Toch eigenaardig dat er amateurs, onafhankelijken en profs op staan. Maar zoals je zelf meldt, de namen zijn misschien niet 100% juist.
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Van Eenaeme-Coppi en Ghigi Coppi
Samenvouwen
X
-
GastGegeven vind ik leuks: 0Ontvangen vind ik leuks: 0
De bovenste foto is genomen voor de start van de Ronde van België voor liefhebbers. Cinzano was toen co-sponsor, na toelating van Fausto.
De naam van de ploeg was altijd Van Eenaeme-Coppi, opgericht door ex-prof. Robert (Bob) Van Eenaeme. Hij was verdeler voor België van de Coppi fietsen en had inderdaad zijn zaak in Gent.
De onafhankelijken en profs reden altijd met "Coppi" op de trui en "Clement" op de mouwen. De trainingsvest was zilverkleurig met blauw opschrift.
Groeten,
Ron
Opmerking
Simpel was het toen uiteraard nooit, blijkbaar was er nog een tweede trainingsvest, en een paar extra renners die Jan niet heeft : Timmermans (?), Dumez, Covent, zie de foto's hierbij.Patrick
Opmerking
Troonbeeckx kan van 1959 zijn (onafhankelijke)
Timmermans was onafhankelijke van 22/08/1963. Dus is de foto misschien als amateur.
Dumez was onafhankelijke vanaf 29/08/1962. Dus is de foto misschien als amateur.
Yvan Covent was onafhankelijke van 25/05/61 bij Groene Leeuw. Dus is de foto misschien als amateur.
Opmerking
Opmerking
Oorspronkelijk geplaatst door Jan De Smet Bericht weergevenTimmermans was onafhankelijke van 22/08/1963. Dus is de foto misschien als amateur.Patrick
Opmerking
Oorspronkelijk geplaatst door Danny Desair Bericht weergevenFoto Coppi 1958
Meest waarschijnlijke namen :
Met van links naar rechts en van boven naar onder :
Oswald Declercq
Van Eename Bob
Romain Van Wynsberghe
Frans Despeghel
Van Vaerenbergh Staf
Fausto Coppi
Jean van Isterdael
Paul Borremans
Firmin Van Kerrebroek
Victor Wartel
????
Van Steenberghe (sportdir, medebeheerder velo's Coppi Gent)
Daniel Doom
De Waegeneer Frans
Heye Willy
Verpaelt Adolf
???????
De Munster Lucien
Verbeteringen of aanvullingen worden met dank aanvaard
Danny
Daar staat voor nr. 11 (na Wartel): Dewolf Fons (ik weet niet of dat een flauwe grap is. Ik vind in elk geval in mijn database geen tweede Fons Dewolf/De Wolf dan degene die we allemaal kennen. Misschien een andere voornaam?)
Bij het andere ? stond Noel Vantyghem doorstreept (dus zal niet juist zijn)
Bij De Munster staat: Julien Schepens (zeker niet Lucien Demunster)
Ik geef het voor wat het waard is (niet veel denk ik).
Er staan ook nog een paar mogelijke namen op:
Arnold Reg
Coppens Robert
De Conninck Etienne
Denoyette José
Saelens Gentiel.
In HBvL staat in de deelnemerslijst voor Gent-Wevelgem een Coppi-ploeg met
261. Wartel Victor
262. V. Vaerenbergh S.
263. Borremans Pol
264. SaelensGentiel
265. Van Meenen René
266. DeboitselierWard
267. Grondelaers Rob.
268. JanssensHenri
269. Laroye Jean
Opmerking
© 2003-2022, WielerArchievenMogelijk gemaakt door vBulletin® Versie 5.6.6
Copyright © 2022 MH Sub I, LLC dba vBulletin. Alle rechten voorbehouden.Alle tijden zijn GMT+1. Deze pagina is gegenereerd om 23:43.Bezig...X
Opmerking