Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Snipercycling

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    Snipercycling

    Nuyens was een leep coureureke. Dat is niet verboden. Nu lees ik al een tijdje vreemde verhalen rond zijn aanpak en ploeg. Omdat er altijd 2 zijden aan een verhaal zijn, dacht ik aanvankelijk nog altijd dat het vooral over uitgekookt management ging. Ook dat is niet verboden, maar de verhalen blijven maar komen en nu krijg ik de indruk dat het van leep naar vuil aan het overhellen is. Misschien wordt de fusie zo alsnog afgeblazen, wat naar mijn inschatting beter zou zijn, want ik zag dat cultureel niet echt matchen.

    #2
    Ik had inderdaad ook al een tijdje vragen bij zijn aanpak. Dit begon echt op een verhaal uit (of voor) Jan zijn boek te lijken.
    En die fusie was inderdaad op weinig sportieve grond gebaseerd : financiële steun voor Nuyens, World Tour toegang voor Roompot, maar voor de renners en zeker Van Aert, niet zoveel. Zeker voor de veldritcampagne zag het er helemaal niks uit.
    Patrick

    Opmerking


      #3
      Ik zal eens een afspraak maken met Nick Nuyens

      Opmerking


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door patfey Bericht weergeven
        Ik had inderdaad ook al een tijdje vragen bij zijn aanpak. Dit begon echt op een verhaal uit (of voor) Jan zijn boek te lijken.
        En die fusie was inderdaad op weinig sportieve grond gebaseerd : financiële steun voor Nuyens, World Tour toegang voor Roompot, maar voor de renners en zeker Van Aert, niet zoveel. Zeker voor de veldritcampagne zag het er helemaal niks uit.
        Wat is er aan zijn aanpak dat zo zorgwekkend is?

        Opmerking


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Steponas Bericht weergeven
          Wat is er aan zijn aanpak dat zo zorgwekkend is?
          Zijn volledig gebrek aan respect voor zijn werknemers. Van Aert is zijn voornaamste kapitaal. Als je daarmee gaat leuren achter zijn rug, dan heb je een gebrek aan zowel emotionele als normale intelligentie en vraag je gewoon om moeilijkheden.
          Je kan dit niet vergelijken met een normale fusie tussen bedrijven omwille van het systematisch gebruik van contracten van vaste duur in dse wielersport. In de normale bedrijfswereld, met contracten van onbepaalde duur, zou je in dezelfde omstan digheden al snel een uittocht zien van je beste personeel.
          Nuyens heeft hier gewoon geprobeeerd on Van Aert als pasmunt te gebruiken om zelf te kunnen overleven, ik kan dat moeilijk als ethisch beschouwen.
          Maar wat de druppel doet overlopen is die poging om andere werknemers onder druk zetten on belastende verklaringen over Van Aert af te leggen. Dit werpt een heel duister licht op de hele zaak.
          En tot slot, kijk naar de essentie. Van Aert heeft niets aan Nuyens te danken, Nuyens zowat alles aan Van Aert. Dan heb ik, opnieuw, bij wat we tot hiertoe over die hele zaak weten, grote ethische bedenkingen.
          Hierbij wel aan te stippen, dat ik het had over vragen, zonder daarom al te beschuldigen, wegens gebrek aan volledige informatie.
          Patrick

