Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ton Vissers

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

Ton Vissers

Tijdens de live-uitzending van de Gold Race vorige zondag noemde Karl Van Nieuwkerke Ton Vissers " de Nederlandse Lomme Driessens ". Ik zie daar niet veel gelijkenis in !

Ik al evenmin. Als iemand die benaming verdiende, zou ik eerder aan de Pel denken.
    Patrick

Opmerking

Ton Vissers was een fantaisist en Driessens toch ook wel een beetje.

In principe kan je Vissers, Pellenaars, Driessens en misschien De Kimpe in eenzelfde categorie plaatsen. Maar welke naam je daar op kleeft?
      De eerste drie hadden alleszins figuurlijk een grote mond.

Opmerking

Ton Vissers en Lomme Driessens maakten inderdaad allebei gebruik van "de overdrijving".
        Ik zie nog een overeenkomst: Ze stonden ZELF graag in het centrum van de belangstelling. Welk etiket plak je daarop? Leiden aan een groot ego? Publiciteitsgeil? Zeg het maar.
        Laatst bewerkt door imanse; 22.04.2022, 07:43.

Opmerking

Ik weet niet hoe het de anderen verging na hun afscheid aan de wielersport, maar Lomme Driessens kende toch wel een levenseinde " in mineur". De enkele renners die ik sprak die ooit voor Driessens gereden hadden waren unaniem dat ze allemaal in hun tijd bij Driessens korrekt tot op de frank uitbetaald werden. Ik weet niet of dat van Kimpe,de Pel en Vissers kan gezegd worden.
          Driessens zal er natuurlijk links en rechts ook wel zijn financiële voordelen uit gehaald hebben, maar of dat allemaal op de kap van de renners gebeurde betwijfel ik. Van de anderen heb ik al andere verhalen gehoord.

Opmerking

Hans,

Het zou mij toch verwonderen dat indertijd met Robot en Alsaver, waar Driessens toch ook bij betrokken was, iedereen zijn geld gezien heeft.

Jan

Opmerking

Best mogelijk Jan, maar als de sponsors zelf hun financiële verplichtingen niet naleven is het voor de ploegleiding ook quasi onmogelijk om hieraan tegemoet te komen.

Opmerking

Hangt natuurlijk af van bij wie de renners een contract hadden. Bij Driessens of bij de sponsor?

Opmerking

Vissers kwam zijn verplichtingen altijd na, hetgeen van Pellenaars en De Kimpe niet altijd gezegd kon worden.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ULSEN Bericht weergeven
                    Vissers kwam zijn verplichtingen altijd na, hetgeen van Pellenaars en De Kimpe niet altijd gezegd kon worden.
                    Daar heb ik toch mijn twijfels over. Hij wou dat misschien wel, maar als hij met niet solvabele sponsors in zee was gegaan kon hij toch ook niet betalen.
                    De vraag is natuurlijk, wat waren zijn verplichtingen?
                    Op zich was hij de betaler niet, dat was de sponsor. Wat waren dan de verplichtingen van de sportdirecteur? In de wagen zitten, de pers te woord staan?
                    De sportdirecteur ontving misschien wel de startpremies. Maar in het geval van de ploegen van Vissers (op uitzondering van Willem II) zal dat ook wel niet zoveel geweest zijn.

Bij Canada Dry was het alleszins miserie, bij Robot was het miserie en bij Alsaver was het ook miserie.

Ik heb een en ander beschreven in mijn boek: 'Achteraan het peloton moet er ook reclame zijn" en kreeg toch van enkele renners de reactie: "Eindelijk wordt onze miserie eens beschreven". Dus er zal wel iets van aan geweest zijn.

Niettemin ben ik er van overtuigd dat zowel Driessens en Vissers er steeds vanuit gingen dat ze een solvabele sponsor hadden en een ploeg op poten konden zetten en dus met de beste bedoelingen het seizoen startten. Ze waren eigenlijk mede slachtoffer van hun eigen enthousiasme en goedgelovigheid.

Opmerking

Dat hij (te) goedgelovig was, heeft Ton Vissers in een interview met Jan Zomer (Wielerexpress 2006, p 2-19) zelf erkend: "Met kleine renners krijg je geen grote sponsors. Daarnaast was ik goedgelovig en kon ik me niet voorstellen dat iemand de boel wil belazeren."
                      Maar dat wil naar mijn mening niet zeggen dat die klagende renners vrijuit gaan. Zij waren vaak zo "eager" om van het profwereldje deel uit te (blijven) maken, dat zij bijna blindelings hun contracten zullen hebben getekend. Zo zullen zeker niet aan Vissers hebben gevraagd hoe solvabel hun nieuwe sponsor is, laat staan daar zelf bij anderen navraag over hebben gedaan. Het is daarom naar mijn mening te gemakkelijk om alleen met de vinger naar, in dit geval Ton Vissers, te wijzen.
                      Zie ook wat Wim Breukink, directeur van Gazelle, en jarenlang sponsor van ploegen van Vissers, hierover in 1974 tegenover Panorama zei: "Ton Vissers is een bijzonder betrouwbaar mens en heeft ons nooit benadeeld en dat hij door journalisten de grond in wordt getrapt, vind ik schandelijk. De renners klagen wel, maar het merendeel is profrenner omdat ze niets anders kunnen."
                      Laatst bewerkt door imanse; 06.05.2022, 09:56.

Opmerking

Bezig...
                      X