Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Cyriel Buysse

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

Cyriel Buysse

Beste vrienden, ik heb een ietwat merkwaardig verzoek. Jullie kennen wellicht allemaal wel de schrijver Cyriel Buysse. Misschien weten jullie ook dat hij een groot sportliefhebber was. Nu vraag ik mij af of hij daarom niet geïnteresseerd was in de prestaties van zijn tijdgenoten-wielrenners met dezelfde familienaam (er is er zelfs één bij die ook Cyriel Buysse heet&#33. Ik heb ondertussen reeds nagegaan dat hij géén familie was van deze renners, maar toch kan ik mij voorstellen dat de prestaties van zijn naamgenoten hem wel interesseerden. Graag zou ik voor de jaarlijkse publicatie van de Mededelingen van het Cyriel Buysse Genootschap eens nagaan of er hierover documenten, van welke aard ook bestaan. Ik denk vooral aan Herman Laitem, die zich toch voor deze materie zou moeten interesseren, maar reacties van iedereen, hoe miniem ook zijn welkom. Bij voorbaat hartelijk dank!
    Ronny De Schepper (Gent)

Ronny,

Ze waren geen naamgenoten !!!! De Buysse's zijn eigenlijk Buyze's. maar door de kranten werd de naam veranderd en dat hebben ze dan maar overgenomen.
    Natuurlijk als je ver genoeg gaat in een stamboom bestaat de mogelijkheid dat ze ooit verwant waren. Maar daar zal je dan toch voor 1800 moeten zijn.

Jan

Opmerking

Achiel Buysse en Leon Buysse was juist geschreven maar Marcel, Lucien, Cyriel en Jules Buysse was hun coureursnaam.
      Hun echte naam is Buyze
      De zoon van Marcel, Albert Buysse, was dus ook een Buyze.

Dit volgens een handgeschreven nota van Jos Van Landeghem.

Opmerking

Ik merk ook nog dat er in Berlaar bij Lier op 9 juli 1932 een renner met naam Leo Buysse is geboren.

Opmerking

Bezig...
        X