Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

1956 - Sportpaleis Antwerpen - Stan Ockers

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

1956 - Sportpaleis Antwerpen - Stan Ockers

Op deze foto uit 1956 rijd Stan Ockers (in WK trui) een wedstrijd achter scooters (Vespa) gangmaking in het Antwerpse Sportpaleis.

Maar wie is de andere renner onderaan op deze foto ?
    Hij lijkt mij wel op de Fransman Jean Robic ?

inderdaad, volgens mij ook Jean Robic (zie ook op de broek)

Opmerking

ik houd het ook op Robic, de broek (hij reed in 1955 voor het filiaal J. Robic van Gitane-Hutchinson) ondersteunt dit en hij was regelmatig actief achter motoren (in 1955 5de in het FK stayers). Ik zal misschien nog eens trachten iets terug te vinden in Vélo.
      Patrick

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door patfey Bericht weergeven
        ik houd het ook op Robic, de broek (hij reed in 1955 voor het filiaal J. Robic van Gitane-Hutchinson) ondersteunt dit en hij was regelmatig actief achter motoren (in 1955 5de in het FK stayers). Ik zal misschien nog eens trachten iets terug te vinden in Vélo.
        Ik denk ook Jean Robic onderaan op de foto, maar verbasst mij dat hij ook op de piste aktief was. Ik dacht altijd dat Robic in de wintermaanden als veldrijder aktief was, is zelfs ooit nog wereldkampioen veldrijden geweest dacht ik.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Stayer Bericht weergeven
          Ik denk ook Jean Robic onderaan op de foto, maar verbasst mij dat hij ook op de piste aktief was. Ik dacht altijd dat Robic in de wintermaanden als veldrijder aktief was, is zelfs ooit nog wereldkampioen veldrijden geweest dacht ik.
          Veldrijden was wel vooral in vroeger jaren denk ik, zijn wereldtitels dateren van 1946 (officieus) en 1950 (eerste officieel WK), en een Franse titel in 1945. In ieder geval, in die winter was hij regelmatig actief als stayer in Frankrijk, en hij was in de jaren vijftig ook een regelmatig deelnemer aan de zesdaagse van Parijs (zelfs in zijn cyclocross periode, dus misschien combineerde hij ook later).

Het is wel zeker Robic : op 07/01/56 achter scooters te Antwerpen, 1 Ockers 2 Impanis 3 Queugnet 4 Verschueren 5 Robic 6 Le Strat (een soort Belgie-Frankrijk?).
          Patrick

Opmerking

Bezig...
          X