Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wielerrevue Jaarboek Vs Velo

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

Wielerrevue Jaarboek Vs Velo

Ik vraag me af of de Wielerrevue-jaarboeken, vooral ook de eerste edities (vanaf 1985-1986) net zo compleet zijn qua uitslagen als Velo van Harry van den Bremt. Ik vermoed dat er hier wel zullen zijn die beiden zullen hebben. Misschien dat zij de boeken enigszins kunnen vergelijken?

Wel Cereal ik heb alle WielerRevue jaarboeken.

'k moet zeggen dat ik vooral de rennersindex in het WR jaarboek wel interessant vindt, net als de UCI ranglijsten over de jaren heen (samengesteld door Frans Stoele). Het is wel niet zo uitgebreidt wat Amateurs betreft en Velo heeft ook meer uitslagen over het baanwielrennen en veldrijden.

Ze hebben beide hun plaats.

Trouwens per jaar koop ik altijd vier jaarboeken (kwestie van genoeg opinies over een uitslag te verzamelen 'k koop namelijk ook altijd de Almanacco del Ciclismo (Lamberto Righi) en de Urtekaria (Javier Bodegas).

TLM
    Uitstelgedrag: alleen Robinson Crusoe had alles op Vrijdag gedaan

Opmerking

Merci,

Ja, als je er 4 (zo te zien ook nog uit 4 verschillende landen) koopt dan filter je natuurlijk zowat alle fouten. Maar ik was vooral op zoek naar boeken uit de jaren tachtig, en aangezien de edities van Velo, die ik de laatste jaren heb, niet meer te verkrijgen zijn voor die periode dacht ik aan Wielerrevue. Als ik het goed begrijp zijn daar dus de uitslagen van alle wegwedstrijden wel in terug te vinden?

PS: Wie vermelden je verschillende boeken als nr. 3 voor Profronde Heerlen 2002?

Opmerking

Cereal,

WR, Velo en Urtekaria vermelden alle drie Torsten Schmidt als derde in Heerlen.

Je moet dringend eens een wielerruilbeurs bezoeken , daar zal je genoeg oudere Velo's op de kop kunnen tikken. Heb ze zelf allemaal vanaf Velo 66. Nog oudere zie je soms wel, maar zijn duur. Zaterdag nog een Velo 65 gezien voor 70,00 Euro, wat me te duur was.

Heb ook nog een paar Le Cyclisme (jaren veertig en vijftig) van Beving-Van Laethem in m'n bezit.

TLM

Opmerking

Wieler-jaarboeken zitten vol met fouten, ik ben ermee gestopt om ze te kopen.

Opmerking

Originally posted by TLM@3 Sep 2003, 22:51
            Cereal,

WR, Velo en Urtekaria vermelden alle drie Torsten Schmidt als derde in Heerlen.
            Zo zie je maar weer dat ze het ook allemaal fout kunnen hebben . De nummer 3 was namelijk Bram Schmitz.

Opmerking

Originally posted by TLM@3 Sep 2003, 22:51
              Je moet dringend eens een wielerruilbeurs bezoeken , daar zal je genoeg oudere Velo's op de kop kunnen tikken. Heb ze zelf allemaal vanaf Velo 66. Nog oudere zie je soms wel, maar zijn duur. Zaterdag nog een Velo 65 gezien voor 70,00 Euro, wat me te duur was.

TLM
              Ik heb een paar maanden terug een beurs bezocht en daar hadden ze Velo maar tot 1992 terug. Al waren ze daar wel goedkoper dan dat ze je bestelde. Ik denk echter wel dat er op die echt grote beurzen meer aanbod zal zijn. Probleem voor mij is alleen dat al die beurzen veel te ver van mij vandaan georganiseerd worden.
              Wat Willem zegt klopt inderdaad wel, het aantal fouten is naar mijn mening vaak net iets te groot.

Opmerking

Ook de Velo jaarboeken zijn niet vrij van fouten. 'k moet wel zeggen dat ik de WR jaarboeken van een aantal jaren nog moet overlopen met wat ik in m'n database heb staan, maar ja tijd te kort hé (i wish there were 48 hours in a day )

Tja het blijft nu eenmaal mensenwerk natuurlijk.

TLM

Opmerking

Ik heb nog verschillende Velo's en Wielerjaarboeken te koop uit de jaren '80.
                  Bij mij kosten ze slechts 12 Euro (Velo) en 7 Euro (WR) per stuk

Opmerking

Toch even dit héél oud onderwerp terug oprakelen. Ik weet dat WielerRevue geen jaarboek meer maakt, dacht ergens gelezen te hebben dat Herman Harens ermee was gestopt was. Maar weet iemand welke de laatste editie was van het WR Jaarboek?

Opmerking

Laatste editie Wielerjaarboek is nr. 28 (2012-2013)

Opmerking

Bedankt 🙏

Opmerking

Beste Cereal, De meeste Velo jaarboeken heb ik nog wel te koop, ook tegen zeer aantrekkelijke prijzen. Ook het wielerjaarboek (bijna alle jaren). Stuur gerust een mailtje aan sportmedia@hetnet met de jaren die je zou willen en je krijgt een aanbod. Bert Hulleman

Opmerking

Bezig...
                          X