Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wie Wint De Tour

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    #31
    Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit Stevens Bericht weergeven
    Geen schijn van kans. Dat is nog niet zo duidelijk lijkt me.

    Met deze info krijg ik weer hoop !

    Opmerking


      #32
      Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit Stevens Bericht weergeven
      Dan nog de tijdritten in Vuelta van vorig jaar.
      Eerste tijdrit (52,2)
      4. Menchov 58.23
      11. Evans 59.25 (1.02)
      25. Sastre 60.49 (2.26)
      Vergelijkbare lengte. Verlies Sastre op Evans was 1.24

      Foutje. Tijd van Sastre was 61.08. Achterstand op Evans 1.43 maar nog steeds "too close to call".
      Wat zal het dragen van de gele trui waard zijn. Geeft het vleugels of verlamt het juist.

      Gerrit Stevens

      Opmerking


        #33
        Oorspronkelijk geplaatst door Jan De Smet Bericht weergeven
        Trouwens de superkampioenen van de laatste tijd, daar hebben we allemaal ons gedacht over (Armstrong (hm), Ullrich (jaja), Indurain (???), Pantani, Riis, om dan niet tespreken over Vino, Rasmussen, Landis). Wie waren dan de laatste? Fignon, Hinault (Delgado laat ik ook maar achterwege), Merckx. En van die zijn Hinault en Merckx dan nog buiten categorie.
        Je bent Virenque vergeten Jan.
        Patrick

        Opmerking


          #34
          Oorspronkelijk geplaatst door Jan De Smet Bericht weergeven
          Ik ga niet helemaal akkoord met hetgeen geschreven wordt.

          Vijf seconden in de laatste rechte lijn. Dat is veel (een halve 100 m sprint in de atletiek). Men zegt vlug dat een renner 2, 3, 5 of 10 seconden verliest. Je zou de beelden eens moeten vergelijken. Ik denk dat je met moeite aan 2 seconden komt. Ze kunnen natuurlijk belangrijk zijn. Maar ik betwijfel het.
          Hendrik Redant had het vanmiddag bij Sporza toevallig ook over 5 seconden die Sastre verspeelde.
          Laat het 3 seconden zijn. Je kunt ze beter hebben dan geven.


          Gerrit Stevens

          Opmerking


            #35
            Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit Stevens Bericht weergeven
            Hendrik Redant had het vanmiddag bij Sporza toevallig ook over 5 seconden die Sastre verspeelde.
            Laat het 3 seconden zijn. Je kunt ze beter hebben dan geven.


            Gerrit Stevens
            Vijf seconden verlies je als je afstapt en met je fiets in je armen over de meet wandelt.
            100 m aan 60 per uur (doe maar boven op Alpe d'Huez) doe je in 6 seconden
            100 m aan 30 per uur in 12 seconden, verschil 6 seconden.

            Ik treed dus Jan bij, je moet immers rekening houden met de al aangehouden snelheid. Volgens mij verloor hij over de laatste 100 m gemiddeld hoogstens 10 km per uur, dus inderdaad, zowat 1,5 à 2,5 seconden. Als hij morgen de Tour met 1 of 2 seconden verliest, OK, dan hebben jullie allemaal gelijk gehad. Anders, who cares?
            Patrick

            Opmerking


              #36
              Ik geloof dat Sastre het nipt gaat halen dwz het geel behouden en eindwinnaar in Parijs worden, liever hem dan Evans in ieder geval.

              Opmerking


                #37
                Oorspronkelijk geplaatst door patfey Bericht weergeven
                Vijf seconden verlies je als je afstapt en met je fiets in je armen over de meet wandelt.
                100 m aan 60 per uur (doe maar boven op Alpe d'Huez) doe je in 6 seconden
                100 m aan 30 per uur in 12 seconden, verschil 6 seconden.

                Ik treed dus Jan bij, je moet immers rekening houden met de al aangehouden snelheid. Volgens mij verloor hij over de laatste 100 m gemiddeld hoogstens 10 km per uur, dus inderdaad, zowat 1,5 à 2,5 seconden. Als hij morgen de Tour met 1 of 2 seconden verliest, OK, dan hebben jullie allemaal gelijk gehad. Anders, who cares?
                Dat laatste stuk op Alpe d; Huez doe je niet in 60 aan het uur.
                Herinner bijvoorbeeld Peter Winnen in 1981.

                Gerrit Stevens

                Opmerking


                  #38
                  Oorspronkelijk geplaatst door Steponas Bericht weergeven
                  Ik geloof dat Sastre het nipt gaat halen dwz het geel behouden en eindwinnaar in Parijs worden, liever hem dan Evans in ieder geval.
                  Ik hoop dat het droog blijft en dat ze geen lekke band of andere pech krijgen. Voor de rest ga ik ervan uit dat de sterkste wint.

                  Gerrit Stevens

                  Opmerking


                    #39
                    volgens mij wint sastre de tour met luttele seconden
                    + punten: gele trui-eindzege-ploegmotivatie
                    - punten : mindere tijdrijder-stress

                    evans word tweede
                    + punten : is zeer goede tijdrijder-eindzege inzicht na lang er toegeleeft te hebben
                    - punten : stress

                    menchov derde
                    + punten : prima tijdrijder-podium plaats inzicht
                    - punten : is misschien niet zo sterk

                    Opmerking


                      #40
                      Evans:
                      + Is de betere tijdrijder.
                      - Is al top van in februari, topfavoriet = minder rust tijdens de Tour, is niet meer zo fris.

                      Sastre:
                      + Weinig wedstrijddagen dit seizoen en alles gereden puur als voorbereiding, de hele Tour in de schaduw van de broers Schleck, veel meer rust en veel minder last van de journalisten.
                      - Is de mindere tijdrijder.

                      Opmerking


                        #41
                        En ... toen was het stil

                        Opmerking


                          #42
                          Heel mooi dat Sastre gewonnen heeft!
                          Het zal de aanvallers moed geven dat de tijdrijder verslagen is.

                          Even had ik de hoop dat Kohl nog 2e kon worden, maar dat zat er niet in.

                          Mooie Tourwinnaar dit jaar!

                          Opmerking


                            #43
                            Nu zal Lefevre Kohltje wel binnen halen (tenminste als Bettini vertrekt en geld vrijkomt).
                            Maar volgend jaar zal het (misschien) niks meer zijn met Bernhard, kijk maar naar Devolder (potentiele top 5).

                            Opmerking


                              #44
                              Oorspronkelijk geplaatst door harrie lemeer Bericht weergeven
                              Nu zal Lefevre Kohltje wel binnen halen (tenminste als Bettini vertrekt en geld vrijkomt).
                              Maar volgend jaar zal het (misschien) niks meer zijn met Bernhard, kijk maar naar Devolder (potentiele top 5).
                              Maar Kohl is een veel betere klimmer dan De Volder.

                              Gerrit Stevens

                              Opmerking


                                #45
                                Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit Stevens Bericht weergeven
                                Maar Kohl is een veel betere klimmer dan De Volder.

                                Gerrit Stevens

                                we zijn al een hele tijd verder dan de tour 2008 en deze discusie is ook al een tijdje stil
                                maar ik wil toch nog iets zeggen

                                1sastre 2evans 3menchov heb dan in laatste instansies toch nog gelijk hé ah ja

                                gerrit tuurlijk is kohl een beter klimmer dan volderken hij neemt cera

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X