Het WielerArchieven forum is bij deze eindelijk bijgewerkt naar een meer moderne, en ook veiligere versie van de software en ook verhuisd naar een nieuwe server zodat ik ook eindelijk ook krijg waar ik voor betaal.
Uiteraard zullen we er een aantal directe verschillen zijn met hoe het voorheen was, maar de werking blijft grotendeels hetzelfde als vroeger. De editor waar je een bericht aanmaakt of een reactie plaatst heeft wat extra opties gekregen en de icoontjes zien er wat anders uit, maar iedereen die wel eens met een tekstverwerker heeft gewerkt zullen die icoontjes niet vreemd zijn.
Er zijn ook een aantal veranderingen doorgevoerd zoals o.a. deze
Natuurlijk brengt zoals iedere software update ook deze hier de nodige problemen met zich mee. Hier alvast een greep hieruit
Uiteraard, en zoals met elke software, zullen er ook wel dingetjes zijn die niet helemaal werken. Daarom heb ik een feedback onderwerp aangemaakt waar alle opmerkingen, vragen en problemen kunnen gemeld worden.
Uiteraard zullen we er een aantal directe verschillen zijn met hoe het voorheen was, maar de werking blijft grotendeels hetzelfde als vroeger. De editor waar je een bericht aanmaakt of een reactie plaatst heeft wat extra opties gekregen en de icoontjes zien er wat anders uit, maar iedereen die wel eens met een tekstverwerker heeft gewerkt zullen die icoontjes niet vreemd zijn.
Er zijn ook een aantal veranderingen doorgevoerd zoals o.a. deze
- Je kan nu naast inloggen met je gebruikersnaam ook inloggen met het email adres wat je hebt gebruikt tijdens je registratie.
- Er zijn meer instellingen om spammers tegen te houden. We hebben nu niet zo gek veel spammers meer op het forum maar dat komt vooral om ik alle registraties moet goedkeuren en een spammer email adres is wel sneller uit te filteren. Misschien wordt die moderatie in de toekomst even uitgeschakeld om te zien hoe goed het spam systeem nu werkt van het forum.
- Verificatie met code tijdens registratie is terug ingevoerd. Dit werd afgezet omdat het simpelweg niet meer werkte ... wat dus zoals je kan reeds kan raden als gevolg had dat er véél meer spammers probeerden te registreren.
- Maximum breedte voor beeld bijlagen was vroeger 640 pixels maar omdat beeldschermen groter zijn dan vroeger (lees 2010) is dit nu verhoogd naar 800 pixels. Dus alle afbeeldingen die in breedte groter zijn dan 800 pixels zullen automatisch verkleind worden naar dit formaat
Natuurlijk brengt zoals iedere software update ook deze hier de nodige problemen met zich mee. Hier alvast een greep hieruit
- Eén probleem wat meteen zichtbaar is, is dat er helaas geen officiële vertaling meer is voor het Nederlands, en er dus heel wat termen nu in het Engels staan ipv het Nederlands. Het lijkt erop dat ik hier zelf de ontbrekende vertalingen zal mogen doen, maar aangezien er véél teksten zijn kan dit wel even duren.
- En ander probleem blijkt dat alle forum avatars voor gebruikers blijkbaar niet meegekomen zijn met de update. Dat is ook iets wat ik nog moet bekijken.
- Ook smileys lijken momenteel niet te werken.
- Gebruikte handtekening wordt niet meer getoond onder een bericht van een gebruiker, als deze een handtekening had ingesteld.
Uiteraard, en zoals met elke software, zullen er ook wel dingetjes zijn die niet helemaal werken. Daarom heb ik een feedback onderwerp aangemaakt waar alle opmerkingen, vragen en problemen kunnen gemeld worden.
Opmerking