Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

onbekende trui

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

onbekende trui

Een (Franse) vriend van mij probeert meer informatie te vinden over deze trui.

Het kan (ook mijn gok) een Franse clubtrui zijn. De vraag is, zou het een leiderstrui uit een Belgische rittenkoers kunnen zijn? Van bij de beroepsrenners ben ik ik zeker van niet, maar van de amateurs? Daar waren wel een pak rittenkoersen in de jaren 50-60.

Iemand enig idee?
    Toegevoegde bestanden
    Patrick

Geen idee, maar als het een Franse trui is, dan zijn het aantal rittenkoersen of 2 of 3daagsen voor amateurs die een leiderstrui hadden en dus in aanmerking komen, nog vele malen groter. De stijl wijst een beetje in die richting. De leiderstruien in dat soort Franse meerdaagsen waren vaak roemloos en simplistisch: alsof ze uit een vergeten stock van een plaatselijke velomaker kwamen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door vanwinjp Bericht weergeven
      Geen idee, maar als het een Franse trui is, dan zijn het aantal rittenkoersen of 2 of 3daagsen voor amateurs die een leiderstrui hadden en dus in aanmerking komen, nog vele malen groter. De stijl wijst een beetje in die richting. De leiderstruien in dat soort Franse meerdaagsen waren vaak roemloos en simplistisch: alsof ze uit een vergeten stock van een plaatselijke velomaker kwamen.
      Denk ik ook, maar ik kreeg specifiek de vraag naar België toe. Trouwens in de jaren vijftig waren er in Frankrijk ook bij de profs hopen rittenkoersen waar ik geen idee over d leiderstrui heb (Tour de Champagne, Tour de Normandie, Tour du Var, ...).
      Patrick

Opmerking

Bezig...
      X