Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Fotogalerij - Reacties

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

Fotogalerij - Reacties

Ik weet dat er een aantal foto's die hier staan gepubliceerd. daar dus niet altijd bij het juiste jaartal staan, die blijkt vooral het geval te zijn voor de seizoenen 1970 tot pakweg 1980.

Nu kan ik dat zelf niet controleren, omdat ik die publiciteitsfoto's zelf niet in m'n bezit heb.

Dus de vraag is nu, kan hier iemand met een goed oog en een uitstekend klassement (dat hebben we toch allemaal ) eens naar kijken, en zijn opmerkingen posten.

Bedankt op voorhand.

TLM
    Uitstelgedrag: alleen Robinson Crusoe had alles op Vrijdag gedaan

Bij de ploeg Goldor 1968 staat Ronny De Bisschop.

Dat is een foto uit 1973, a) hij is prof geworden in september 1971 b) het enigste jaar dat hij bij Goldor reed was 1973.

En ik heb voor Sigi Renz in 1968 alleen Zimba?
    Wat doet hij dan in een Goldor truitje? gastrenner in de 6-daagse???

Opmerking

En bij Smiths 1968 staat ene Rene Korthout.
      Weet iemand daar meer over??
      Volgens mijn gegevens is hij nooit prof geweest?

Opmerking

Dan bij Flandria 1969:

Horen volgens mijn gegevens niet bij Flandria 1969:

Albert Cornet (was alleen in 1968 prof, moet dus 1968 zijn)
        Paul Crapez (heeft nooit voor Flandria gereden, verkeerde naam bij foto???)
        Sylvere Hellebuyck (was alleen in 1968 prof, moet dus 1968 zijn)
        Francis Rasson (was in 1967 & 1968 bij Flandria. Ik heb hem niet meer in 1969)
        Ronny Schoep (Heb ik niet als prof in 1969)
        Leon Thomas (Heb ik niet als prof in 1969)

Weet iemand meer? Of kan iemand dit bevestigen?

Dank,

Willem

Opmerking

CORTHOUT RENE GROBBENDONK 26-02-1942 BEL 1967-68

Prof op 16-08-67

1967 Romeo - Smith's
          1968 Smith's

Opmerking

Originally posted by Den Hugooo@26 Dec 2003, 21:44
            CORTHOUT RENE GROBBENDONK 26-02-1942 BEL 1967-68

Prof op 16-08-67

1967 Romeo - Smith's
            1968 Smith's
            Ja, stom.

Met een C.
            Vandaar dat ik hem niet kon vinden.

Bedankt Hugoo.

Bij Mars / Flandria 1970 & 1971 staat ene Norbert Dedecker.
            Ook die heb ik niet.

Iemand wel??

Opmerking

Willem,

Uw opmerkingen over Flandria- De Clerk blijken gegrond. Ik weet ook niet waarom Schoep en Thomas b.v. een foto hebben terwijl ze nooit voor die ploeg reden! De foto van De Bisschop dateert echter wel uit 1967 of 1968 vermits het gaat over GOLDOR-GERKA. Ook niet altijd te begrijpen met die Goldor's, zo bestaat er ook een foto van Ferket Robert in Goldor-Gerka terwijl-als ik me niet vergis -deze renner ook nooit prof geweest is. Ook in 1966 hadden enkele renners foto's van GOLDOR-MAIN D'OR- L'HIRONDELLE terwijl ze op dat moment nog geen prof waren ( TUDTS, VANEKAN ?) Ik vermoed echter dat enkele renners uit die periode op één of andere manier een band hadden met GOLDOR - bierhandelaars, caféuitbaters, enz. en langs deze weg in het bezit werden gesteld van publiciteitsfoto's! De foto van Renz dateert uit de 6-Daagse van Antwerpen die door dit trio werd gewonnen als ik me niet vergis, je zou het inderdaad kunnen beschouwen als een soort gastrenner voor die ene 6-daagse.

HANS

Opmerking

Bedankt, Hans.

La Casera 1971 is ook 1 grote puzzel.
                Zou het misschien kunnen dat de amateur ploeg van La Casera 1971 (als die bestond) daar ook bij staat??

Er staan renners bij die nooit prof zijn geweest en volgens mij was Bahamontes al een jaar of 5 gestopt in 1971.

Ik kom er niet uit hoe het precies zit, iemand?

Opmerking

Willem,

Ik volg de discussie een beetje van op afstand daar ik nu met een ander project bezig ben. Maar misschien dat het volgende kan helpen.
                  Hier mijn samenstelling van La Casera in 1971. Zoals je ziet zitten er een aantal "amateurs especial" tussen.

