Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Feedback over forum update

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

Feedback over forum update

Hier kunnen alle opmerkingen, vragen en problemen naar aanleiding van het bijwerken van de forum software geplaatst worden. Dit onderwerp gaat samen met dit nieuwsbericht waar er ook updates zullen gebeuren van zaken die zijn opgelost.
    Uitstelgedrag: alleen Robinson Crusoe had alles op Vrijdag gedaan

Ik had al een bug gemeld in antwoord op je mededeling. Bijlagen kunnen blijkbaar in sommige omstandigheden niet geopend worden. Zie mijn item: https://www.wielerarchieven.be/vb5/f...trijden/31016- en daar het antwoord van Geert.

Jan

Opmerking

Jan, had het gezien. Ga dat andere onderwerp even afsluiten zodat het daar overzichtelijk blijft wat er allemaal reeds gebeurd en opgelost is.

Natuurlijk mag je bugs en opmerkingen plaatsen hier, graag zelf.

Er voor nu inderdaad een probleem met bijlagen. Het heeft na de update van dinsdag en verhuis even gewerkt maar plots niet meer. Zie ook mijn bericht in het "Forum bijgewerkt en verhuisd" hierover. Ben in overleg met hosting provider en de developers van de forum software want alles staat goed ingesteld maar het werkt gewoon niet. Ook een bijlage opladen lukt momenteel niet.

Opmerking

Stefaan,

Is het nog altijd mogelijk meerdere berichten aan te vinken en als gelezen te markeren?

Het aanvinken lukt, maar ik vind de functie 'markeren als gelezen' niet.

Jan

Opmerking

Heb je daar een schermafbeelding van? Want 'k vermoed dat je het over je moderator rechten hebt.

Vroeger kon je op de hoofdpagina dubbel klikken op het icoontje voor een forum rubriek (bijvoorbeeld Foto's onder Verzamelaars) en dan werden automatisch alle berichten in die rubriek als gelezen gemarkeerd maar ik zie dat die functie er blijkbaar niet meer is, of momenteel niet actief is.

Opmerking

Stefaan,

Neen, niet als moderator. Vroeger kreeg je alle nieuwe berichten te zien. Indien je ze allemaal (of degene die je niet interesseerden) in een keer wilde als gelezen markeren kon je dat met een klik doen (ik weet niet juist meer wat de juiste term was. 'Markeer discussies als gelezen' denk ik). Als je dan weer naar nieuwe berichten ging, dan was dat item leeg.
            Nu moet ik blijkbaar elk bericht openen om het te laten 'verdwijnen', indien niet, dan blijven ze staan in Nieuwe discussies.

Opmerking

Ah zo. Die optie staat nu onderaan de pagina. Zal eens kijken of in die link ergens bovenaan kan plaatsen of dat optie menu kan terugbrengen.

Opmerking

Brrr, bijlagen zouden nu moeten werken. Misschien kunnen een aantal leden dit even testen in het volgende onderwerp

Phew, nu zoek ik mijn bedje op en morgen even het hoofd leegmaken tijdens een stevige wandeling

Opmerking

Het feedback onderwerp stond onder Mededelingen en daar kunnen gewone leden blijkbaar geen reacties schrijven. Dus bij deze verplaatst naar het Feedback onderdeel, omdat daar de geregistreerde leden wel alle rechten hebben.

Opmerking

Stefaan,

Ik vind nog altijd hoe ik een hele reeks nieuwe berichten in een keer als 'gelezen' kan markeren. Zal wel aan mij liggen.

Als ik nu naar 'Nieuwe discussies' ga, heb ik 4 blz. discussies. Ofwel moet ik ze een voor een openen, ofwel, dat kon toch vroeger, kan ik ze in een keer markeren als gelezen. Maar hoe?

Jan

Opmerking

Jan, dat ga ik nog even moeten bekijken hoe ik onder 'Nieuwe discussies' ook een link kan plaatsen met 'Markeer deze berichten als gelezen'. Helaas is hier geen instelling voor, dus dat wordt ingrijpen in het programma zelf, en dat is iets wat ik even moet navragen bij de makers.

In ieder geval is er altijd wel een link onderaan de pagina. Op de hoofdpagina 'Markeer forums als gelezen' die dus alles als gelezen zal markeren, en per sub-forum ('Algemeen', 'Verzamelaars', enz.) is deze link er ook welke dan alleen specifiek voor die rubriek alles als gelezen zal markeren. En tenslotte kom je op het laagste diepste niveau (bv. 'Mededelingen', 'Renners en Ploegen', 'Publiciteitsfoto's', enz) ook daar een link tegen met 'Markeer dit forum als gelezen'.

Enige wat ik zelf niet zo'n goeie beslissing vind die ze genomen hebben is dat deze links altijd onderaan de pagina staan.

Opmerking

Ja, naast “Nieuwe discussies” bovenaan in de navigatie balk staat nu ook een link “Markeer forums als gelezen”.

Pas op dit werkt op dezelfde wijze als de link onderaan op de Hoofdpagina en betekent dus dat alles over het ganse forum heen als gelezen zal worden gemarkeerd.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan Bericht weergeven
                          Ja, naast “Nieuwe discussies” bovenaan in de navigatie balk staat nu ook een link “Markeer forums als gelezen”.

Pas op dit werkt op dezelfde wijze als de link onderaan op de Hoofdpagina en betekent dus dat alles over het ganse forum heen als gelezen zal worden gemarkeerd.
                          Bedankt, Dit is veel handiger!

Opmerking

Graag gedaan.

De werkwijze die ik dan zelf zou gebruiken, is eerst klikken op Nieuwe discussies en daar lezen wat me interesseert, en als ik dan klaar ben met lezen daarna de link Markeer forums als gelezen gebruiken om de rest als gelezen te markeren.

Opmerking

Dat is ook de manier waarop ik werk 🤪

Opmerking

Bezig...
                              X