Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Spekelink Gerrit

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    Spekelink Gerrit

    Hallo,

    Weet iemand iets meer over deze renner.
    Volgens het officiële blad van de KNW (Wielersport van 2 augustus 1973) staat dat er hem een beroepsrenner licentie werd uitgereikt (zijn adres stond er zelfs bij : Mozartlaan 102 Hengelo).
    Maar ik vind verder niets over hem. Heeft hij werkelijk gereden eind 1973, uitslagen, ploeg of individueel?

    #2
    Gerrit Spenkelink was in de jaren 40 en 50 beroepsrenner. Na zijn carriere werd hij mecanicien.

    Wellicht dat hij een mecaniciens-licentie had in de jaren 70.

    Opmerking


      #3
      Waarschijnlijk gaat het om Gerrit-Jan Spenkelink geboren te Hengelo 10-10-1918 en prof van 1946 tem 1956. Volgens de blog van Fred van Slogteren zou hij overleden zijn in 1991 of 1992.

      Kristof
      Flupke
      Super Moderator
      Laatst bewerkt door Flupke; 02.10.2021, 21:55.

      Opmerking


        #4
        Spekelink

        Hierbij een tweetal foto's
        Toegevoegde bestanden

        Opmerking


          #5
          Spenkelink was mecaniciën van een aantal Twentse renners, waaronder Gerrit Lentelink uit Ambt Delden, waarvan wij destijds supporter waren. Zodoende kende ik hem redelijk goed. Hij moet voordien een heel behoorlijk prof zijn geweest.

          Opmerking


            #6
            Hierbij zijn palmares
            Toegevoegde bestanden

            Opmerking


              #7
              Spenkelink

              Dank voor de info.
              Van die Spenkelink uit de jaren vijftig wist ik.
              Maar wat doen we met de officiële aankondiging in het blad van KNW verschenen op 2.8.1973, hij staat wel degelijk bij de uitgereikte licenties voor profs met een volgnummer van de profs.
              Volgens mij spreken we niet over de zelfde Spenkelink, kan het een zoon of familie zijn, trouwens zijn voornaam is niet Gerard-Jan, maar Gerrit.

              Opmerking


                #8
                Spenkelink

                Voor alle duidelijkheid, de voornaam van de renner uit de jaren 40/50 was wel degelijk Gerrit-Jan en niet Gerard-Jan zoals verkeerdelijk vermeld in mijn vorig bericht.

                Opmerking


                  #9
                  Ik heb Wielersport nu niet bij hand maar misschien werd hem de verkeerde licentie uitgereikt en werd dit in 1 van de volgende nummers van Wielersport rechtgezet.

                  Kristof

                  Opmerking

                  Bezig...
                  X