Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

baanwielrennen aflossen met de hand

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

baanwielrennen aflossen met de hand

Weet iemand sedert wanneer het toegestaan werd om op de wielerbaan in koppelkoersen en zesdaagsen af te lossen door de ploegmaat te lanceren met de hand , daar waar het vroeger verplicht was om de ploegmaat af te duwen in de rug? Ik stelde deze vraag jaren geleden al eens, maar ik kreeg toen geen eenduidig antwoord. Misschien dat iemand nu al meer concrete info heeft.
    Laatst bewerkt door Frascati55; 27.07.2024, 14:47.

Een datum erop plakken kan ik niet, en ik vrees dat niemand daarin zal lukken.
    Wel kan ik zeggen dat ik het mij altijd herinner, dus dat betekent vanaf de jaren 70. En op basis van deze foto zelfs vroeger, voor mij de winter 1963-64. Natuurlijk is het nog de vraag wat echt "mocht" en wat oogluikend toegestaan werd.
    Ik denk ook dat dit vooral opgang maakte vanaf wanneer de zesdaagsen minder fond en meer flitsend werden. Met de hand aflossen lijkt me prima voor een américaine, maar je gaat dat geen 144 uren aan een stuk doen.😁

Nummer 140.jpg
    Patrick

Opmerking

Ik heb ergens gelezen, ik weet niet meer waar, dat de liefhebbers tot in de jaren 70 niet mochten aflossen met de hand, maar of dat klopt weet ik niet.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Steponas Bericht weergeven
        Ik heb ergens gelezen, ik weet niet meer waar, dat de liefhebbers tot in de jaren 70 niet mochten aflossen met de hand, maar of dat klopt weet ik niet.
        Ik ben bijna 100% zeker dat de regels voor de beroepsrenners veel soepelen waren dan voor de liefhebbers. Dus dit klinkt heel geloofwaardig.
        Patrick

Opmerking

Bezig...
        X