In 1977 werd Freddy Maertens gedisqualifieerd voor een fietswissel nu mag dat te pas en te ontpas .Sinds wanneer is dit reglement veranderd
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
fietswissel
Samenvouwen
X
-
Ik denk me te herinneren dat toen fietswissels wél toegelaten waren, maar dat er op de Koppenberg een zone was waar dit (om veiligheidsredenen of om koersvervalsing te vermijden?) niet toegestaan was. Dit was vooraf op een vergadering van de ploegleiders gemeld, maar Driessens was (weer eens) niet aanwezig.
in de Tour de France was een fietswissel bv. tot in 1963 enkel bij defect toegestaan. Toen Geminiani in een begrit met enige creativiteit een defect aan de fiets van Anquetil 'simuleerde', werd het reglement nadien aangepast en mocht er vrij gewisseld worden.
Patrick
Oorspronkelijk geplaatst door patfey Bericht weergevenIk denk me te herinneren dat toen fietswissels wél toegelaten waren, maar dat er op de Koppenberg een zone was waar dit (om veiligheidsredenen of om koersvervalsing te vermijden?) niet toegestaan was. Dit was vooraf op een vergadering van de ploegleiders gemeld, maar Driessens was (weer eens) niet aanwezig.
in de Tour de France was een fietswissel bv. tot in 1963 enkel bij defect toegestaan. Toen Geminiani in een begrit met enige creativiteit een defect aan de fiets van Anquetil 'simuleerde', werd het reglement nadien aangepast en mocht er vrij gewisseld worden.
Opmerking
Oorspronkelijk geplaatst door Steponas Bericht weergeven
Patrick, dat lijkt mij heel interessant wat Geminiani deed, kun je het in wat meer detail toelichten?
Ondermeer Pierre Chany vertelt dit uitvoerig in een van zijn boeken.
Patrick
Opmerking
Onderling mag je van fiets wisselen, maar je mag geen fiets nemen van iemand langs het parcours, wel wielwissel.
Opmerking
© 2003-2022, WielerArchievenMogelijk gemaakt door vBulletin® Versie 5.6.6
Copyright © 2025 MH Sub I, LLC dba vBulletin. Alle rechten voorbehouden.Alle tijden zijn GMT+1. Deze pagina is gegenereerd om 00:35.Bezig...X
Opmerking