Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Welke reeks 06

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    Welke reeks 06

    Behoren deze foto's van Nederlandse renners tot een bepaalde reeks?
    Toegevoegde bestanden

    #2
    Van het type van die onderste kaart bestaan verschillende rennersfoto's , Nederlandse renners. Of je het als een reeks moet beschouwen weet ik niet, het zal in elk geval om dezelfde uitgever gaan.
    Op de plek voor de postzegel staat 'echte foto' en (meestal?) '49' of bijv. '1049', ze zullen wellicht uit 1949 komen?

    Opmerking


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door jovanni Bericht weergeven
      Van het type van die onderste kaart bestaan verschillende rennersfoto's , Nederlandse renners. Of je het als een reeks moet beschouwen weet ik niet, het zal in elk geval om dezelfde uitgever gaan.
      Op de plek voor de postzegel staat 'echte foto' en (meestal?) '49' of bijv. '1049', ze zullen wellicht uit 1949 komen?
      Schotman met een kaart uit 1949 lijkt me toch vreemd, of is dit een andere Schotman dan Marinus (Arie)? Ik vind verder nergens spoor van een Ad.
      Patrick

      Opmerking


        #4
        http://www.dewielersite.net/db2/wiel...oureurid=33265

        Opmerking


          #5
          Dus Ad is inderdaad Marinus “Arie” Schotman (identieke geboorteplaats en datum). Iemand een idee waar die Ad vandaan kan komen?

          En een kaart uit 1949 lijkt me dus zeer onwaarschijnlijk, was dan 19 en misschien niet eens amateur.
          Patrick

          Opmerking


            #6
            Volledige naam voor de burgerlijke stand is Adrianus Marinus.

            Pas op: je hebt ook nog Marinus Hilbertus Schotman ("Martien"), ° 22/09/1914 + 27/04/1998

            mvg
            Bart

            Opmerking


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door BartVancoillie Bericht weergeven
              Volledige naam voor de burgerlijke stand is Adrianus Marinus.

              Pas op: je hebt ook nog Marinus Hilbertus Schotman ("Martien"), ° 22/09/1914 + 27/04/1998

              mvg
              Bart
              Bedankt Bartr, blijkbaar niet geweten door MDC
              Patrick

              Opmerking


                #8
                Ad Schotman was een Amsterdamse pisterenner en ook de man op bovenstaande foto. Voornamelijk sprinter. Rinus Schotman was een Zwollenaar, die nog veel op de Zwolse Urbana-wielerbaan gereden heeft. Was ook een behoorlijk wegrenner. Wat bijzonder is, is dat hij later ook een verwoed verzamelaar is geworden. Ik heb nog een aantal dingen uit zijn verzameling kunnen overnemen. Zijn weduwe Thekla is pas een paar jaar geleden op 98-jarige leeftijd overleden.
                Laatst bewerkt door ULSEN; 22.12.2018, 22:06. Reden: Verbetering

                Opmerking


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door ULSEN Bericht weergeven
                  Ad Schotman was een Amsterdamse pisterenner en ook de man op bovenstaande foto. Voornamelijk sprinter. Rinus Schotman was een Zwollenaar, die nog veel op de Zwolse Urbana-wielerbaan gereden heeft. Was ook een behoorlijk wegrenner. Wat bijzonder is, is dat hij later ook een verwoed verzamelaar is geworden. Ik heb nog een aantal dingen uit zijn verzameling kunnen overnemen. Zijn weduwe Thekla is pas een paar jaar geleden op 98-jarige leeftijd overleden.
                  Bedankt.
                  Ik had er voordien nooit op gelet, maar Sschotman de pistier heeft bij de Maple Leaf chromos van 1960 en 61 en bij MDC Marinus en op zijn kaarten Ad. Ik heb die altijd bij elkaar gestoken, zonder er echt op te letten, ik begon mij pas vragen te stellen toen we die kaart probeerden te klasseren en even aan 1949 dachten.
                  Patrick

                  Opmerking

                  Bezig...
                  X