WielerArchieven  

Ga terug   WielerArchieven > Overige > Baggerbox

Reageren

Discussietools
Oud 15 juni 2021, 13:07   #11
Gerrit Stevens
Een winnaar

Leeftijd: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patfey Bekijk bericht
Ik citeer Patrick Lefevre, wie ben ik om hem tegen te spreken:

“Een plan B als sprinter is er niet echt. Ik ben zondagavond gaan eten met Mark Cavendish en daar is de vraag op tafel gekomen: Wil je nog een grote ronde rijden? Mark heeft geantwoord: Aan dit salaris niet, neen. Dat kan cynisch klinken, maar ik begrijp zijn standpunt. Mark is 35 jaar en last minute bij ons in de ploeg gekomen. Van de Tour was op dat moment in de verste verte geen sprake. Hij heeft getekend voor een minimumcontract omdat we minimale verwachtingen hadden.”

“De kaarten liggen nu anders. Zijn niveau is veel beter dan verwacht. De Ronde van Turkije is maar de Ronde van Turkije, maar win er maar eens vier ritten. In de Scheldeprijs was Mark nadien ook aan het freewheelen en in de Elfstedenronde was hij zondag in de sprint minstens zo snel als Tim Merlier. Zijn speed heeft Mark nog altijd.”

“Maar ik begrijp dat hij niet zit te wachten op een Tour de France. Voor hem betekent dat rijden met druk, onder het vergrootglas van de media. Als hij ook maar in de buurt komt van een overwinning, begint iedereen meteen over het record van Eddy Merckx. Merckx heeft 34 ritten gewonnen in de Tour, Mark staat nu op dertig.”

“Het niet fair om een renner met een minimumcontract uit te spelen als eerste sprinter van Deceuninck – Quick-Step, met alle druk en verwachtingen die daarmee gepaard gaan. Daarin geef ik Mark gelijk. Temeer omdat we hem dit jaar nooit een volwaardig, ononderbroken programma hebben kunnen aanbieden.”

“Het is iets waar ik op dit moment over nadenk: Cavendish verlengen voor de Tour, aan betere voorwaarden. Om tenminste dat issue van de baan te hebben. Met het niveau dat hij nu heeft, wil Mark nog minstens één jaar doorgaan. We gaan er samen op zijn minst eens over praten.”
Bedankt voor de opheldering.
Gerrit Stevens is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2021, 17:04   #12
patfey
Kampioen

patfey's schermafbeelding

Leeftijd: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit Stevens Bekijk bericht
Bedankt voor de opheldering.
Graag gedaan Gerrit. Had ik eigenlijk al kunnen (moeten) posten bij mijn reactie naar jou toe.

Discussietools

Regels voor berichten