Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Rik Van Steenbergen 4 zeges in 48 uur?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

Rik Van Steenbergen 4 zeges in 48 uur?

Op Wikipedia (Engelse versie) staat het volgende geschreven:

Remarkable is a 48-hour spell in 1957, when Van Steenbergen raced in the Belgian Congo, Copenhagen, Paris and Liège, winning all four events.

Klopt bovenstaand citaat, dat RVS, anno 1957, 4 koersen in 48 uur in 4 verschillende landen heeft betwist, en alle 4 gewonnen heeft?

Dit citaat ontbreekt op Wikipedia pagina's over RVS in andere talen bv Duits, Nederlands etc

In "De miljoenenfiets van Rik Van Steenbergen" staat dat hij op 3 juli van Brussel naar Congo vloog en terugkeerde naar Brussel op 20 juli en dat hij in die periode 21000 km per vliegtuig aflegde. 7000 km heen, 7000 km in Belgisch Congo en Frans Congo en 7000 km terug. Volgens Velo '58 reed hij op 16 juli een omnium in Ordrup (Denemerken) waar hij 2de werd na Jan Derksen. Ik herinner mij dat ik in "Gazet van Antwerpen" gelezen heb dat hij vroeger dan de andere Belgische renners terugkeerde uit Congo omdat hij andere verplichtingen had.

Zijn laatste overwinning in Congo was op 14 juli volgens Velo '58 en 13 juli volgens "De miljoenenfiets". Er stonden na 13 of 14 juli nog wedstrijden op het programma in Congo maar uitslagen heb ik daar niet van gevonden.

Ik kan het niet verder nakijken in "Gazet van Antwerpen" want ik heb geen toegang meer.

Kristof

Opmerking

Kristof,

Merci voor de info, er hoeft niet verder gezocht te worden, het is onzin wat er geschreven staat op de Engelse Wikipedia want ze spreken van 48 uur, dwz dat hij de 4 koersen binnen die 48 uur betwist en gewonnen heeft, wat totaal onzin is.

Opmerking

Het is misschien niet fair te schrijven dat het onzin is zonder te bewijzen dat het onzin is, maar er is geen bron voor dit citaat en, volgens mij althans, is de schrijver verantwoordelijk voor de inhoud van zijn schrijven, het is niet de taak van de lezer alles te moeten verifiëren.

Hier het overlijdensbericht van RVS:

https://www.theguardian.com/news/200...ituaries.sport

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Steponas Bericht weergeven
          Het is misschien niet fair te schrijven dat het onzin is zonder te bewijzen dat het onzin is, maar er is geen bron voor dit citaat en, volgens mij althans, is de schrijver verantwoordelijk voor de inhoud van zijn schrijven, het is niet de taak van de lezer alles te moeten verifiëren.

Hier het overlijdensbericht van RVS:

https://www.theguardian.com/news/200...ituaries.sport
          Ik denk dat je simpel kan bewijzen dat het onzin is door gewoon naar de verplaatsingen te kijken. In 48 uur tijd, 70 jaar geleden in Congo, Frankrijk, België en Denemarken zijn? Hoe dan wel, met een door een teletijdmachine teruggeflitst supersonisch vliegtuig (voor zover der daar in Congo toen geschikte landingsbanen voor waren?
          Patrick

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door patfey Bericht weergeven

Ik denk dat je simpel kan bewijzen dat het onzin is door gewoon naar de verplaatsingen te kijken. In 48 uur tijd, 70 jaar geleden in Congo, Frankrijk, België en Denemarken zijn? Hoe dan wel, met een door een teletijdmachine teruggeflitst supersonisch vliegtuig (voor zover der daar in Congo toen geschikte landingsbanen voor waren?
            Patrick, dat had ik ook gedacht, het zou onmogelijk zijn geweest in die tijd, maar waarom schrijft men zoiets zonder na te denken?

Opmerking

Bezig...
            X