Jan

Naam Voornaam Nat 1971
                  Abad Collado Antonio Sp La Casera-Bahamontes(Amateur Especial)
                  Abilleira José Luis Sp La Casera-Bahamontes
                  Cone Lazaro Andréa Sp La Casera-Bahamontes(Amateur Especial)
                  Diaz Martinez Julian Sp La Casera-Bahamontes
                  Errandonea Urtizberea José Luis Sp La Casera-Bahamontes
                  Esclapes Parada Francisco Luis Sp La Casera-Bahamontes(Amateur Especial)
                  Esperanza Salcedo Jésus Sp La Casera-Bahamontes(Amateur Especial)
                  Fernandez Nuñes Emilio Sp La Casera-Bahamontes(Amateur Especial)
                  Fernando Jorge Sp La Casera-Bahamontes
                  Garcia Manzanillo Manuel Antonio Sp La Casera-Bahamontes(Amateur Especial)
                  Garcia Rodriguez Santiago Sp La Casera-Bahamontes
                  Labrata José Luis Sp La Casera-Bahamontes(Amateur Especial)
                  Martin Saez German Sp La Casera-Bahamontes
                  Melero Juan Carlos Sp La Casera-Bahamontes(Amateur Especial)
                  Menendez Antonio Sp La Casera-Bahamontes
                  Moreno Torres José Sp La Casera-Bahamontes
                  Nistal Tomas Sp La Casera-Bahamontes(Amateur Especial)
                  Oliva Sanchez Andres Sp La Casera-Bahamontes
                  Perez Soliva Joaquim Sp La Casera-Bahamontes(Amateur Especial)
                  Plesencia Sebastian Sp Orbea-O.A.R.-Legnano/La Casera?
                  Rodriguez Jiminez Miguel Sp La Casera-Bahamontes
                  Sahagun Santos Eufronio Enrique Sp La Casera-Bahamontes
                  Sanchez Muñoz Francisco Sp La Casera-Bahamontes
                  Sanchez Trillo Luis Sp La Casera-Bahamontes(Amateur Especial)
                  Torres Cruces Pedro Sp La Casera-Bahamontes
                  Torres Cruces Damaso Sp La Casera-Bahamontes
                  Varela Daniel Sp La Casera-Bahamontes
                  Velasco José Luis Sp La Casera-Bahamontes(Amateur Especial)
                  Viejo Gomez José Luis Sp La Casera-Bahamontes(Amateur Especial)
                  Zurano Juan Santiago Sp La Casera-Bahamontes

Opmerking

Okee Jan.

Dan zijn we daar een heel eind uit.
                    Behalve dan Federico Martin Bahamontes, zou hij er bijstaan omdat hij co-sponser is van de ploeg??

Of is het German Martin Saez??

Opmerking

Ik denk dat hij sportdirecteur was.

Opmerking

Originally posted by Den Hugooo@27 Dec 2003, 14:21
                        Ik denk dat hij sportdirecteur was.
                        Met Miguel Moreno samen??

Of was Miguel Moreno ploegleider en Bahamontes ass. ploegleider?
                        Maar dan is het toch vreemd dat er een foto in "actie" kledij gemaakt wordt.

Opmerking

Willem,
                          ik denk dat Bahamontes zowel co-sponsor als ploegleider was van deze ploeg. Het klopt dat er bij de foto's amateurs zijn, zeker als ik de ploegsamenstelling natrek, misschien kan bij de foto vermeld worden dat de renner toen amateur was (Stefaan).
                          groetjes

harrie

ps bedankt voor de aanvullingen, ik heb deze foto's gekregen om te scannen maar op somigen staan geen jaartal vermeld. Ik heb een serie van Carpano waarvan ik zeker ben dat ze niet uit hetzelfde jaar zijn.
                          Ik zal Stefaan vragen ze op de site te zetten en dan op jullie commentaar wachten.

Opmerking

Willem,

Bahamontes was volgens mij co-ploegleider en zeker en vast materiaalsponsor - fietsleverancier- van de La Casera ploeg ( hij had fietsen met zijn eigen merknaam Bahamontes ). Dat hij een foto heeft in rennerskledij in dat jaar 1971, is naar mijn mening eerder te beschouwen als een soort publiciteitsstunt vermits hij zijn actieve loopbaan beeindigde tijdens de Tour 1965.
                            Om nog eens terug te komen op die Flandria's 1969 en 1971: in 1969 hadden een aantal renners dezelfde fotootjes als in 1968 In het vroege voorjaar 1969, nog voor de eerste wedstrijden betwist werden diende zich nog een derde co-sponsor aan: Kruger. Ook hier bestaan een aantal foto's van -grote ( 2 verschillende soorten) en kleintjes, maar ik weet niet of elke renner nu al dan niet 3 verschillende soorten foto's had. Bij de Flandria-Mars 1971 stel je vast dat de kleurfoto's ( De Vlaeminck - Monseré- Leman - Zoetemelk) evenals de zw.w van Dedeckere een trui hebben van 1970. De overige afgebeelde renners dragen een trui uit 1971- dat herken je aan het opschrift Mars-Flandria rond de hals en het Mars-opschrift op de borst ( letters met dubbele rand). Daarom denk ik ( ook voor mijzelf) dat de foto van Dedeckere uit 1970 is en de kleurfoto's ook maar dat deze kleurfoto's ook in 1971 verdeeld werden. In die periode waren kleurfoto's toch nog duurder en ze verspreiden over twee seizoenen was kostendekkend.
                            Terloops te vermelden dat Mars in 1970 ook een interessant plakboekje uitgaf met een groot aantal kleurfoto's van de renners. De foto's waren te verkrijgen bij aankoop van pakjes met 3 marsrepen en het album door het opsturen van een aantal reepomslagen, maar nu wijken we wellicht af van het onderwerp...
                            Ik ben van plan mij kortelings een scanner aan te schaffen en dan zal ik wat aanvullingen toevoegen aan de Flandria's en Goldor's.

HANS

Opmerking

Okee, bedankt Harry & Hans.

Bedankt voor de reacties.

Rest nog de vraag van de Flandria 1969 renners:

Albert Cornet (was alleen in 1968 prof, moet dus 1968 zijn)
                              Paul Crapez (heeft nooit voor Flandria gereden, verkeerde naam bij foto???)
                              Sylvere Hellebuyck (was alleen in 1968 prof, moet dus 1968 zijn)
                              Francis Rasson (was in 1967 & 1968 bij Flandria. Ik heb hem niet meer in 1969)
                              Ronny Schoep (Heb ik niet als prof in 1969)
                              Leon Thomas (Heb ik niet als prof in 1969)

En bij Goldor / Gerka 1968 staat Ronny de Bisschop, terwijl hij pas in 1971 prof werd?

Opmerking

Bezig...
                              X