Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

mechelse dijlespurters

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

mechelse dijlespurters

In 1974 won frans Van Looy Schaal Sels in een trui van de Mechelse Dijlespurters. Die trui was geel met rode mouwen. Maar welke kleuren waren er onderaan de mouwen en bovenaan de kol?

volgens mij waren de kleuren van Dijlespurters Mechelen in 74 wit en rood met als sponsor Goldor. in 72 en 73 was de trui geel met rode mouwen, rood afgebiesd aan mouwen en col. sponsor Mann. in 75 was Scheidegger sponsor met gele trui en rode mouwen, afgebiesd met rood - geel - rood, ook aan de col. vanaf 76 is Ijsboerke de sponsor met gele trui en rode mouwen, afgebiesd met gele rand en rode col. althans volgens mijn inlichtingen. altijd voor verbetering vatbaar.

Opmerking

Hallo,
      Ik ben de huidige PR verantwoordelijke van Dijlespurters Mechelen.
      Wist je dat wij een zeer uitgebreid archief hebben?
      Dijlespurters archief welkom
      Neem zeker een kijkje, je kan op naam zoeken of op jaartal. Veel kijkplezier!

Mvg,
      Elfie Bal

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Soens Bericht weergeven
        volgens mij waren de kleuren van Dijlespurters Mechelen in 74 wit en rood met als sponsor Goldor. in 72 en 73 was de trui geel met rode mouwen, rood afgebiesd aan mouwen en col. sponsor Mann. in 75 was Scheidegger sponsor met gele trui en rode mouwen, afgebiesd met rood - geel - rood, ook aan de col. vanaf 76 is Ijsboerke de sponsor met gele trui en rode mouwen, afgebiesd met gele rand en rode col. althans volgens mijn inlichtingen. altijd voor verbetering vatbaar.
        Jan

Ik heb even op de site gekeken. Goldor is bevestigd als sponsor, over de kleuren ben ik minder zeker, zou ook rood en geel kunnen zijn als ik de foto's bekijk.
        Patrick

Opmerking

Indien het een soort "voortzetting" zou geweest zijn van de voormalige profploeg Goldor-Hercka uit 1973 zou het wit-rood kunnen zijn.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door hans Bericht weergeven
            Indien het een soort "voortzetting" zou geweest zijn van de voormalige profploeg Goldor-Hercka uit 1973 zou het wit-rood kunnen zijn.
            Hans

"Indien"... Dat was ook mijn eerste idee en zeker de trainingspakken doen eraan denken, maar (natuurlijk, het zijn krantenfoto's) er zijn foto's die mij toch doen twijfelen aan dat wit. En "als" de clubkleuren gerespecteerd werden, zou het dan weer eerder geel en rood zijn, zoals voorheen en nadien. En ook de initiële vraag van Marc gaat in die richting, hij zag in 1974 geel en rood.
            Ik vrees dat het bij een gok zal blijven.
            Laatst bewerkt door patfey; 11.07.2024, 00:32.
            Patrick

Opmerking

Het is in ieder geval geen volledige kopie van de Goldor-Hercka-trui, de mouwen hebben iduidelijk dezelfde kleur als het onderste gedeelte en zijn dus niet wit. En ook de afboording blijft in mijn ogen een raadsel. Die is donker-licht-donker, maar dat donker lijkt me "donkerder" dan de mouwen (en het onderste gedeelte). Het kan natuurlijk gewoon een (iets) donkerder rood zijn en de lichte kleur dezelfde als van het bovendeel, wit of geel.
              Laatst bewerkt door patfey; 11.07.2024, 00:33.
              Patrick

Opmerking

Bezig...
              X