Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Marc Demeyer

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

Marc Demeyer

Hallo,

Vandaag staat in Het Nieuwsblad dat Marc Demeyer zelfmoord pleegde. (Hugo Coorevits)

Ik dacht dat hij getroffen werd door een hartstilstand tijdens zijn slaap.

Dit is wel een groot verschil.

Filip.

Filip

Zie onderstaand bericht op Wikipedia !

Marc Demeyer
    Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
    Ga naar: navigatie, zoeken
    Marc Demeyer (Avelgem, 19 april 1950 - Merelbeke, 20 januari 1982) was een Belgisch wielrenner. Hij stond bekend als hardrijder.

In 1972 wordt Demeyer beroepswielrenner in de Flandriaploeg van Briek Schotte. Op de dag dat hij zijn contract tekent wint hij ook Dwars door België en kort daarna de GP d'Isbergues. Hij is een belangrijke knecht van Freddy Maertens, trekt sprints aan en rijdt veel gaten dicht. Soms kan hij ook voor eigen kans rijden. Zo wint Demeyere in 1974 Parijs-Brussel en in 1976 volgt Parijs-Roubaix. Ook etappes in de Ronde van Frankrijk staan op zijn palmares. In 1982 wordt Demeyer dood aangetroffen in bed als gevolg van een hartstilstand, 31 jaar oud.

Oorspronkelijk geplaatst door Siriki Bericht weergeven
    Hallo,

Vandaag staat in Het Nieuwsblad dat Marc Demeyer zelfmoord pleegde. (Hugo Coorevits)

Ik dacht dat hij getroffen werd door een hartstilstand tijdens zijn slaap.

Dit is wel een groot verschil.

Filip.
    Heb je info over publiciteitsmateriaal van de ploegen deel die met je medeverzamelaars, hier op WA of stuur ze naar : wielervelo@hotmail.com

Opmerking

Het gerucht deed al een tijdje de ronde. Ik las het ook en dacht van : "Hé het wordt nu eens zwart op wit geschreven."

Het neemt niet weg dat het nog altijd een spijtige zaak is.
      Jan De Smet
      Super Moderator
      Laatst bewerkt door Jan De Smet; 09.04.2010, 08:48.

Opmerking

Insiders wisten dit al in 1982, maar dit was toen zeker taboe en nog altijd een beetje ...

Opmerking

Dit is wist ik niet.

Ik dacht toen dat van het 4-tal (+ de reserve Marc Demeyer) die wereldkampioen werden 100km tijdrijden er 3 overleden waren op jonge leeftijd aan een hartstilstand.

Louis Verreydt 26 jaar
          Ludo Van Der Linden 32 jaar
          Marc Demeyer 31 jaar

(hier sta je wel even bij stil bij zulke leeftijden)

Maar het verhaal ivm Marc blijkt dan al 28 jaar niet te kloppen.

Filip.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Siriki Bericht weergeven
            Dit is wist ik niet.

Ik dacht toen dat van het 4-tal (+ de reserve Marc Demeyer) die wereldkampioen werden 100km tijdrijden er 3 overleden waren op jonge leeftijd aan een hartstilstand.

Louis Verreydt 26 jaar
            Ludo Van Der Linden 32 jaar
            Marc Demeyer 31 jaar

(hier sta je wel even bij stil bij zulke leeftijden)

Maar het verhaal ivm Marc blijkt dan al 28 jaar niet te kloppen.

Filip.
            Was Pierre Bellemans (overleden op 23 jarige leeftiijd) toen ook geen reserve van deze wk ploeg?

Opmerking

Ik bevestig uit goede bron dat het klopt.

Kristof

Opmerking

Ik had in Waregem een gesprek met Armand "Manten" Desmet en Marc Fourneau. Daarin werd gezegd dat Marc Demeyer niet lekker lag in de ploeg. Mijn gedachte was altijd dat Marc een brave jongen was, maar wel gaan voor die banaan. Ik merk dat ik zelf een andere Marc voor ogen had dan de gesprekken en berichten die ik tot nu toe heb gehad.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Jan De Smet Bericht weergeven
                  Het gerucht deed al een tijdje de ronde. Ik las het ook en dacht van : "Hé het wordt nu eens zwart op wit geschreven."

