Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Stagiaires 2005

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

Stagiaires 2005

Ik weet dat sommigen van jullie voordurend op zoek zijn naar de stagiares van dit jaar. Ik kwam dit lijstje tegen in L'Equipe. De mannen zijn actief vanaf 1 augustus. Misschien heeft iemand van jullie hier wat aan.

Agritubel:
    Chollet (Deux-Sèvres Cyclisme); Feillu (CC Nogent sur Oise); Baranauskas Lit. (VC Roubaix)

AG2R:
    Mandri (EC St.Etienne); Sonnery (CR4C Roanne); Poulhies (Albi VS)

Bouygues:
    Belgy; Jérôme; Pichot (allen Vendée U)

Cofidis:
    Chris Sutton Aus. (AVC Aix); Hartmann (CC Etupes); Galland (CA Mantes 78)

Crédit Agricole:
    Hilvert; Marino (beiden UC Châteauroux); Pauriol (VC La Pomme)

RAGT:
    Drouilly (VC Evreux)

FdJ:
    Drujon (U Nantes-Atlantique); Jeandesboz (Côtes-d'Armor); Patanchon (Entente du Sud Gascogne)

Fer

Stagiaires 2003
    Stagiaires 2004

Kristof
    Flupke
    Super Moderator
    Laatst bewerkt door Flupke; 08.08.2015, 17:41.

Chris Sutton zou dat een zoon zijn van een van die twee gebroeders Gary of Shane eens onderzoeken of uitzoeken???

Opmerking

Chris Sutton is de zoon van Gary Sutton

Opmerking

Actief vanaf 1 augustus. Dan zijn het toch geen stagaires? Dat kun je toch maar zijn vanaf 1 september. Of zijn de reglementen veranderd dit jaar?

Opmerking

Ha die Jaak,

Geen idee. Ik citeer alleen wat ik gelezen heb in L'Equipe.

Groetjes,

Fer

Opmerking

Hallo Jaak,

Ik denk inderdaad dat de reglementen voor stagiaiers zijn veranderd want de UCI neemt de stagiaires al op in de Pro-Tour en Prof.continentale ploegen. En in Parijs-Corrèze heb ik al verschillende stagiaiers in de uitslag gezien.

Als ik zin heb zal ik wel eens in de UCI reglementen gaan zoeken.

Daan.

Opmerking

Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat stagiairs vanaf dit jaar vanaf 1 augustus mogen starten.

Opmerking

Met de nodige zekerheid: stagiaires kunnen dit jaar vanaf 1 augustus. Het staat ergens in het "grote reglementenboek" van de UCi, maar welk artikel weet ik helaas niet meer.

Opmerking

Ok, bedankt jongens. Ik heb trouwens ook al gezien op de site van de UCI dat ze nu trainees worden genoemd. De eerste foutjes duiken echter ook al op. In Camaiore Heb je op plaats 41 ene Davide Vigano rijdende voor Quick Step. Op de fiche van Quick Step in de UCI site prijkt hij echter niet bij de 3 trainees.

Opmerking

Het betreffende artikel is 2.16.033. en de ingangsdatum is inderdaad 1 augustus.

Opmerking

Vigano is officieel lid als prof (dus geen trainee) bij Quickstep, hij kwam vorige week over van de continentale ploeg Androni

Opmerking

Originally posted by dirk van hove@5 Aug 2005, 07:41
                        Vigano is officieel lid als prof (dus geen trainee) bij Quickstep, hij kwam vorige week over van de continentale ploeg Androni
                        Bedankt Dirk. Is zo ook opgehelderd

Opmerking

Een 12, 13 jaar terug, bij de beginperiode van de Stagaires weet ik dat deze bij (veel) kermis profploegen werden beschouwd als extra renners voor de aanvulling van hun bestand.

De Stagairs kregen een (overschot) kledijpakket - soms letterlijk een koerstrui en een broek-, en een onkostenvergoeding, varierend van ploeg tot ploeg, en nog wat tubes of banden.

Tegenwoordig lijkt dit allemaal wel iets beter geregeld en hoort daar ook al materiaal en een fiets bij - meestal rijden de stagairs reeds in een jongere piloot amateur ploeg en al reeds met hetzelfde materiaal als de profploeg.

Mijn vraag is :
                          Is er vanuit de U.C.I. of vanwege de nationale federaties een minimum (wettelijke) betaling of vergoeding voorzien voor zulke Stagair wielrenners ??

Opmerking

Bezig...
                          X