Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Tijdschrift "Waaiers"

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

Collega's, bedankt voor de (voorlopig) lovende commentaren.

Wij hebben iedereen waarvan we een mailadres hadden een introductiemail gestuurd.
    Gezien we echter niet van iedereen een mailadres hebben volgt hier de integrale tekst van de mail.

Beste wielerliefhebber,

We hebben de eer jullie een nieuw elektronisch wielertijdschrift voor te stellen genaamd WAAIERS.

Wie zijn wij? Dat zijn de redactieleden Patrick Feyaerts, Jan Soens, Hans Vandeput en ikzelf als eindredacteur Jan De Smet.
    Wij vier zijn gepensioneerden met als passie het wielrennen van vroeger en daarmee wordt bedoeld het wielrennen van de jaren 50-60-70. Uit deze passie komt dit wielertijdsschrift voor.

In bijlage het eerste nummer met daarin:
    - Een overzicht van de wielercarrière van Arie den Hartog
    - Het verhaal van de Lamot-Libertas-ploeg
    - Een bedenking over het WK van 1955
    - Een eerste deel van een reeks over Max Wirth en de Zesdaagse van Zürich
    - Een verslag van de afscheidstournee van Jacques Anquetil eind 1969 in de Belgische wielertempels
    - Een eerste deel over de geschiedenis van FAEMA (en FAEMINO en EMI) in de wielerpelotons
    - En verder artikels over prentenreeksen, pubkaarten, …

Kortom meer dan 100 blz. pure nostalgie voor de wielerliefhebber. Door de grootte van de PDF kon dit niet als gewone bijlage bij deze mail verstuurd worden, vandaar dat we met een link via Wetransfer werken. Gewoon klikken op https://we.tl/t-jd69bYpwiT en dan downloaden (Ja hoor, het is volledig veilig). Let op, de link verloopt na 1 week.

Ter verduidelijking, wij hebben al onze wielercontacten, waarvan we dachten dat zij wel geïnteresseerd zouden zijn, verenigd in een enkele distributielijst. Indien u deze mail als storend zou beschouwen, onze excuses hiervoor, het was nochtans met de beste bedoelingen.
    Wenst u de volgende nummers niet meer te ontvangen? Stuur gewoon een mailtje terug en ik haal u uit onze distributielijst.
    Kent u iemand die mogelijks ook interesse zou hebben, stuur ons een mailtje.

Mailadres: waaierstijdschrift@gmail.com

Kostprijs van het magazine: 0 €, wij herhalen nul euro. Het is pure liefhebberij voor ons.

Wij wensen jullie veel leesplezier,

Patrick, Jan, Hans en Jan

Opmerking

Mooi werk, prachtig gedaan! Complimenten.

Opmerking

Waaiers

Zeer interessant werk en goed leesbaar . Nog veel succes bij volgende uitgaven .

Opmerking

Waaiers

Wat en REUZE-werk. Letterlijk en figuurlijk. PROFICIAT !!!
          Willyv.

Opmerking

Hallo Jan ik lees dat je ook aan de de naam Peloton ook dacht. In 1986 bracht Patrick Doclo onder deze titel ook al een tijdschrift ( A3 copies) uit : Het tijdschrift voor en door wielerfanaten. Ik heb er 6 nrs van.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Siriki Bericht weergeven
              Hallo Jan ik lees dat je ook aan de de naam Peloton ook dacht. In 1986 bracht Patrick Doclo onder deze titel ook al een tijdschrift ( A3 copies) uit : Het tijdschrift voor en door wielerfanaten. Ik heb er 6 nrs van.
              Zal ik toch gemist hebben want ik ben pas in 1995 weer beginnen verzamelen.

Opmerking

Van harte gefeliciteerd met dit prachtige iniatief.

Opmerking

Proficiat met jullie ,, blad ,, waaiers.
                  Heb je info over publiciteitsmateriaal van de ploegen deel die met je medeverzamelaars, hier op WA of stuur ze naar : wielervelo@hotmail.com

Opmerking

Proficiat met dit prachtig initiatief, een echte aanwinst voor de retro wielerliefhebber!

Opmerking

Op de "kaft" van Waaiers staat er (natuurlijk) een waaier, mijn vraagje: wie is de Peugeot renner achter Jan Janssen?

En alweer een prachtige prestatie, proficiat.

Opmerking

De foto is genomen tijdens Gent-Wevelgem 1971.
                        In de startlijst vind ik voor Peugeot:
                        Godefroot
                        Pingeon
                        Delisle
                        Tschan
                        Bracke
                        David
                        Dewitte
                        Danguillaume
                        Raymond
                        Bilsland
                        Maingon
                        Bouloux

Volgende renners zijn het volgens mij zeker niet: Godefroot, Pingeon, Delisle, Bracke, David, Dewitte.
                        Blijven over: Tschan, Danguillaume, Raymond, Bilsland, Maingon en Bouloux.

Als ik naar de pubkaarten van Peugeot kijk denk ik dat het ook Bilsland, Danguillaume en Maingon niet zijn. Ik gok op Tschan.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Jan De Smet Bericht weergeven
                          De foto is genomen tijdens Gent-Wevelgem 1971.
                          In de startlijst vind ik voor Peugeot:
                          Godefroot
                          Pingeon
                          Delisle
                          Tschan
                          Bracke
                          David
                          Dewitte
                          Danguillaume
                          Raymond
                          Bilsland
                          Maingon
                          Bouloux

Volgende renners zijn het volgens mij zeker niet: Godefroot, Pingeon, Delisle, Bracke, David, Dewitte.
                          Blijven over: Tschan, Danguillaume, Raymond, Bilsland, Maingon en Bouloux.

Als ik naar de pubkaarten van Peugeot kijk denk ik dat het ook Bilsland, Danguillaume en Maingon niet zijn. Ik gok op Tschan.
                          Jan, bedankt voor de info, zou het eventueel kunnen dat de Peugeot renner een "gast renner" specifiek voor G-W was? Maar ik vind dat eerder onwaarschijnlijk

Want het was me opgevallen dat die renner op de foto op geen Peugeot fiets zit, tenzij hij een defect heeft gehad en een reserve fiets van een andere ploeg heeft gekregen.

Dus, twee eventuele verklaringen:

1 Gast renner op eigen veloke?
                          2 Peugeot contract-renner met fiets van een andere ploeg, bv misschien zat ie als enige Peugeot renner in de eerste waaier en de Peugeot wagen heeft hem niet kunnen depanneren?

Opmerking

Gastrenner zou mij verwonderen, maar het kan natuurlijk.
                            Volgende Peugeot's haalden de finish: Godefroot, Bracke, Raymond, Tschan, Dewitte, Danguillaume, Bilsland en Pingeon.

Hans is nogal een 'crack' in het herkennen van renners. Ik zal eens zijn hulp inroepen.

Opmerking

Ik vind de foto niet scherp genoeg om uit te maken of hij al dan niet met een Peugeotfiets rijdt ! Ik gok op Guy Maingon, die had een nogal ronde onderkin.

Opmerking

Bezig...
                              X