Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Later....

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten
    deboevpa
    Elite zn Contract

• deboevpa
    reageerde
    Later

Op zijn tijd alles verkopen.
    Dan heeft je er nog iets van
    het kan dat achter onze ruig.
    Ook alles op de ruilbeurs komt.
    Het gaat nu nog niet eerlijk.
    Je moet nu iets ruilen met iemand.

Laat commentaar achter:

• Markus
    Elite zn Contract

• Markus
    reageerde
    later

Dit lot staat mij ook te wachten maar dan toch liever in de kelder van het museum dan in de container met oud papier

Laat commentaar achter:

• Jan De Smet
    Super Moderator

• Jan De Smet
    reageerde
    Ikzelf heb vorig jaar al een deel van mijn verzameling geïnventariseerd.
    Ik heb bv. van al mijn truien een foto genomen, een korte beschrijving gegeven, opgetekend waar ik de trui haalde, of er een speciaal verhaal aan verbonden is en heb ze een, wat ik denk een redelijke, prijscategorie gegeven (ik weet wel dat je steeds minder krijgt dan dat je verwacht, maar dat is ook beschreven).
    Van mijn boeken heb ik een lijst evenals van mijn tijdschriften met een 'realistische' prijsschatting.
    Enkel de pubkaarten en de 'prentjes' moet ik nog eens beschrijven/inventariseren.
    Ik heb een van de kinderen (met zijn medeweten) aangeduid als executeur en op papier beschreven wat ze moeten doen.Gezien geen van mijn kinderen geïnteresseerd is (is blijkbaar een veel voorkomende situatie) zal waarschijnlijk alles verkocht worden (particulier of internet of veilingshuis).
    Ik ben geen voorstander om te verkopen aan een museum gezien het mij voorkomt dat het meeste materiaal dan in een kelder verdwijnt en zo goed als niet toegankelijk meer is.

Laat commentaar achter:

• jovanni
    reageerde
    Hoi William,

Niks geregeld. Of: nog niks geregeld. Ik denk dat ik inmiddels een mooie collectie cq archief heb maar heb vooralsnog niet de illusie dat dit later bij elkaar zal blijven. Wie heeft er interesse om e.e.a. bij elkaar te houden. Of om het uberhaupt te bewaren?

Ik heb plezier in het verzamelen, het uitzoeken, het contact met collega-verzamelaars, voor mezelf en ook voor anderen materiaal te vinden etc. Later is later...

groet, Jos
    josvannierop@hetnet.nl

Laat commentaar achter:

• William
    Elite zn Contract

• William
    heeft een discussie gestart Later....

Later....

Velen van ons op dit forum hebben hun hobby gemaakt van het verzamelen en documenteren van de wielersport. Dit kan door middel van het verzamelen van foto's, tijdschriften en boeken, wielertruien, fietsen, etc. Voor velen is dit een levenswerk waar de hele ziel en zaligheid in zit, met veelal een grote sporthistorische waarde.

Nu was ik benieuwd of en hoe jullie iets geregeld hebben voor "later", want vaak hebben kinderen of kleinkinderen geen interesse in de hobby van (in de regel) pa of opa. Ik hoor in de wandelgangen dat sommigen hun collectie ondergebracht hebben in een stichting zodat het e.e.a. straks compleet blijft en niet versplintert. Ik was benieuwd.
Bezig...
X