Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Mercier

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    Mercier

    In de Mercierreeks bestaan er foto's van
    Bernard Glais
    Guy Ract
    Gustave Vermeulen

    Nochtans heb ik gen van deze drie bij Mercier. Ik vermoed dus dat ze hier als onafhankelijken bij zitten. Kan er iemand dit bevestigen? Eventueel jaartallen.

    #2
    Ik heb in mijn bestanden enkel Bernard Glais als prof van 1963 tot 1965, maar niet bij Mercier.

    Opmerking


      #3
      Onderstaande vraag heb ik ook reeds gesteld bij de collega's van MdC en CDP. Maar ik kreeg geen antwoord (eigenlijk krijg ik daar nooit antwoord).

      Misschien toch hier iemand die het weet?

      Opmerking


        #4
        Ik heb dezelfde ervaring met mijn vragen op MDC. By the way Jan, Glais staat wel vermeld op Cycling ranking in 1965. http://www.cyclingranking.com/rankin...ar=1965&page=7 en ook in 1964 :

        Wat Ract betreft, Wikipedia geeft hem in 1965 als prof bij Grammont.
        Klik hier. Maar op de site van De gribaldy lezen we dan wel :"Ancienne équipe française de cyclisme professionnel sur route, dirigée par Jean de Gribaldy, durant la saison 1965. Grammont, sponsor de cette équipe, était un fabricant français de radios et de téléviseurs, basé en région parisienne. Motoconfort, une marque de cyclomoteurs et de motos, créée en 1926, propriété de Motobécane. La quasi -totalité des coureurs de l'équipe étaient des licenciés indépendants, ce qui leur permettait, à l'occasion de certaines courses, d'affronter les pros."

        Ract heeft ook deelgenomen aan de Ronde van Zwitserland in 1965
        Laatst bewerkt door Frascati55; 10.06.2007, 11:17.

        Opmerking


          #5
          Ik heb Glais in

          1958 : Onafhankelijke
          1959 : Onafhankelijke
          1960 : Onafhankelijke
          1961 : Onafhankelijke
          1962 : Onafhankelijke
          1963 : Stella-l'Economique (Onafhankelijke)
          1964 : ????
          1965 : Bières 33-Terrot (Onafhankelijke)

          Ract heb ik enkel in 1965 namelijk als Onafhankelijke bij Grammont-Motoconfort.

          Wat MdC betreft heb ik toch de indruk dat het een beetje "wij Fransen onder elkaar" is.
          Men kan mij namelijk niet wijsmaken dat geen enkele Franse collega de informatie van hierboven niet heeft of kan aanvullen. Maar goed, ik ga er geen polemiek van maken.

          Opmerking

          Bezig...
          X