Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Nieuw boek over het wielrennen in de Denderstreek

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    Nieuw boek over het wielrennen in de Denderstreek

    Hallo iedereen.
    Na drie jaar stoppen met verzamelen, opzoeken en archiveren als gevolg van een "oververzadiging", heb ik begin dit jaar de draad opnieuw opgenomen en op 26 september verschijnt er een nieuw boek van mij.
    De titel van het boek is : Houd de baan vrij - De renners zijn in aantocht met als ondertitel Een terugblik op het wielrennen in Kerksken
    Op 20 juli 2016 werd in mijn geboortedorp Kerksken de laatste wielerwedstrijd voor elite zonder contract en beloften verreden. Hiermee kwam een einde aan bijna 80 jaar wielerbedrijvigheid in Kerksken
    Als ex-inwoner van Kerksken, dook in de krantenarchieven vanaf de jaren 20 van de vorige eeuw en ben ik erin geslaagd om de volledige geschiedenis van de wielerbedrijvigheid in mijn geboortedorp te reconstrueren.
    Uren zoekwerk in de krantenarchieven, tientallen gesprekken met betrokkenen en de vrijgevigheid van tal van Kerkskenaars leverden heel wat documentatie op, die verwerkt werd tot een boek van 275 bladzijden met meer dan 200 foto’s en tijdsdocumenten.
    In het boek neem ik de lezer mee op een boeiende en kleurrijke reis door 80 jaar wielrennen in Kerksken, doorspekt met een massa anekdotes. Zo ben ik erin geslaagd om van vrijwel elke wedstrijd die tussen 1928 en 2016 verreden werd in Kerksken, de uitslag terug te vinden en bevat het boek ook een overzicht van de “coureurs van Kerksken” tussen 1928 en vandaag, zowel in de KBWB, bij de nevenbonden als bij de wielertoeristen. Het boek bevat ook een eerbetoon aan Aimé Roelandt, die jarenlang de wedstrijden in de Denderstreek van commentaar voorzag

    Bestellen kan via voorinschrijving bij de Heemkundige Kring Haaltert via overschrijving van 25 euro (+eventueel 5 euro portkosten) op rekening nr. BE40 4395 0830 6163 met vermelding “wielrennen Kerksken”. De voorintekenaars worden uitgenodigd op de voorstelling op 26 september 2020 (als de coronamaatregelen het toelaten. Anders kan je het boek in de HK komen ophalen of wordt het opgestuurd..
    Toegevoegde bestanden
Bezig...
X