Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Festiviteiten Rondom Stan Ockers

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    Festiviteiten Rondom Stan Ockers

    Dag,

    De gemeente Borgerhout en de zaal "De Roma" hebben een geweldige festiviteitenkalender samengesteld om Stan Ockers te eren die dit jaar op 1 oktober 50 jaar is overleden. Ik heb alle festiviteiten op onze kalender hier geplaatst van ons Wielerarchievenforum. Alle info vindt je ook hier op de site van zaal "De Roma".

    Jaak

    #2
    Ik ben op dinsdag 19 september de tentoonstelling Stanneke gaan bekijken, en genoot ook van de film Cyclo .
    Ik dacht steeds dat hij overleed na een koers achter derny, doch het was gewoon een individuele. Ockers die even achter zich keek, botste tegen de elleboog van Sterckx die terug de piste op wilde. Ook Van Looy en Voorting vielen toen.
    Ik leerde dus wat bij. Er was nog veel meer dan dat natuurlijk.
    Ik raad alle mensen op dit forum uit om de tentoonstelling te bezoeken . De locatie is formidabel. Drink er een pint en praat er met mekaar over de wielersport. Vooral genoeg tijd voorzien dus. Wees niet gestoord door de allochtone sfeer die er te Borgerhout nu is. Geniet van wat er op de tentoonstelling Stanneke voor U werd gebracht.
    Bravo aan de organisators.

    Een opmerking : in een hoek hangen enkele truien, doch de Molteni trui en de Brooklyn trui horen er niet thuis. Deze zijn niet uit de Stan Ockers jaren.
    Zware fout.
    In het nagemaakte rennershokje van de zesdagen ploeg VanSteenbergen-Ockers
    ligt een tabaksdoos met Boudewijn en Fabiola op.
    Dat is ook een anachronisme. Zo'n doos bestond nog niet eerder dan 1956 en hoort er dus ook niet thuis.
    Toegevoegde bestanden

    Opmerking


      #3
      Ouder wordend maar nog steeds een scherp opmerkingsvermogen onze Wilfried. Maar gelijk heeft hij i.v.m. de niet bijhorende attributen.

      Opmerking


        #4
        Ik kan Journee enkel bijtreden

        Opmerking


          #5
          En die trui van Lejeune ? Was die dan van Ockers ?

          Danny

          Opmerking


            #6
            Wie weet meer over de volgende grote foto die op de tentoonstelling hing ?

            Bij het binnen komen in de drankgelegenheid , dadelijk rechts de trap op richting 1ste verdiep van de tentoonstelling.Bij het opgaan van die trap zag ik een reuze foto ergens op een pist.Op die foto stonden zeker Fred De Bruyne , stan ockers, Van steenbergen(?)Wie weet waar en in welk jaar enz deze foto werd genomen ?
            Dank voor het antwoord.

            Opmerking

            Bezig...
            X