Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Cancellara en zijn motortje

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

Cancellara en zijn motortje

Wat moeten we denken van de uitspraak van Frans De Cock in Het Nieuwsblad van 19/3/2022 op p8 van het sportgedeelte tijdens het interview in het kader van 20 jaar Quick Step?

Daarin stelt hij onomwonden dat Cancellara wel degelijk met een motortje in zijn fiets reed.

Ik citeer:
    De Cock: "Tom (Boonen) had altijd vier keer de Ronde van Vlaanderen moeten winnen"
    Reporter: "Hoezo?"
    De Cock: "Het is algemeen geweten dat een sterke renner in 2010 met een mechanisch hulpmiddel in zijn fiets heeft gewonnen (doelt op Cancellara, red.). Schandalig wat daar gebeurd is."
    Reporter: "Is genoteerd. ...."

Wat mij hier opvalt:
    a) Patrick Lefevere zit mee aan tafel tijdens dit interview. De reporter noteert geen reactie van Lefevere. M.a.w. Lefevere protesteert niet tegen deze uitspraak en neemt ze dus als waarheid aan.
    b) De reporter gaat niet door op dat onderwerp. Vraagt niet naar bewijs, vraagt niet hoe De Cock tot die conclusie komt, ....
    c) Is er dan toch iets van aan? Het is geweten dat Cancellara niet zo goed lag/ligt in het peloton, maar dat op zich is natuurlijk geen bewijs. Maar in deze context kan je wel beginnen doordenken en vermoeden dat het is/was omdat hij 'gefoefeld' heeft.
    d) Gaan we nog 10 jaar moeten wachten voordat een mechanieker of een voormalig lid van de ploeg zijn mond open doet?
    e) Frans De Cock lijkt mij toch een bezadigd zakenman, die als sponsor geen tafelspringer was/is zoals Marc Coucke. Waarom zo iemand dan die uitspraak doet? Of hoopt hij op een rechtszaak? In het interview laat hij een paar keer doorschemeren dat hij nog nooit een juridische zaak verloor. Hoopt hij dat Cancellara gaat reageren?

Jan

Dat PL niet protesteert tegen die uitspraak betekent niet dat hij de uitpraak als waarheid aanneemt.

Ik denk niet dat FC gaat reageren op die uitspraak van FDC, beter de zaak te laten rusten zou goede raad zijn.

Waarom ging de reporter niet door op het onderwerp, dat is best interessant?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Steponas Bericht weergeven
      Dat PL niet protesteert tegen die uitspraak betekent niet dat hij de uitspraak als waarheid aanneemt.
      PL kennende verwondert mij dat. Zwijgen is toestemming geven is een gezegde dat hem toch ook niet vreemd is.

En inderdaad, waarom ging de reporter er niet dieper op in? Omdat hij meer weet?

Opmerking

De reporter had moeten doorvragen of dit deel van het interview niet moeten publiceren. Nu is het gewoon laster. Waarom zou PL daarop moeten reageren.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door imanse Bericht weergeven
          Waarom zou PL daarop moeten reageren.
          Omdat het een dubbelinterview was en om zijn hoofdsponsor te beschermen/corrigeren/nuanceren.

PL heeft trouwens meestal wel een mening, raar dat hij hier stil bleef (of zijn reactie werd niet vermeld door de reporter).

In elk geval mocht de reporter hier wel even op doorgegaan zijn en bv. aan PL gevraagd hebben of dat klopte.

Opmerking

Cancellara reed toen niet sneller de muur op, dan Van Aert afgelopen zondag de 3e keer de Kemmel. Wil dat dan zeggen dat die een motortje had, neen toch.

Opmerking

Het gaat hem om het feit dat de reporter niet doorging op die uitspraak. Dat verwondert mij.

Opmerking

In uitgesteld relais gekeken naar Vive le vélo waar eindelijk eens gesproken werd over dit interview.

Kevin Hulsmans geloofde er niks van, maar José De Cauwer reageerde toch nogal mysterieus.

Opmerking

Ja ook gezien gisteren. De volledige waarheid zullen we wellicht nooit te weten komen.

Zou die editie van de Ronde eens moeten herbekijken want kan me niet alles meer ragfijn herinneren … tja ik wordt ook al wat ouder 😉
                  Uitstelgedrag: alleen Robinson Crusoe had alles op Vrijdag gedaan

Opmerking

Bezig...
                  X