Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

os

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    os

    ik weet niet of je voor de o s ook een pronostiekje mag wagen zo ja hier de mijne

    1 alberto contador
    2 alejandro valverde
    3 paolo bettini
    4 stefan schumacher
    5 kim kirchen
    6 davide rebellin
    7 oscar freire
    8 samuel sanchez
    9 karsten kroon
    10 franck schleck

    #2
    1 BETTINI Paolo QST
    2 DESSEL Cyril ALM
    3 EFIMKIN Vladimir ALM
    4 KOLOBNEV Alexandr CSC
    5 PFANNBERGER Christian BAR
    6 REBELLIN Davide GST
    7 SANCHEZ GONZALEZ Samuel EUS
    8 SCHLECK Frank CSC
    9 SCHUMACHER Stefan GST
    10 VALVERDE BELMONTE Alejandro GCE

    Opmerking


      #3
      Geen prognose maar een opmerking over de heer Jean Wauters. Hij doet wel erg denigrerend over de erelijst van de OS sinds de intrede van het professionalisme.
      Wat is er mis met Pascal Richard en Jan Ullrich. Toch grote namen.
      Richard is niet alleen WK veldrijden maar ook winnaar van Giro di Lombardia, Liège-Bastogne-Liège, Tour de Romandie (2x), Tour de Suisse.

      Gerrit

      Opmerking


        #4
        Ullrich is wel een dubieuze naam. Bettini en Richard zijn mooie winnaars, Sanchez is dan wer minder indrukwekkend (als naam,niet zijn prestatie).
        Patrick

        Opmerking


          #5
          dameskoers

          Michel Wuyts pleit ervoor om de dameskoers in te korten of de uitzending in te korten omdat er niet gebeurt.
          Over dat eerste ben k het niet eens, ze mogen hem zelf uitbreiden wat mij betreft. De atletiek marathon en de iron-man triathlon zijn ook even lang voor beide geslachten.
          Met hetzelfde argument (er gebeurt niks) zou men ook van de meeste bergetappes kunnen inkorten. Tot de laatste col gebeurt er niks en als er al wat gebeurt dan is het door een gedopeerde.

          Wat betreft inkorten van de uitzending. Helemaal mee eens, maar hetzelfde geld voor de hierboven genoemde bergetappes.

          Gerrit

          Opmerking


            #6
            Ik zou ook zeggen Gerrit, in korten wanneer meneer Wuyts het niet interessant vindt. Maar is hij niet bang dat ze hem voor een uurtje wielrennen nog naar de OS sturen. Ik vind het zeker aan te bevelen om de uitzendingen van de wegrit voor zowel de mannen als vrouwen in te korten of af en toe een flash te geven en dan met de laatste 30 km te eindigen. Er is zo'n aanbod van andere sporttakken dat men gemakkelijk de uitzending kan vol krijgen.
            Pluspunt is ook dat we Wuyts zijn gezever niet steeds moeten horen of de vergissingen van renners (de juiste naam bij de juiste renner).

            Opmerking


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door harrie lemeer Bericht weergeven
              Ik zou ook zeggen Gerrit, in korten wanneer meneer Wuyts het niet interessant vindt. Maar is hij niet bang dat ze hem voor een uurtje wielrennen nog naar de OS sturen. Ik vind het zeker aan te bevelen om de uitzendingen van de wegrit voor zowel de mannen als vrouwen in te korten of af en toe een flash te geven en dan met de laatste 30 km te eindigen. Er is zo'n aanbod van andere sporttakken dat men gemakkelijk de uitzending kan vol krijgen.
              Pluspunt is ook dat we Wuyts zijn gezever niet steeds moeten horen of de vergissingen van renners (de juiste naam bij de juiste renner).

              Datzelfde geld overigens voor Mart Smeets die ook constant vergissingen maakt met namen. Vrouger hadden we Bourrou en Tacka-aert. Tegenwoordig Pannenberger.
              Zoals Michel Wuyts zei, ze hadden beter de start 25 km korter bij de einstreep kunnen leggen en een rondje ectra kunnen rijden.
              Overigens wel weer een schitterende finale met een terechte winnares. Alweer het tweede achtereenvolgende jaar dat Marianne Vos zich de kaas van het brood laat eten.

              Gerrit

              Opmerking


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit Stevens Bericht weergeven
                Overigens wel weer een schitterende finale met een terechte winnares. Alweer het tweede achtereenvolgende jaar dat Marianne Vos zich de kaas van het brood laat eten.

                Gerrit
                Afgaande op het commentaar van Mart Smeets (Marianne Vos kan moeiteloos de mannen in de klim volgen) moet het resultaat van haar een enorme tegenvaller zo niet afgang zijn. Ze zou immers wel even winnen. De arrogantie van het commentaar droop ervan af.
                Stuur Mart aub met pensioen, kan hij met gerust hart kijken naar het baseball en hockey kijken waar zoon Tjerk en schoondochter Minke hopen te excelleren.

