Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wat is er aan de hand bij Quick Step?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

Wat is er aan de hand bij Quick Step?

Aangezien dit hét forum is van de wielerkenners, zou ik graag jullie mening eens horen over het feit dat Quick Step in de Vlaamse koersen van het voorjaar ver beneden de prestaties van de voorgaande jaren blijft?

Een samenloop van omstandigheden?
    Onenigheid binnen de ploeg?
    Verkeerde speerpunten, verkeerde selecties?
    Niet mee met de nieuwste "medische trends"? (zoals de Lotto's indertijd)?
    Een reeks gezondheidsproblemen?
    Een combinatie van dit alles?

Ik kijk uit naar jullie mening.

Een samenloop van omstandigheden zal het wel zijn. Zeker de gezondheidsproblemen zullen een rol spelen dat valt niet te ontkennen.

Maar anderzijds heb ik mij toch ook al de vraag gesteld of deze ploeg (inhoudelijk qua sterkte) nog te vergelijken valt met het vroegere Quick Step.

Je hebt namelijk twee subploegen.
    Enerzijds de klassiekersploeg en anderzijds de ploeg rond Evenepoel. Daardoor verminder je natuurlijk wel de 'voorraad' aan renners voor de voorjaarsklassiekers. Waardoor je in geval van ziekte in de problemen kan komen.
    Als dan ook Alaphilippe de Vlaamse klassiekers links laat liggen, dan verzwak je je team nog meer.
    Keisse, Morkov en Devenys geraken ook stilaan op hun retour. Verder zijn toch bv. een Stybar en Lampaert niet meer wat ze geweest zijn. Van die twee laatste verwondert het me dat Lefevere ze nog altijd in de ploeg houdt.

Cavendish is eveneens een aflopend verhaal. Vorig jaar in de Tour nog even een piek, ondertussen wel Milano-Torino gewonnen maar dat is het. Jakobsen is een prima spurter, maar daar is ook alles mee gezegd. Niet de man om Vlaanderen te winnen of Roubaix.

Van Lerberghe, Steels, Serry, Vervaeke, prima knechten. Cerny, Honoré, Knox, Masnada, Schmid, Steimle, Van Tricht, Van Wilder, Vansevenenant en Vernon, talentvolle jongeren die nog alles te bewijzen hebben en waarvan er nog geen een echt een uitspringer opleverde.

Bagioli, Ballerini, Cattaneo, Cavagna en Sénéchal behoorden een paar jaar geleden tot de hierboven genoemde categorie en ik heb niet de indruk dat zij veel vooruitgang geboekt hebben.

Blijft over Asgreen en die had al veel pech dit jaar.

Het zal gewoon uitzweten worden voor QS-AV. Maar voor hetzelfde geld winnen ze Roubaix, de Waalse Pijl en L-B-L en staat Lefevere toch weer te glunderen.

Opmerking

Ze missen een leidersfiguur op de fiets. Er is geen kopman in de voorjaarsploeg. Asgreen, Stybar en Lampaert zijn renners die een kopman boven zich moeten hebben om wedstrijden te winnen.

De beste medische begeleiding, trainingsbegeleiding en andere knowhow zit momenteel ook bij andere ploegen en de gezondheidsproblemen spelen ook hun rol natuurlijk.

Eigenlijk is het verbazingwekkend dat het sinds het afscheid van Boonen altijd is goed gegaan maar nu is het geluk blijkbaar op.

Kristof

Opmerking

Bezig...
      X