Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Baldini 1927

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

Baldini 1927

Knipsel.jpg

Ik heb gewacht tot het nieuws van 13 u op VRTom te zien of ik het goed gehoord had, maar ja hoor, ... weer dezelfde nonsens. Dat is deze morgen nu al de vierde keer dat ik hoor dat Baldini in 1927 het WK op de weg won. Beste VRT een klein beetje ernst aub. Ik geloofde mijn oren niet. Heeft men daarvoor nu een volledige redactieploeg nodig om deze onzin op het scherm te gooien? Alfredo Binda draait zich om in zijn graf.
    Laatst bewerkt door Frascati55; 25.09.2022, 15:23.

In Het Nieuwsblad van zaterdag stond dat Merckx de Giro van 1969 gewonnen had.
    Savona, nooit van gehoord zeker?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Frascati55 Bericht weergeven
      Knipsel.jpg

Ik heb gewacht tot het nieuws van 13 u op VRTom te zien of ik het goed gehoord had, maar ja hoor, ... weer dezelfde nonsens. Dat is deze morgen nu al de vierde keer dat ik hoor dat Baldini in 1927 het WK op de weg won. Beste VRT een klein beetje ernst aub. Ik geloofde mijn oren niet. Heeft men daarvoor nu een volledige redactieploeg nodig om deze onzin op het scherm te gooien? Alfredo Binda draait zich om in zijn graf.
      Creteur is de bron van deze onzin. Nochtans is hij meestal zorgvuldiger, ik zal hem een mailtje sturen. Hij is een van de weinige journalisten waarvoor ik enig respect heb, van de clowns op onze nationale omroepen verwacht ik niets. Ik heb spijt dat ik hem niet gecontacteerd heb toen ik dit de eerste keer las, maar ik vond het voor een keer de moeite niet waard.
      Laatst bewerkt door patfey; 26.09.2022, 07:50.
      Patrick

Opmerking

Jonas Creteur bevestigt mij net dat hij zijn (te snelle) tweet al na 5 minuten verwijderd en gecorrigeerd had. Maakt het nog erger van VRT.

Anderzijds, op de site van Sport/Voetbalmagazine staat het nog altijd fout, ik heb hem dan maar daarop gewezen.
        https://sportmagazine.knack.be/wielr...wk-favorieten/
        Laatst bewerkt door patfey; 26.09.2022, 08:00.
        Patrick

Opmerking

Ondertussen heeft hij ook rechtgezet op de site😀.
          Patrick

Opmerking

Iets anders, maar wel ivm de eerste prof WK's. Ik las het niet zo lang geleden ... Wisten jullie dat de Belgische federatie en ook deze in andere landen, in die eerste WK's niet eens landentruien ter beschikking stelden? Zo ook op WK 1927. De geselecteerde renners konden vrijelijk met een neutrale trui vertrekken. Alleen reclame op de trui mocht toen niet. Blijkbaar hadden, cf het artikel althans, alleen de Italianen een uniforme azzuri trui aan. Ik heb daar nooit op gelet bij fotomateriaal. Het zou pas bij de invoering van de landenTour in 1930 geweest zijn dat landentruien in de mode kwamen en van dan af ook op WKs algemeen gebruikt werden.

Opmerking

Bezig...
            X