tijdrit boni indachtig en als het echt moest zelf uit zijn kot komen.

Identiek is het natuurlijk nooit, maar men zei van de ronden van toen ook dat ze saai waren en op voorhand gereden.
Neen toch niet echt. Die Tours waren wel spannend en Anquetil had nooit een ploeg in het gebergte als Sky. Saai was enkel de Tour 1961, door de stommiteit van op de eerste dag een ochtendrit en namiddagtijdrit te hebben. Gevolg, na 1 dag had hij al bijna 5 minuten op de tweede, die niet eens een klassementsrijder was, en 5,25 op de eerste klassementsrijder. De verwachte grote rivaal Gaul stond al op 8 minuten. Tevens was dit de zwanenzang van de nationale ploegen, het overwicht van de Franse ploeg had de wedstrijd verder mee lam gelegd.
De volgende drie uitgaven waren wel spannend en spectaculair, net als zijn Giro's.
Wat wel waar was, is dat hij verdedigend reed en dat hij waarschijnlijk maar al te graag een ploeg als Froome gehad had. Tot slot, hij reed, en won wel meer dan Froome. Maar saai waren die rondes nooit, ik vraag me eigenlijk af waarop je je daarvoor baseert?
Oud 14 september 2017, 18:23   #319
vanwinjp
Een winnaar

Standaard

Dat Anquetil meer reed en ook nog wel andere koersen won, wellicht ook een breder inzetbare en grotere motor had, dat weet ik. Meer wedstrijddagen rijden was toen gebruikelijk en van Froome zullen we wellicht nooit weten of die ook een LBL kan winnnen.

Alles wat ik er ooit over las, gaf mij altijd de indruk dat Anquetil ook zo verlammend kon werken op het peloton.
Of is dat een fel uitvergrote karikatuur van de feiten? Men doet daar soms al eens aan in de wielerliteratuur.
Oud 15 september 2017, 18:37   #320
patfey
Kampioen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanwinjp Bekijk bericht
Dat Anquetil meer reed en ook nog wel andere koersen won, wellicht ook een breder inzetbare en grotere motor had, dat weet ik. Meer wedstrijddagen rijden was toen gebruikelijk en van Froome zullen we wellicht nooit weten of die ook een LBL kan winnnen.

Alles wat ik er ooit over las, gaf mij altijd de indruk dat Anquetil ook zo verlammend kon werken op het peloton.
Of is dat een fel uitvergrote karikatuur van de feiten? Men doet daar soms al eens aan in de wielerliteratuur.
Ik denk een fel uitvergrote karikatuur. Anquetil werd regelmatig aangevallen en moest dikwijls zelf de situatie recht zetten. Waar wel overeenstemming is, is zijn gave inspanningen te optimisten en neit voor de galerij te rijden.

Discussietools

Regels voor berichten