WielerArchieven  

Ga terug   WielerArchieven > Overige > Baggerbox

Reageren

Discussietools
Oud 27 januari 2008, 22:58   #1
Jan De Smet
Super Moderator

Jan De Smet's schermafbeelding

Leeftijd: 61
Standaard Discussie

Ik heb de discussie gesloten. Morgen zal iedereen wel iets genuanceerder over het WK kunnen schrijven.

De discussie werd even te verhit en dan schrijven we zaken die we niet echt menen.

Jan
Jan De Smet is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2008, 17:42   #2
de polle
Elite

de polle's schermafbeelding

Leeftijd: 58
Standaard

Zonder de zaak nog eens ten top te willen drijven en omdat ik al een tijdje problemen heb om op Wielerarchieven te reageren , wil ik als zeer fervent fan van Sven Nys toch nog even dit zeggen.Ik was tijdens het weekeinde een van de vele enthousiaste Vlamingen die live aanwezig waren op het WK veldrijden te Treviso. Na de wedstrijd waren zeer velen het met mij eens dat met Lars Boom zonder de minste discussie de beste renner van de dag en zeker ook van de laatste weken de titel terecht mee naar Nederland nam.Wat de discussie betreft over het gedrag van Sven Nys durf ik pertinent stellen dat hij na zijn zeer zware terugval van de twee vorige wereldbekerwedstrijden
tegen alle verwachtingen in een zeer bevredigende wedstrijd heeft afgewerkt. Hij was goed maar zeker niet super. Iemand die op TV iets anders gezien heeft vergist zich. Het beeld van Sven die tijdens de laatste ronde bekketrekkend op de limiet in het wiel van een zeer sterke Vervecken ons passeerde was absoluut geen façade maar pure realiteit daarvoor heb ik in de ongeveer 200 wedstrijden dat ik mijn idool de afgelopen tien jaar live gevolgd heb al te veel gezien.Dat in die omstandigheden Lars zijn voorsprong kon behouden zegt nogmaals genoeg over de kracht dat er in die prachtige atleet schuilgaat.Er was dan ook na de wedstrijd ter plaatse absoluut zeer weinig te bespeuren van een anti -Nys sfeer. Integendeel velen waren tevreden dat het uiteindelijk nog hij was die de Belgische meubelen enigszins redde met een bronzen medaille.Trouwens waarom moeten wij nu treurig zijn dat na de jarenlange Vlaamse overheersing er twee jonge buitenlandse cracks op de twee hoogste treden staan. Wij hebben met zijn allen jaren zitten roepen om degelijke buitenlandse tegenstand voor onze eigen toppers.Awel nu zijn zij er en ik zal met heel veel goesting de nog te verrijden confrontaties van dit seizoen gaan bekijken en met nog meer goesting en ongeduld volgend seizoen afwachten.Boom,Nys, Wellens Albert, Stybar, Vervecken, Mourey, Simunek en anderen zullen ons dan nog dikwijls op beklijvende wedstrijden trakteren.
Voor te beginnen hoop ik straks te Hasselt al een eerste keer de nieuwe wereldkampioen aan het werk te zien in de indoorcross te Hasselt.
de polle is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2008, 23:49   #3
patfey
Kampioen

patfey's schermafbeelding

Leeftijd: 66
Standaard

Ik denk ook dat Sven Nys zijn kansen eerlijk verdedigd heeft en niet beter kon (en de besteinderdaad gewonnen heeft). Het was enkel niet verstandig van Nys te zeggen dat hij, in geval hij zelf niet kon winnen liefst Boom zag winnen, en dus impliciet (of zelfs explicitiet) stelt dat hij liever een buitenlander dan een (andere Belg) ziet winnen. Misschien klink ik nu hypocriet, maar voor mij kan je dat denken, maarniet zeggen, alis het maaromje kansen voor een (Olympische) selectie gaaf te houden.
patfey is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2008, 00:07   #4
ULSEN
Kampioen

Leeftijd: 71
Standaard

Bij Rabo zijn Boom en Nijs uiteindelijk wel ploegmaten en zo gek is het dus niet, dat Nijs liever Boom ziet winnen dan een andere Belg, die voor een ander merk rijdt. Kwestie van professionele instelling, ook bij een WK.
ULSEN is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2008, 00:40   #5
Flupke
Super Moderator

Flupke's schermafbeelding

Leeftijd: 41
Standaard

Het is misschien niet verstandig van Sven te zeggen dat als hij zelf niet kon winnen dan liefst Boom zag winnen maar het siert hem dat hij daar eerlijk in is.

Lars Boom was de beste en hij heeft ook zijn verantwoordelijkheid genomen door Stybar terug te halen en hij was volgens mij ook de enige die daar toe in staat was. Doet hij dat niet dan is de kans groot dat Stybar voorop bleef en moesten we ook geen discussie voeren over Nys had dit moeten doen en dat niet mogen zeggen.

Er was slechts een Belg die de juiste benen had op het WK en dat was andermaal Erwin Vervecken en dat na een moeilijk seizoen. Ik Pol Ponnet eens dat het niet zo slecht was als hij ons wil doen geloven. Helaas voor Erwin zat niet alles mee maar of dat voldoende deze Lars Boom van titel te houden?

Kristof
Flupke is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2008, 00:05   #6
patfey
Kampioen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flupke Bekijk bericht
Het is misschien niet verstandig van Sven te zeggen dat als hij zelf niet kon winnen dan liefst Boom zag winnen maar het siert hem dat hij daar eerlijk in is.

Kristof
Eerlijkis het misschien wel, maar als je nadien "professionneel" te werk gaat bij de selectie zou Nijs wel eens thuis mogen blijven. Zeker een Olympische selectie kan serieus in vraag komen, met alle respect voor zijn kwaliteiten, beroepsernst en eerlijkheid, maar ik zou hem niet selecteren voor Peking. Wel voor een WKveldrijden,waarhij toch altijd medaille en zegekansen heeft,ook al komt eht er dikwijlsnietuit, maar voor mountainbike,waarhij eigenlijk kansloos is, zou ik dan liever iemand nemen op wie ik volledig kan betrouwen...
Oud 3 februari 2008, 13:07   #7
Jan De Smet
Super Moderator

Jan De Smet's schermafbeelding

Leeftijd: 61
Standaard

Patrick,

Wie?

Roel Paulissen en Filip Meirghaege gaan al. Wie blijft er over in België?
Jan De Smet is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2008, 14:18   #8
de polle
Elite

de polle's schermafbeelding

Leeftijd: 58
Standaard

Sorry,ik moet ziende blind zijn want ik zie totaal geen verband tussen de afloop van dit Wk veldrijden en een door Sven zelf verworven selectie voor de Olympische spelen MTB te Peking.
de polle is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2008, 14:48   #9
Francky Callewaert
Elite zn Contract

Standaard

ik ben van de dezelfde menig als De Polle?

francky
Francky Callewaert is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2008, 16:04   #10
patfey
Kampioen

Standaard

Selectie voor de Olympische Spelen worden door het BOIC gemaakten zijn niet automatisch "verworven". De bedoeling is medailles te halen, dus iemand die de madaillekansen van landgenoten in gevaar zou kunnen brengen (gezien zijn verklaringen na het WK veldrijden en vroeger gedrag) selecteer je niet. In dat geval stuur je beter iemand minder dan een gevaar voor de samenwerking. Is dat nu zo een vreemde redenering?
Reageren

Discussietools

Regels voor berichten