          Opmerking


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door patfey Bericht weergeven
            Zijn volledig gebrek aan respect voor zijn werknemers. Van Aert is zijn voornaamste kapitaal. Als je daarmee gaat leuren achter zijn rug, dan heb je een gebrek aan zowel emotionele als normale intelligentie en vraag je gewoon om moeilijkheden.
            Je kan dit niet vergelijken met een normale fusie tussen bedrijven omwille van het systematisch gebruik van contracten van vaste duur in dse wielersport. In de normale bedrijfswereld, met contracten van onbepaalde duur, zou je in dezelfde omstan digheden al snel een uittocht zien van je beste personeel.
            Nuyens heeft hier gewoon geprobeeerd on Van Aert als pasmunt te gebruiken om zelf te kunnen overleven, ik kan dat moeilijk als ethisch beschouwen.
            Maar wat de druppel doet overlopen is die poging om andere werknemers onder druk zetten on belastende verklaringen over Van Aert af te leggen. Dit werpt een heel duister licht op de hele zaak.
            En tot slot, kijk naar de essentie. Van Aert heeft niets aan Nuyens te danken, Nuyens zowat alles aan Van Aert. Dan heb ik, opnieuw, bij wat we tot hiertoe over die hele zaak weten, grote ethische bedenkingen.
            Hierbij wel aan te stippen, dat ik het had over vragen, zonder daarom al te beschuldigen, wegens gebrek aan volledige informatie.
            Bedankt , vind ik ook erg , ik ben gewoon niet op de hoogte wat er allemaal gebeurd is.

            Opmerking


              #7
              En Nuyens is dan nog houder van een diploma Communicatiewetenschappen!

              Opmerking


                #8
                Verstand genoeg denk ik, maar toch ook regelmatig kortsluiting in het kopje bij Nuyens. Niet kunnen verliezen: de "noodzakelijke ziekte" van de sporter? Zowiezo een trekje dat je niet naar elke latere job kan meenemen en de vrije loop kan laten.

                Nu is de demarche van Van Aert ook niet niks. Hij neemt behoorlijk wat risico. Ik begrijp wel dat als het echt op geraakt tussen mensen, je veel zin hebt om de deur dicht te slagen.

                Opmerking


                  #9
                  En ook, als je als toprenner tekent binnen en voor een bepaald project en een jaar later wordt dat serieus omgegooid, lijkt het me begrijpelijk weg te willen. En dan heb ik het niet eens over alle materiaalproblemen. Je kan daar al beginnen te stellen dat Nuyens niet echt aan zijn verplichtingen voldeed.
                  Patrick

                  Opmerking


                    #10
                    Van Aert zal mijns inziens toch met een hoofd vol kopzorgen aan het nieuwe veldritseizoen beginnen. Dergelijke situaties kunnen niet goed zijn voor het moreel en zouden een weerslag kunnen hebben op de prestaties.

                    Opmerking


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door patfey Bericht weergeven
                      En ook, als je als toprenner tekent binnen en voor een bepaald project en een jaar later wordt dat serieus omgegooid, lijkt het me begrijpelijk weg te willen. En dan heb ik het niet eens over alle materiaalproblemen. Je kan daar al beginnen te stellen dat Nuyens niet echt aan zijn verplichtingen voldeed.
                      Het is al overduidelijk gebleken dat het materiaal , SRAM , niet deugt , elke ploeg die SRAM heeft gebruikt heeft er problemen mee gehad , Saxo , Quick Step etc. , vraag het maar aan de mecaniciens van al die ploegen. Je bent er constant mee bezig met bijstellen , vervangen , repareren en , op den duur , ben je gedwongen ander materiaal te laten monteren bijv Quick Step halverwege het seizoen.

                      Gaat dus WVA al vanaf het wegseizoen 2019 bij Jumbo aan de slag ?

                      Opmerking


                        #12
                        Dus Nuyens was daar serieus in de fout gegaan, ik begrijp Van Aert meer en meer,
                        2019 zal wel Jumbo worden, maakt weinig zin voor een andere ploeg, tenzij je op een cowboy wil vallen. Maar eerst uitspraak rechter en reactie UCI daarop afwachten,
                        Patrick

                        Opmerking


                          #13
                          Wat er met dat materiaal ook aan de hand is, ik hoop voor WVA dat het bij Jumbo wel in orde zal zijn. Cross materiaal is geen weg materiaal vandaag de dag en vele teams maken de fout om daar toch hun klassieke leveranciers op los te laten ipv daarrond specifieke afspraken te maken.

                          Opmerking

                          Bezig...
                          X