                Gerrit

                Opmerking


                  #9
                  Smeets en Wuyts inkorten lijkt mij beter!
                  Die mensen (vooral Wuyts) meet zich echt sterallures aan.
                  Zelfs zijn co-commentatoren maakt hij soms belachelijk, om dan maar te zwijgen over zijn ''intellectuele'' inbreng.
                  Ik erger me rot aan die vent.

                  Opmerking


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door dirk van hove Bericht weergeven
                    Smeets en Wuyts inkorten lijkt mij beter!
                    Die mensen (vooral Wuyts) meet zich echt sterallures aan.
                    Zelfs zijn co-commentatoren maakt hij soms belachelijk, om dan maar te zwijgen over zijn ''intellectuele'' inbreng.
                    Ik erger me rot aan die vent.
                    ik erger er mij ook aan hoor
                    voor mij mag hij vandaag nog met pensioen gaan

                    Opmerking


                      #11
                      madison/americaine

                      Wat is het verschil tussen de Madison en da Americaine.

                      Gerrit

                      Opmerking


                        #12
                        geen verschil, neem ik aan, Madison is de Engelse (Amerikaanse) term en Américaine de Franse benaming.

                        Opmerking


                          #13
                          Klopt.
                          De eerste zesdaagse werd (uiteraard) in de USA ingericht, individueel (!) en van maandagmorgen 00.00 uur tot zaterdagnacht 24.00 (zondag rustdag).
                          Individueel werd toch wat erover gevonden, vandaar werd er vervolgens, en voor het eerst op de wielerbaan in de Madison Square Garden in New-York, en zesdaagse met koppels en aflossing ingericht.
                          Vandaar de benamingen : "madison", als verwijzing naar het beginoord, en bij ons (n zeker in Frankrijk) veel gebruikelijker "américaine", oftewel "op zijn amerikaans". Later werd er in België (onder invloed van de veralgemeende vernederlandsing) over ploegkoers en koppelrit gesproken, maar nu is de meest gangbare benaming (onder invloed van de verengelsing?) "madison".
                          Maar het is dus wel allemaal hetzelfde.
                          Patrick

                          Opmerking


                            #14
                            Op de Nederlandse TV wordt Bradley Wiggins de meest succesvolle baanrenner aller tijden genoemd. Men verward natuurlijk de OS met wielrennen in het algemeen. Het lijkt er hedentendage op dat alleen maar de OS telt.
                            Wat betreft Wiggins. Natuurlijk heeft hij de meeste gouden medailles. Maar daarbij moet niet vergeten worden dat er nu toch meer wedstrijden op het programma staan dan zo'n 40 jaar geleden.
                            Toen had je sprint, achtervolging, ploegachtervolging, 1 km en tandem.
                            Weggevallen zijn 1 km en tandem. Erbij gekomen. Madison, team sprint, keirin, puntenkoers. Dat is een toename van 40%.

                            Er wordt nadrukkelijk gewezen op het Nederlandse falen en de Britse successtory. Dan kan het optreden van Cavendish alleen maar als een afgang betiteld worden. Zijn voortijdige opgave in de Tour heeft helemaal niets opgeleverd.

                            Gerrit

                            Opmerking


                              #15
                              Gerrit,

                              Bewijst dit niet eerder het gebrek aan competentie (en daar trappen we weer eens een open deur in) van die journalisten? Ik ben immers helemaal niet mee, want ik vind als palmares:

                              Wiggins : 3 X goud (achtervolging 2004 & 2008, ploegenachtervolging 2008), 1 X zilver (ploegenachtervolging 2004), 2 X brons (ploegenachtervolging 2000, madison 2004), daarnaast 6 wereldtitels

                              Hoy : 4 X goud (km 2004, sprint, keirin, ploegsprint 2008), 1 X zilver (ploegsprint 2000), daarnaast 7 wereldtitels

                              Llaneras : 2 X goud (puntenkoers 2000 en 2008), 2 X zilver (puntenkoers 2004en madison 2008), daarnaast 7 wereldtitels

                              Morelon : 3 X goud (tandem en sprint 68, sprint 72), 1 X zilver (sprint 76), 1 X brons (sprint 64) en daarnaast 8 wereldtitels.

                              Wiggins steekt daar Olympisch zeker niet bovenuit, als je enkel naar OS (en eventueel WK's) kijkt, zonder met de veranderingen in programma rekening te houden, zou ik eerder Hoy als nr 1 hebben, voor Morelon en Wiggins.

                              Hou je bovendien, zoals je heel terecht opmerkt rekening met de programm uitbreidingen, en de deelname van profs, komen uiteraard namen als Van Steenbergen, Posgt en Sercu naar voren. En natuurlijk ook Nakano : van 77 tot 86 10 X wereldkampioen sprint op rij, toen de profs niet naar de OS mochten (en er daar geen keirin en zo meer was!).
                              Patrick

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X