Het neemt niet weg dat het nog altijd een spijtige zaak is.
                  Coups de Pédales heeft dit in zijn beginjaren, na een interview met een renne,r ook eens gepubliceerd en het dan ontkend,op aandringen van die renner, als "verkeerd begrepen". Ik heb zo altijd mijn vermoedens gehad.
                  Patrick

Opmerking

Ik kan het betreffende artikel nergens terugvinden in Het Nieuwsblad.Stond dit in de streeksportkatern die voor iedere provincie verschillend is?In Limburg werd er zo bijvoorbeeld aandacht aan Maarten Wynants en Win Devocht(inwijkeling) besteed.Doet mij pijn om dit over Marc te horen.Was een renner zoals ze er nu absoluut geen meer maken(ook Boonen of de platwals uit Bern niet)en een zeer belangrijke pion in voor mij de mooiste periode als wielerfan nl.als supporter van freddy Maertens en de Flandriabrigade.Voor mij een van de laatste echte Flandriens.

Opmerking

Dit artikeltje stond in Het Nieuwsblad van vrijdag 9 april 2010 pagina 18 links onderaan.
                      Toegevoegde bestanden

Opmerking

bedankt Jan

Opmerking

ik bevestig ook dit bericht (ik woonde in Outryve tot 1978)
                          ik herrinner mij dat het iets te maken had met beleggingen (ook Pollentier slachtoffer ,denk ik)

Opmerking

ter info :

Ex-wereldkampioen Staf Van Cauter bekent dopinggebruik

10/07/'99 Wielrennen

ANTWERPEN - Ex-wereldkampioen wielrennen Gustaaf Van Cauter bekende donderdagavond in het Nederlandse tv-programma Netwerk dat hij doping heeft gebruikt. "Anabolen en corticoïden, bijna iedereen gebruikte dat toen", zei de inmiddels 51-jarige Van Cauter, een technisch ingenieur die nu in de Verenigde Staten als manager werkt. Van Cauter werd samen met Staf Hermans, Louis Verreydt en Ludo Van der Linden in 1971 in het Zwitserse Mendrisio wereldkampioen 100 km ploegentijdrit bij de amateurs. Het was de enige keer dat de Belgen in die veeleisende discipline op het hoogste schavotje stonden.
                            De bekentenis van Van Cauter bevestigen de vermoedens die al lang bestonden. Vier van de zes renners die met de 100 km-ploeg van '71 te maken hadden, stierven door hartproblemen. Louis Verreydt overleed in 1977 op 26-jarige leeftijd. Enkele jaren later bezweek Ludo Van der Linden tijdens een tennismatch. Invaller Marc Demeyer stierf in januari '82 na een hartstilstand en Florent Van Kerckhove (zoon van ex-prof Kwik), aanvankelijk lid van de ploeg, overleed toen hij 24 was.
                            "Vier van de zes: dat kan geen toeval zijn", zei de toenmalige bondsdokter Daniëls in het tv-programma Netwerk. De West-Vlaming ontkende wel dat hij iets met toediening van doping te maken had. "Van mij hebben ze nooit verboden middelen gekregen. Wat ze privé deden, weet ik niet."

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door fderoose Bericht weergeven
                              ik bevestig ook dit bericht (ik woonde in Outryve tot 1978)
                              ik herrinner mij dat het iets te maken had met beleggingen (ook Pollentier slachtoffer ,denk ik)
                              Ik dacht mij te herinenren dat ze alle drie (ook Freddy Maertens) nog beduidende bedragen aan achterstallig salaris te goed hadden van Flandria (waarop ze wel belastingen moesten betalen) en ook financiëel betrokken waren bij bepaalde projecten (zoals de Flandria ranch) die samen met Flandria ten onder gegaan zijn.
                              Patrick

Opmerking

Bezig...
                              X