Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Firmin Van Kerrebroeck

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

Firmin Van Kerrebroeck

Twee foto's van Firmin Van Kerrebroeck. Iemand enig idee welk jaar ? welke wedstrijd ? wie de andere personen zijn ?

foto_firmin_overwinning_groot.jpg

foto_firmin_deftinge_groot.jpg

De vraag van wie de andere personen naast Van Kerrebroeck zijn, is vooral bedoeld voor foto 2 uiteraard want op foto 1 is dat natuurlijk Wolfshohl als ik me niet vergis.

Opmerking

tweede foto : winter 60/61 ? zie Groene Leeuw - Sinalco - Campagnolo en in de achtergrond de fameuse donkere Dr. Mann-trui (Herman Van Caester ?)

Opmerking

rechts vooraan Roger De Clercq?

Opmerking

De foto met Wolfshohl is van 1960 gezien het Rapha-trainingspak.

Het eigenaardige is dat ik Van Kerrebroeck in 1959 bij Coppi heb.

Ofwel reed Van Kerrebroeck in de winter van 59-60 voor Coppi of Wolfshohl reed in de winter van 1959 al voor Rapha.
          Jan De Smet
          Super Moderator
          Laatst bewerkt door Jan De Smet; 19.04.2008, 18:18.

Opmerking

We moeten ook niet te "logisch" willen zijn, veldrijders waren ten slotte maar tweederangsburgers! In feite kandie foto niet, want Carpano-Coppi bestond enkel in 1956 en 1957 en volgens mij heeft Van Kerrebroeck er nooit voor gereden. We zullen er dus maar van uitgaan dat heteen "afdankertje" is dat hij gekregen heeft toen hij door de rijwielen Coppi (waarschijnlijk via de Belgische verdeler) in 1959 gesteund werd. Vermits hij nadien voor Groene Leeuw reed (maar was dat vanaf 1 januari 1960 of vanaf de lente en dus in werklijkheid pas de volgende winter?), ga ik er vanuit dat die foto uit de winter 1959-60 zou moeten dateren. En gezien Wolfshohl een trainingsvest met regenboogbandjes draagt, neem ik aan dat hij al Wereldkampioen was (tenzij het een afdankertje van Rivière is). Dus in mijn opinie, begin 1960.
            Patrick

Opmerking

Bedankt voor de reacties forumleden.

Opmerking

Coppi truien werden wel gedragen door een onafhankelijken ploeg (met ook liefhebbers) uit het Gentse.
                Ik heb er op dit forum, op vraag van iemand, al wat opzoekwerk rond gedaan.
                Mij lijkt de trui van VK daarmee in verband te brengen.

Johan

Opmerking

Klopt volledig Johan. De naam van de ploeg was "Van Eenaeme-Coppi". Op dit forum staat een foto van de ploeg. De enige prof die op de foto ontbreekt is Reginald Arnold.
                  Ron

Opmerking

Juist, ja. Maar ik corrigeer mezelf dan onmiddellijk, want daar stond wel geen Carpano op. Ik dacht even dat die Gentse ploeg op dat ogenblik bestond als een soort onafhankelijken-liefhebbers sateliet van de Italiaanse profploeg. Sommige Belgische profploegen werkten ook zo...

Johan

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door vanwinjp Bericht weergeven
                      Juist, ja. Maar ik corrigeer mezelf dan onmiddellijk, want daar stond wel geen Carpano op. Ik dacht even dat die Gentse ploeg op dat ogenblik bestond als een soort onafhankelijken-liefhebbers sateliet van de Italiaanse profploeg. Sommige Belgische profploegen werkten ook zo...

Johan
                      Darom dacht ik aan een afdankertje van de vroegere Carpano-Coppi ploeg (die dus in 1959 al neit meer bestond) : VK wel door Van Eenaeme-Coppi gesponsord, en nog wat oud materiaal van Carpano-Coppi toegestoken gekregen (hij was toch "maar" een veldrijder).
                      Patrick

Opmerking

Inderdaad, dat zal het wel geweest zijn. Zo ging dat in die dagen ... en voor crossers stak het zeker niet te nauw...
                        (Ze moesten dat bij Carpano eens geweten hebben : de uitvinders van de correcte outfit, houding en p.r. in de koers!)
                        Johan

Opmerking

Bezig...
                        X