Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Indiërs

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

Indiërs

In "Blokken" zit op dit moment een Indiër. Een geadopteerde natuurlijk, maar toch stelde Ben Crabbé terecht de vraag hoe het eigenlijk zat met Indiase wielrenners (of voetballers en nog wat andere sporten, maar dat interesseert ons uiteraard niet). Maar daarmee moest ik wel terugdenken aan de jaren zestig toen elk jaar een ploeg Indiërs aanwezig was op de wereldkampioenschappen. Voor de rest van het jaar hoorden we echter nooit iets van die gasten (en als ik me niet vergis werden ze er op het WK ook al in de eerste ronde afgereden). Hoe zat dan dan eigenlijk? Kwamen die op kosten van de UCI naar hier (toen werd het WK meestal nog in West-Europa gereden) als een soort voorbode van de mondialisering? Of kwamen zij een weekje op vakantie? (maar wie betaalde dat dan?)

Ronny moest je weten hoeveel profrenners zelve de kosten betalen om naar het WK te gaan , je verschiet , zelfs het shirt moet betaald worden

Opmerking

1954 solingen indier Amarjit - 1.jpgIn 1954 wereldkampioenschap wielrennen voor amateurs te Solingen verschenen de renners zo aan de start.

Opmerking

In 1955 reed diezelfde Amarjit Singh de Vredeskoers uit. Weliswaar als 79e en voorlaatste op meer dan 28 uur van de winnaar net voor zijn land- en naamgenoot Dhana Singh.
        Ook in 1954 nam er trouwens een Indische delegatie deel aan de Vredeskoers, ook toe een Indiër als laatste op net iets meer dan 19 uur van de winnaar.

Opmerking

Bezig...
        X