Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Onwaarschijnlijke Ontknopingen

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    Onwaarschijnlijke Ontknopingen

    Hallo

    Nico Mattan die Gent-Wevelgem wint of
    Marino Basso en het WK van Gap waar die de zwalpende Bitossi op de meet inloopt

    #2
    4de rit Tour de Suisse 2003: Sandy Casar maakte deel uit van een lange ontsnapping die in het zicht van de streep werd ingelopen. Hij won alsnog doordat Kim Kirchen de handen te vroeg in de lucht stak.

    Kristof

    Opmerking


      #3
      1990 Paris-Roubaix Eddy Planckaert
      1985 Milaan-Sanremo Kuiper voor Van Vliet
      1993 M.v.Zürich motard voor de spurtende groep
      1969 Het Volk De Vlaeminck wint in zijn debuutjaar
      1966 Gold Race Hugens zijn ketting slaat eraf
      1997 Tour rit 19 Voskamp-Heppner: Traversoni

      etc. etc.

      Fer

      Opmerking


        #4
        Ik denk dat we daar ook de overwinning van Carmino Preziosi in 1965 in Luik-Bastenaken-Luik mogen bij vermelden.

        Jozef

        Opmerking


          #5
          Merkwaardig

          Argentin wint LBL voor de de koeien Criquielion en Roche.
          Pollentier wint Ronde van Vlaanderen voor Moser en Raas.
          Moser wint van Thurau in WK 1977, naar verluid uit onder meer Raleigh kringen zou Thurau de boel verkocht hebben.
          Heras die in een touretappe (naar Morzine?) de hekken in rijdt. Voor degenen die het niet weten, er bestaan hekken van het merk HERAS.

          Verder.
          Hoe is het mogelijk dat Jalabert en Kelly nooit LBL respectievelijk Fleche Wallonne hebben gewonnen, een koers die op hun lijf was geschreven.


          Gerrit Stevens

          Opmerking


            #6
            Originally posted by Gerrit Stevens@27 Dec 2006, 20:50
            Hoe is het mogelijk dat Jalabert en Kelly nooit LBL respectievelijk Fleche Wallonne hebben gewonnen, een koers die op hun lijf was geschreven.


            Gerrit Stevens
            Het is ook merkwaardig de namen van Adri van der Poel en Dirk De Wolf te vinden op het palmares van LBL terwijl je die zou verwachten op het palmares van Paris - Roubaix.

            De Touretappe waar Heras kennis maakte met zijn eigen hekwerk eindigde inderdaad in Morzine, Virenque won de rit.

            Kristof

            Opmerking


              #7
              De meest onwaarschijnlijke ontknoping die ik zelf meemaakte blijft voor mij zonder enige twijfel Ronse 1963. Heel de wereld (op Berten De Kimpe na zat te wachten op de zege van Van Looy en plots wint iemand anders. Hoewel het een Belg was heerste er niet meer of niet minder dan een begrafenisstemming. Dit was werkelijk onwezenlijk om te zien.

              Opmerking


                #8
                En in welke koers deden De Bruyne en Van Looy elkaar de das om? Er kwam een surplace en een derde liep met het been weg. Was het een Ronde van Lombardije?

                Opmerking


                  #9
                  De overwinningen van Virenque en Eric Dekker in Parijs-Toursen die van Hubert Hutsebout op Merckx en Godefroot in de E3 prijs

                  Opmerking


                    #10
                    Originally posted by Jan De Smet@29 Dec 2006, 11:18
                    En in welke koers deden De Bruyne en Van Looy elkaar de das om? Er kwam een surplace en een derde liep met het been weg. Was het een Ronde van Lombardije?
                    Het was inderdaad de Ronde van Lombardije 1958

                    Opmerking


                      #11
                      Vanderpoel klopt een reeds juichende Luc Roosen op de meet van de Amstel Gold Race in 1990.
                      Het WK in Ronse '88 is anders ook niet mis : Fondriest wordt wereldkampioen nadat Bauer Criquelion vakkundig in de nadars werkte.

                      Opmerking


                        #12
                        Weet niet meer in welk jaar het was (waarschijnlijk ergens in de jaren tachtig of begin jaren negentig) dat een renner ik het kampioenschap van België op de weg (waarschijnlijk bij de amateurs) alleen op de zege afstormde maar in de laatste bocht voor de finish onderuit ging en de zege aan zich zag voorbijgaan. Weet iemand nog wie en waar dat was?

                        Opmerking


                          #13
                          Hallo,

                          Was dat niet 1994, Eric Torfs op weg naar de zege (met een ruim genoeg voorsprong) valt bij het los laten van zijn stuur om de zege te vieren.

                          Mario Moermans komt als eerste over de streep en is de nieuwe kampioen.

                          Torfs is derde.



                          Groeten,

                          Filip Peeters

                          Opmerking


                            #14
                            Even opgezocht waar het was:

                            1994 Kamp.v. België amateurs : Zomergem.

                            Opmerking


                              #15
                              Dank u Filip. Nu ik de naam Eric Torfs las wist ik direct dat dit de man was die ik bedoelde.
                              Jos

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X