Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Hebro-flandria

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    Hebro-flandria

    In Cycling Weekly van 1/2/1992 staat een foto van het Britse achtervolgingsteam uit 1976. Ian Hallam, Rik Evans en Mick Bennett dragen daarop een trui van Hebro-Flandria! Will Moore staat een beetje verborgen op de foto, maar ik geloof niet dat hij ook een dergelijke trui aan heeft. Ron Keeble ontbreekt (zoals gewoonlijk bouwde men een team van vijf man, voor het geval er iemand ziek werd of gekwetst): reed hij ook voor Hebro-Flandria? En vooral: kan iemand hier wat tekst en uitleg bij geven? Want dat lijkt me toch een Nederlandse ploeg?

    #2
    Hallam heeft een rit in Olympia`s Tour gewonnen in 1973. Hij reed toen wel voor de Britse nationaal selectie ( een heel sterke ploeg : Bennett , Thomas , Hallam , Moore ) , en heeft een goede indruk gemaakt. Dat heeft tot gevolg gehad dat hij in het daaropvolgende jaar Olympia`s Tour voor Hebro-Flandria gereden heeft. Ik geloof dat de Hebro-Flandria afvardiging voor de 1974 Olympia`s Tour louter uit Britten heeft bestaan.

    Opmerking


      #3
      Dank je, Stephen. Een oproep dus aan onze Nederlandse vrienden: wie heeft er de volledige samenstelling van die ploeg?

      Opmerking


        #4
        Ik heb even in de Wielersport voor jullie nagezocht. Bij de presentatie aan het begin van het jaar zaten er bij Hebro-Flandria geen Britten. Ik kan geen deelnemerslijst vinden van Olympia's Toer.

        Fer

        Opmerking


          #5
          Ik geloof dat die Britten , het was eigenlijk de Britse baanselectie ( ploegenachtervolging ) , een gelegenheidsploeg voor Hebro-Flandria gevormd hebben.
          Een vriend heeft de nodige nummers van Cycling Weekly ( toen heeft de CW uitvoerig over die wedstrijd geschreven ) , ik ga hem even raadplegen.
          Op de site van Olympia`s Tour staan de ploegen van buitenlanders, ie niet-Nederlanders , niet vermeld , enkel het land wordt aangegeven.

          Opmerking


            #6
            Volgens Cycling Weekly hebben Ian Hallam en Mick Bennett wel degelijk deel van de Hebro-Flandria ploeg voor Olympia`s Tour van 1974 uitgemaakt. Hun ploeggenoten werden door CW niet bij vermeld.
            Zowel Hallam als Bennett zijn zwaar ten val gekomen in de derde rit , Hallam zelfs na 3 kilometer koers , hij moest de strijd onmiddelijk staken. Bennett heeft de rit wel uitgereden maar verloor 48 minuten. Bennett heeft de Tour ook niet uitgereden.
            Een Britse ploeg is ook gestart in die Tour , het betreft: Heffernan; Carbutt; Beech; Mitchell; Gornall en Lewis.
            Lewis is in de eerste rit buiten tijd aangekomen , en Heffernan heeft tijdens de laatste rit opgegeven.
            Voor de Britten ( met uitzondering van Hallam en Bennett ) is Olympia`s Tour een ware vuurdoop geweest , de meeste van hen hebben van het in-waaiers-rijden geen kaas gegeten en werden er meedogeloos uit de wielen gereden , let wel , het waren toen allemaal renners die als de beste in Groot Brittannie golden , maar dat is op zich geen referentie.

            bron:Cycling Weekly 11 mai 1974.

            Opmerking


              #7
              Weet er iemand de namen van de renners die in 1973, 1974 en 1975 voor Hebro-Flandria hebben gereden?

              Dank bij voorbaat

              Edit:

              Voor 1974 heb ik Jules Bruessing, Toine van den Bunder, Fons van katwijk en Ian Hallam
              Laatst bewerkt door Steponas; 17.06.2020, 10:50.

              Opmerking


                #8
                1973 Hebro-Flandria: Tom Damen - Anne Wiegersma - Jan van Houwelingen - Jac. Spetgens - Henk Boom - Ad Toepoel - Harry Beurskens - Sjef de Jong - Henk Smits - Cees Zoontjens - Cees Swinkels - Frits Sluper -Rik Sentjens - Bart Dekker - Fons van Katwijk- Piet van Kollenburg - Gertie Wildeboer - Nico van Hest - Theo v.d. Loo - Nico Vermeulen - Jan Huisjes
                1974 Hebro -Flandria; Frits Sluper - Leon Strobbe - Toine van den Bunder- Piet van Kollenburg - Fons van Katwijk - Huub Geilenkirchen - Henk Smits - Jan van Houwelingen - Nico Vermeulen - Mick Bennet (ENG.) - Harry Crijns - Jan Huisjes - Leo Steur - Rik Sentjens - Marcel Rehorst - Joop van Rossem Ian Hallam (ENG) - Ad. Prinsen
                1975 Soka-Flandria: Jules Bruesing - Co Hoogendoorn - Aad Kramer - Jan Huisjes - Geert Jacobs - Jocelyn Lovell -Piet Maas - Ad Prinsen - Henk Smits -Leo Steur - Leon Strobbe - Toine van den Bunder - Antoon van der Steen - Fons van Katwijk - Piet van Kollenburg - Martin Venix - Theo Venix - Nico Vermeulen - Jac Vooys - Ad Tak ?

                Mocht iemand nog foto's van renners van de ploeg van 1973 hebben, dan houd ik mij aanbevolen, hier zoek ik namelijk nog diverse renners van.

                Opmerking


                  #9
                  Nog een kleine aanvulling, maar Bruesing reed ook in 1974 bij de ploeg Hebro Flandria, kwam er alleen in een later stadium pas bij. Vandaar niet op de ploegfoto en een afwijkende publicitaire foto.

                  Opmerking


                    #10
                    Bedankt voor de info, Pietje Colnago, nog een vraagje, hebben die ploegen, Hebro-Flandria en Soka-Flandria, ooit als opleidingsploegen voor de Flandria profploegen gefungeerd?

                    Ik dacht van niet, maar de Engelse renners Mick Bennet en Rik Evans hebben dat beweerd, maar blijkbaar klopt dat niet want geen van die renners zijn overgestapt naar de beroepsrenners bij Flandria.
                    Laatst bewerkt door Steponas; 18.06.2020, 22:04.

                    Opmerking


                      #11
                      Zover ik weet. was er geen lijntje naar de Flandria profploeg.

                      Opmerking

                      Bezig...
                      X