Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Miroir Du Cyclisme

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    Miroir Du Cyclisme

    kan er iemand mij wegwijs maken in de uitgaven van Miroir du Cyclisme. Ik vermoed dat er twee publicatietermijnen waren. Heeft er iemand een gedacht wanneer de eerste begon en eindigde en wanneer de tweede. Wat was trouwens de oorzaak van het onderbreken van de edities ?


    Jan

    #2
    Jan,
    Als ik het goed voor heb kan je moeilijk spreken van een onderbreking in de uitgaven. Je hebt namelijk een "ancienne série" , oude reeks dus en een "nouvelle série" of nieuwe reeks. De "ancienne série" omvat de 6 nummers van de eerste jaargang, genummerd van 1 tot 6 uit 1960. Het tijdschrift verscheen toen tweemaandelijks. Vanaf 1961 tot bij het ophouden der publicatie, verscheen het maandelijks met doorlopende nummering en is men opnieuw gestart met nr. 1 . Ik weet het nummer van het allerlaatste magazine niet meer van buiten maar kan dat wel eens nakijken.

    Opmerking


      #3
      Jan,

      Het laatste nummer is nr 474 maart-april 1994, dat hebben ze mij Frankrijk toch verteld toen ik dat nummer aankocht.

      Hans,

      Weet je soms hoeveel hors series er zijn, ik heb er 3. Waren er meer?

      Alvast bedankt

      Opmerking


        #4
        Flupke,
        Ik zal dat eens moeten nakijken want ik weet het niet van buiten en deze week heb ik niet zoveel tijd, maar ik zoek het wel eens uit.

        Opmerking


          #5
          Doe maar rustig Hans, er is haast bij.

          Opmerking

          Bezig...
          X