Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Specialiteiten van de forumleden.

Samenvouwen
Dit is een vastgepinde discussie.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    Voor zover mijn budget het toelaat het verzamelen van boeken en tijdschriften.

    Voor zover mijn tijd het toelaat het verzamelen van en bijhouden (althans een poging daartoe) van uitslagen.

    Daan

    Opmerking


      #17
      Specialiteiten Forumleden

      Allerlei info: boeken en tijdschriften, foto's, programmaboekjes, enz. over Critérium International, WK, EK, NK, WB - veldrijden.

      Opmerking


        #18
        specialiteit

        De jaren 60. Boeken, tijdschriften (Miroir du Cyclisme compleet) en vooral video-opnamen. Heb bijvoorbeeld beelden van de finish van elk WK op de weg voor profs tussen 1947 en 1989, alle Milaan-San Remo van 1946 tot 1984 etc.
        Laatst bewerkt door mcorten; 12.11.2010, 14:20.

        Opmerking


          #19
          Sinds eind vorig jaar gebeten door de wielerverzamelingsmicrobe.

          Oorspronkelijk legde ik mij vooral toe op het verzamelen van publiciteitsfoto's, maar om diverse redenen weinig tijd gehad om naar wielerwedstrijden te gaan en dus de foto's te verzamelen.

          Daarom leg ik mij nu vooral toe op het verzamelen (en lezen) van wielerboeken, -tijdschriften & krantenartikels.

          Zo hoop ik op termijn een mooi archief uit te bouwen waarop we binnen ettelijke jaren vol trots kunnen terugblikken.

          Mijn grote droom: ooit zelf een wielerboek schrijven.

          Opmerking


            #20
            Via deze site Wielerarchieven heeft mijn verzamelwoede in 2004 met het ontdekken van wielerbeurzen een extra boost gekregen. In amper 5 jaar is mijn hoeveelheid wielerboeken van een kleine 100 naar ruim 1500 gegaan. Ook bladen verzamel ik (Wielersport en Wielerrevue compleet en CycloSprint via abonnementen op 8 jaargangen na compleet). Ook van REMO en Sport-Echo heb ik het nodige. Koers en Sportief ook compleet. Een grote wens is nog om de diverse jaargangen van Geïllustreerde Sportwereld in mijn verzameling op te nemen. Maar misschien zal dat een utopie blijven.
            Laatst bewerkt door ULSEN; 01.06.2009, 23:49.

            Opmerking


              #21
              Ik raak soms de draad kwijt met mijn eigen verzameling.
              Ik dwaal soms van het een naar het ander.
              Ik doe tegenwoordig een beetje waar ik interesse in heb.

              De oorsprong was bij mij om de renners in de eerste tien van de klassiekers te verzamelen van dat jaar. Dus 1993 nr. 10 in LBL, dan de foto. Dat blijft overigens mijn voorkeur hebben. Daar zoek ik ook persfoto's van.

              Daar kwamen later bij de eerste tien en ritwinnaars van TGV (incl. persfoto's).

              Een tijdje bezig geweest met het WK (zie o.a. 1 km op het forum).
              Ik kom daar waarschijnlijk nog eens op terug.

              En nu ben ik weer helemaal in de vrouwen: dat is eigenlijk normaal toch ??
              Tevens wil ik alle documenten, kranten en persfoto's van de Amstel Gold Race hebben: van welke renner dan ook.

              In zijn geheel zoek ik in feite biografieën van renners die in die categorie passen. Ik zoek dus nooit een volledige ploeg daarentegen heb ik ze wel nodig. Mijn verzameling staat op alfabet. Ik vind het dan ook leuk om bijv. de overwinning van Rebellin in de Gold Race te hebben achter zijn officiële foto van dat jaar. Ik vind de officiële foto's alleen niet levend genoeg !!

              Ach, gewoon een verzamelidioot op zijn eigenwijze eigen wijze. Dat is zo leuk van jullie allemaal. Iedereen op zijn eigen wijze.

              Fer

              Opmerking


                #22
                Ben enkele jaren terug begonnen met het opnieuw aanschaffen van de (volledige) Panini-albums uit mijn jeugd (Sprint 71-->74) toen ik met Filip (Siriki) voor het eerst naar een wielerruilbeurs in Valkenburg ben geweest.
                Daarna aangevuld met enkel volledige collecties, zoals bijv. "maple leaf" en nog andere (kleuren)prenten en verschillende boeken over wielrennen in het algemeen.
                Ga nu proberen zoveel mogelijk over Merckx (in het bijzonder) en tijdsgenoten te verzamelen, gaande van fietsen over foto's, boeken en kledij (ook reproductie omdat ik zelf fiets en deze moderne kledij aangenamer zit).

                Marc Hoymans

                Opmerking


                  #23
                  Makke,

                  kleine rechtzetting maar het was wel Valkenswaard. (ge kent mij hé just is just)

                  Groeten,

                  Filip.

                  Opmerking


                    #24
                    Hallo

                    Ik ben verzamelaar van oude truien profs en amateur.


                    http://www.retro-wielertruien.be

                    Opmerking


                      #25
                      Chippo, Een mooie collectie.

                      Opmerking


                        #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door koos van winden Bericht weergeven
                        Chippo, Een mooie collectie.
                        Een ZEER mooie collectie zou ik zo zeggen. Chapeau ....

                        Opmerking


                          #27
                          Beste mensen.

                          Weer even onder de aandacht brengen deze topic, daar er weer nieuwe leden zijn toegetreden.

                          Groetjes
                          Heb je info over publiciteitsmateriaal van de ploegen deel die met je medeverzamelaars, hier op WA of stuur ze naar : wielervelo@hotmail.com

                          Opmerking


                            #28
                            Hoi,

                            Ook ik verzamel wielershirtjes en een verzamelaar heeft natuurlijk nooit genoeg. Neem gerust eens een kijkje op www.cyclingjerseys.myv.nl

                            gegroet,

                            Sander

                            Opmerking


                              #29
                              sander wat een pracht verzameling zeg ongeloofelijk en voor die nationale kampioenentruien

                              Opmerking


                                #30
                                Zoals mijn pseudoniem al wel laat vermoeden, verzamel ik alles over het veldrijden, uitslagen, artikels uit kranten, sport tijdschriften, boeken enz.
                                En dan voornamelijk het oudere werk (jaren '80 en vroeger) want tegenwoordig vind je massa's informatie over het veldrijden.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X