Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

"Comment je cours sur route"

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    "Comment je cours sur route"

    Lucien Petit-Breton schreef het boek "Comment je cours sur route" over zijn Tour-overwinning in 1908.
    Is dat boek nog ergens te verkrijgen? De auteursrechten zijn als het goed is in 1987 (70 jaar na de dood van Petit-Breton) vervallen, dus iedere uitgever mag het herdrukken, maar ik kan nergens een exemplaar vinden. (Ik heb nog niet op tweedehands beurzen gezocht overigens.)
    Pie.er
    Elite zn Contract
    Laatst bewerkt door Pie.er; 30.08.2011, 22:41. Reden: jaar was fout

    #2
    Ik heb dat boek nog nergens gezien. Heb je wel Petit-Breton van Roger Bastide gelezen ?

    Opmerking


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Fer Schroeders Bericht weergeven
      Ik heb dat boek nog nergens gezien. Heb je wel Petit-Breton van Roger Bastide gelezen ?
      Nee, maar als ik het tegenkom dan ga ik dat zeker doen.

      Opmerking


        #4
        Hoi Pieter,

        ISBN 2-207-23239-9
        Editions Denoël, 1985
        19,Rue de l'Université, 75007 Paris
        schrijver: Roger Bastide
        voorwoord: Bernard Hinault

        Ik heb je een persoonlijke e-mail gestuurd.

        Groetjes,

        Fer

        Opmerking


          #5
          In navolging op mijn oude vraag: ik moet mezelf corrigeren, het boek is nog niet in het publieke domein. Normaal gesproken is dat 70 jaar nadat de auteur overleed, maar in Frankrijk wordt dat met 30 jaar verlengd als de auteur voor Frankrijk in een oorlog overleden is, dus zal het 2017 worden voordat dit het geval is.

          Ik heb het formulier gevonden dat laat zien dat hij officieel "Mort pour la France" is.

          Op die website zijn van veel Franse soldaten die in de eerste wereldoorlog zijn overleden deze aktes te vinden, inclusief geboortedatum, overlijdensdatum, militaire rang, enz.
          Wie nog informatie over oude Franse renners wil hebben, moet daar zeker eens gaan rondneuzen!

          Opmerking


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Pie.er Bericht weergeven
            In navolging op mijn oude vraag: ik moet mezelf corrigeren, het boek is nog niet in het publieke domein. Normaal gesproken is dat 70 jaar nadat de auteur overleed, maar in Frankrijk wordt dat met 30 jaar verlengd als de auteur voor Frankrijk in een oorlog overleden is, dus zal het 2017 worden voordat dit het geval is.

            Ik heb het formulier gevonden dat laat zien dat hij officieel "Mort pour la France" is.

            Op die website zijn van veel Franse soldaten die in de eerste wereldoorlog zijn overleden deze aktes te vinden, inclusief geboortedatum, overlijdensdatum, militaire rang, enz.
            Wie nog informatie over oude Franse renners wil hebben, moet daar zeker eens gaan rondneuzen!
            Hier vind je ook veel... (onder meer met de website van Mémoire des Hommes)

            Opmerking


              #7
              Dit boek is ondertussen gratis te downloaden op Gallica : https://gallica.bnf.fr/ark:/12148/bp...te?rk=107296;4

              Groeten
              BVB

              Opmerking

              Bezig...
              X