Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Waar en wanneer?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

Waar en wanneer?

Ik heb een probleem met deze foto. In het tijdschrift Bahamontes liet men destijds Jos Spruyt zelf vertellen over de foto. Jos zei toen dat hij genomen was tijdens de Ronde van Vlaanderen 1975 op de Koppenberg. En daar zit nu juist mijn probleem. De Koppenberg kwam de eerste keer op het parcours van de ronde voor in 1976. De foto kan dus niet uit de RVV 1975 komen. (Jos reed de RVV trouwens met rugnummer 9 en niet 10) Het meest logische zou zijn dat het dan 1976 is, maar dit kan ook niet want toen reed Peugeot niet meer met sponsor BP, maar met sponsor Esso en Jos reed ook niet mee in de RVV 1976. De vraag is trouwens ook of deze foto op de Koppenberg genomen is. Wat ik kan afleiden uit de bewuste foto is het volgende:
    De foto dateert van tussen 1973 (eerste jaar dat Bianchi weer in het peloton zat) en 1975 (het laatste jaar dat Peugeot met BP op de mouwen reed).
    De wedstrijd was een organisatie van "Het Nieuwsblad" (zie opschrift boven het rugnr. van Jos)
    Jos droeg het rugnummer 10 (De enige "klassieker" waar ik hem met rugnr. 10 terug vind is de "Omloop Het Volk" 1975, maar dat was geen organisatie van "Het Nieuwsblad").
    Ik heb grote twijfels over de locatie. Sommigen zeggen de Bosberg, anderen de Kemmelberg of de Muur en anderen houden het op de Koppenberg)
    Wie kan een sluitend antwoord geven op deze vraag? Dank bij voorbaat.
    Toegevoegde bestanden

Omgeving doet me ook aan de vroegere Taaienberg denken...

Opmerking

Ik ben geneigd de foto te situeren in 1974 omwille van het opschrift op de trui van Jos onder Molteni. Daar staat "Almentari" en dat stond er alleen in 1974. In 72 en 73 stond er Arcore en in 1975 Campagnolo. Dus situeerde ik de foto in 1974.

Opmerking

Ik vond uiteindelijk de oplossing in het boek "De mannen achter Merckx" van Johny Vansevenant (pagina 60). De foto is genomen op de Varentberg in de RVV 1975. De andere renners zijn Alex Van Linden en J-C Meunier

Opmerking

Bezig...
        X