Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Course De La Paix

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

Mieczyslaw Karlowicz (Polen)
    Toegevoegde bestanden

Opmerking

Martin Koller (Zwitserland)
      Toegevoegde bestanden

Opmerking

André Vermeiren
        Toegevoegde bestanden

Opmerking

Koen Vekemans
          Toegevoegde bestanden

Opmerking

Rudy Wouters
            Toegevoegde bestanden

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door hans Bericht weergeven
              Stephen,
              Tony Hewson wijdt in zijn laatste boek " A racing cyclist's worst nightmare" een hoofdstuk aan de Vredeskoers 1956 waaraan hij zelf deelnam. Ook Vin Denson beschrijft in zijn boek " The full cycle" zijn belevenissen aangaande de edities 1960 en 1961.
              Bedankt voor de tip , Hans , hier een filmpje van de Vredeskoers van 1960 in Meerane , op de Steile Wand.

http://www.youtube.com/watch?v=dNj3hyi2cec

Edit : Hans , heb je het nieuwe boek van Tony Hewson al gelezen ? Is het stuk over de Vredeskoers interessant ?
              Laatst bewerkt door Steponas; 23.12.2009, 19:00.

Opmerking

Stephen,
                Zijn hoofdstuk over de Vredeskoers is inderdaad interessant evenals zijn hoofdstuk waarin hij Bernard Pusey intervieuwt over het reilen en zeilen van de Britse Herculesploeg in 1955. Verder bijdragen over Robic, de "Buckshee Wheelers"-ontstaan in 1942 ten tijde van de woestijnoorlog in Afrika, een uitgebreid hoofstuk over het oprichten van de BLRC, zijn zege in de Tour of Britain 1955 en ook een aantal "fictieverhalen" die ik persoonlijk niet zo goed vind. Als je wil kan ik het verhaal over de Vredeskoers copiëren en opsturen, laat maar iets weten.

Opmerking

Stephen,
                  Zijn hoofdstuk over de Vredeskoers is inderdaad interessant evenals zijn hoofdstuk waarin hij Bernard Pusey intervieuwt over het reilen en zeilen van de Britse Herculesploeg in 1955. Verder bijdragen over Robic, de "Buckshee Wheelers"-ontstaan in 1942 ten tijde van de woestijnoorlog in Afrika, een uitgebreid hoofstuk over het oprichten van de BLRC, zijn zege in de Tour of Britain 1955 en ook een aantal "fictieverhalen" die ik persoonlijk niet zo goed vind. Als je wil kan ik het verhaal over de Vredeskoers copiëren en opsturen, laat maar iets weten.
                  Hans , het lijkt mij een interessant boekje , ik ga het kopen.

Opmerking

Is er soms iemand op het forum die een foto heeft van Lomme Van Tongerloo op het podium na de eerste rit van de Vredeskoers van 1957 ?
                    1957 -5-2 , eerste rit Praag naar Brno over 234km , gewonnen door de Zweed Axel Oehgren in een spurt met 5 , LVT werd tweede , de Schot Jimmy Rae werd derde.

Opmerking

Stephen,
                      Sinds wanneer wordt de wedstrijd eigenlijk niet meer georganiseerd? Enkele jaren geleden ben ik naar de start gaan kijken te Brussel, op het Paleizenplein , rechtover het Koninklijk Paleis. En dan die steeds weerkerende "Muur van Meerane" , is Meerane een stad ? Zoals Geraardsbergen in België zijn muur heeft, vermoed ik dus dat Meerane ook zijn muur heeft?
                      Deze klim "Muur van Meerane" (zie foto) heeft een lengte van 248m met een hoogteverschil van 30 meter.
                      Het stijgingspercentage is 13°.
                      Van beneden ziet het er allemaal zo steil niet uit, doet mij eerder denken aan het begin van de Kloosterstraat in Geraardsbergen.

Deze kuitenbijter zal vroeger wel geen kattepis geweest zijn, toen reden ze nog met 10 versnellingen (2 vooraan, 5 pion achteraan, kleinste tandwiel vooraan toen meestal 42 of 44), nu hebben ze 20 (Shimano, Sram) of 22 versnellingen (Campagnolo), maar dat zal wel voor alle klimmen uit de geschiedenis zo zijn.

Laatst bewerkt door Stayer; 30.12.2009, 14:15.

Opmerking

Stayer heeft zeker gelijk wat de moeilijkheidsgraad van deze klim betreft , geen kattepis vroeger , bvb Jan Vesely reed de Vredeskoers , jaren 50 , met deze versnellingen: slechts een 48 blad vooraan met vier tandwieltjes achteraan nl 15-17-19-21.
                        Later , jaren 60 , reed Klaus Ampler met 54-45 vooraan en 5 achteraan nl 13-15-16-18-20 , dus met 45x 20 de Muur op.
                        Er zijn ook tal van foto's van renners te voet op deze beklimming.
                        De Est Pikkuus heeft een verzet van 54 x 12 gebruikt tijdens de VK van 1977 , een jaar na Freddy Maertens de 12 in het peleton "ingevoerd " heeft , tenminste als ik het goed voor heb.
                        Laatst bewerkt door Steponas; 30.12.2009, 18:18. Reden: Extra info

Opmerking

http://www.youtube.com/watch?v=Lr_FSu1mwOo

Poolse film uit 1967 , voornamelijk sfeerbeelden uit de stad Wiecbork in het noorden van Polen.
                          Het VKpeleton moest door Wiecbork op weg nar de finish in Slupsk , 4de rit op 13 mei 1967 van Bydgoszcz naar Slupsk over 214 km.
                          Heel jammer voor de toeschouwers dat er geen plaatselijke ronden plaatsvonden in de stad.

De Belgische ploeg: Rene De Bie , Wilfried David , Paul Mathieu, Marcel Maes ( winnaar van deze editie ) , Jean-Marie Gorez en Frans Mintjens.
                          De Nederlandse ploeg : Jan Serpenti , Jan Hesse , Hans Tesselaar , Piet Tesselaar , Fred Van Lachterop en Fred Niemeijer.

Sorry , I'd forgotton that this is the foreign language section.
                          The link is to a Polish film from 1967 , mostly atmospheric shots of the town of W. in northern Poland , a pity that they couldn't do a few laps around the town on their way to Slupsk.
                          Laatst bewerkt door Steponas; 01.01.2010, 18:45. Reden: Extra info

Opmerking

http://www.youtube.com/watch?v=FvD4c...eature=related

Wyscig ( The Race ) is a nice two-part film , roughly 12 mins in total , about the Peace Race of 1966.
                            Not a typical race report but gives a good impression of the atmosphere of the race.

Wyscig ( De Wedstrijd ) , een mooi filmpje over de Vredeskoers van 1966 , in twee delen , geen gewone verslaggeving , meer een weergave van de sfeer tijdens een rit in de Vredeskoers.
                            Enkele Belgen komen in beeld bvb Jan Wouters en Peter Nassen , Willy Van Neste werd 4de , de Fransman Bernard Guyot zegevierde

Opmerking

Fantastisch, Stephen! Het beste filmpje tot nu toe, vind ik. Keep up the good work!

Opmerking

De Ivens film Wyscig Pokoju 1952 is nu door youtube verwijderd , schending van de gebruiksvoorwaarden , zo luidt het.

Opmerking

Bezig...
                                X