Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Gva archief

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

Gva archief

Goede morgen
    kan momemteel niet meer op archief Gazet van Antwerpen komen , ze vragen om in te loggen maar heb me nooit ingeschreven ??? heeft iemand het zelfde probleem aub

Groetjes
    Valère

inderdaad, zelfde probleem
    Jan

Opmerking

Idem bij mij

Opmerking

En bij mij
        Patrick

Opmerking

Probleem nog niet opgelost ?

Opmerking

Bij mij ook geen toelating tot het archief. Volgens mij heeft dit niets met Europese regelgeving te maken, maar puur met geldelijk gewin.

Opmerking

Ik heb contact genomen via de klantendienst een aantal dagen geleden voor hetzelfde probleem.......nog steeds niets gehoord...

Opmerking

Dagbladnieuws is gewoon vrije nieuwsgaring en dat mag altijd en door iedereen gelezen worden. Tenzij het recent nieuws is uit een krant, die er uiteindelijk haar bestaan aan te danken heeft.. Dat KB vanaf 1918 alle krantennieuws blokkeert is dus volledig onterecht. De Nederlandse krantendatabank Delpher is open voor internetgebruikers in alle landen en zo hoort het mijns inziens ook.

Opmerking

Niemand die een abonnement heeft op de GVA? Of met een bibliotheek login? http://archief.gva.be/index.do

Opmerking

Ik denk dat dit compleet losstaat van een abonnement, net zoals bij Het Belang.
                    Patrick

Opmerking

En bibliotheek login lukt al evenmin. Ik ga de dienst abonnementen eens contacteren.
                      Patrick

Opmerking

Om in te loggen heb je een werkende Mijn Bibliotheek account nodig en moet je lid zijn van een openbare bibliotheek uit de provincie Antwerpen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Jan De Smet Bericht weergeven
                          Om in te loggen heb je een werkende Mijn Bibliotheek account nodig en moet je lid zijn van een openbare bibliotheek uit de provincie Antwerpen.
                          verkeerde provincie😀
                          Patrick

Opmerking

Goede dag
                            Heb naar het Gazet van Antwerpen gebeld en daar zij de dame me dat het kontrakt niet verlengd werdt en dat he zodus definitief is opgeschort ; Ik schrijf ook maar wat ze mij doorgaven

Groetjes Valère

Opmerking

Na informeren bij de Erfgoedbibliotheek Hendrik Conscience kreeg ik deze samenvatting:

Het is een tijd mogelijk geweest om het digitaal archief van GVA en GVM van thuis uit te raadplegen, maar dat was een tijdelijke maatregel, geïnspireerd door de COVID-pandemie. Die tijdelijke toegang is nu al enige tijd opgeheven.

U kan in onze leeszaal het archief raadplegen, als u lid bent van onze bibliotheek. U kan u online inschrijven via Gebruikersregistratie. Maar indien u geen boeken wil bestellen en enkel het archief raadplegen kan u u ook inschrijven aan de onthaalbalie. Een A-kaart is gratis, en wordt ook uitgereikt aan mensen buiten Antwerpen. Ze biedt voordelen bij andere Antwerpse instellingen, wat altijd mooi meegenomen is. Ik begrijp wel dat het niet evident is naar Antwerpen te komen. Mogelijk is er een archief dichter in uw buurt?
                              Normaliter dient u, ook met A-kaart, ter plaatse te komen.

Als u komt raden u aan bij uw bezoek een USB-stick mee te brengen. Afdrukken is niet mogelijk, en zo kan u bepaalde passages opslaan als pdf-bestand.

Op mijn reactie dat dit toch wel niet meer van deze tijd is (ecologisch, duurzaamheid, tijdverlies enz ...) kreeg ik het antwoord:

Ik kan u alleen maar bijtreden!

Kortom we mogen of naar een Antwerpse bibliotheek gaan met ons USB-stickje of naar de universiteitsbibliotheek van Gent (papieren versie) als we nog iets willen opzoeken.
                              Ze kunnen in België wel iets leren van de Nederlanders met Delpher.

Jan

Opmerking

Bezig...
                              X