Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Omer Van der Voorden

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

Omer Van der Voorden

Beste leden

Kan iemand van jullie mij via deze weg een uitgebreide uitslagenlijst (als jongere en als prof) bezorgen van deze renner uit de jaren vijftig? De beknopte info uit de Wielerencyclopedie heb ik al. Alvast hartelijk dank bij voorbaat.

Misschien is dit iets ? VanderVoorden.doc

Opmerking

Bedankt Jacques.

Opmerking

Mooi overzicht Jacques 👍 Weet iemand wat de juiste schrijfwijze is van zijn achternaam, want ik zie Van der Voorden en Vandervoorden?
        Uitstelgedrag: alleen Robinson Crusoe had alles op Vrijdag gedaan

Opmerking

Omer Van Der Voorden

Opmerking

Bedankt Jan. Het is natuurlijk verre van een regel die zomaar mag toegepast worden, maar vaak is het zo dat familienamen in West-Vlaanderen en misschien een klein deeltje van Oost-Vlaanderen aan elkaar werden geschreven maar pakweg Vanspringel is reeds een uitzondering en lang niet de enige.

Vroeger ging dit misschien beter op, maar door migratie tussen provincies gaat die 'regel' uiteraard niet meer op, dus altijd goed als iemand een familienaam kan bevestigen.

[bewerking]
            dit een=dit (vreemde zinsconstructie)
            [/bewerking]
            Laatst bewerkt door Stefaan; 05.05.2022, 19:32.
            Uitstelgedrag: alleen Robinson Crusoe had alles op Vrijdag gedaan

Opmerking

Goede samenvatting Stef.

Opmerking

Met dank aan Jef Thielemans voor deze bijlage.

Jan
                Toegevoegde bestanden

Opmerking

Hallo

Ik kan ook de schrijfwijze Omer Van Der Voorden bevestigen (hoewel ik altijd gedacht heb dat het Van der Voorden was zoals in mijn eerste bericht hierboven). Ik had het nochtans moeten weten want een van de zussen van mijn moeder was gehuwd met de broer van Omer.
                  Die fouten in familienamen komen wel vaker voor: de naam van mijn oom Roger De Wilde is in een aantal krantenknipsels "Dewilde" geworden (zie bijlage).
                  Toegevoegde bestanden

Opmerking

Bezig...
                  X