Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wielerencyclopedie

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    Wielerencyclopedie

    in de jaren 70-80 heb ik het sportblad sport 70 (80) verzameld, ik was toen al geobesedeerd door de wielerencyclopedie die er in stond van het duo georges matthys/fred daman. helaas is deze encyclopedie niet geheel ge presenteerd geworden omdat het sportblad ter ziele is gegaan. weet iemand of deze encyclopedie in boekvorm is uitgegeven, of dat er andere uitgaven zijn geweest waar het vervolg in is opgenomen.
    harrie

    #2
    Hallo Harrie

    De “Wielerencyclopedie” die in wekelijkse afleveringen is verscheen in Sport 70 en Sport 80, (als ook in het Frans "L'Encyclopédie cycliste"in "Le Sportif'70" en "Le Sportif'80"), op tekst van Fred Daman en Georges Matthys, waarin in lexicografische volgorde, precies 3331 biografieën van renners voorkomen.
    is helaas geeindigd met de letter L (Henk Lubberding was de laatst verschenen biografie).

    De uitgeverij Roularta met "Sportmagazine" nam toen genoemde sportbladen over en was niet verder geïnteresseerd in de volkse wielersportgeschiedenis. Andere sporten kwamen meer aan bod.

    Deze encyclopedie is nooit in boekvorm uitgegeven en is ook door geen enkele uitgever verder gezet.

    Jozef

    Opmerking


      #3
      Hallo iedereen,

      Weet iemand of er ook een biografie van Marino Basso in deze serie is uitgekomen? En zo ja, is er iemand die mij een scan daarvan kan bezorgen?

      Alvast heel erg bedankt!

      Groet,
      Bart

      Opmerking

      Bezig...
      X