Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

ex-profs als elite zonder contract

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

ex-profs als elite zonder contract

Bij het wekelijkse overlopen van de uitslagen van wedstrijden waar elites zonder contract toegelaten zijn sta ik er steeds meer van te zien hoeveel ex-profs nadien nog in deze categorie blijven plakken. Ik vraag mij dan steeds af hoeveel van deze Belgische ex-profs er eigenlijk nog rondfietsen. Ik heb de deelnemerslijst van het nationaal kampioenschap te Laarne er eens op nagezien en er de renners die prof waren proberen uit te filteren. Waarschijnlijk heb ik ze niet allemaal. Nadien heb ik ook nog een aantal ontbrekende namen waarvan ik denk dat ik hun namen nog ooit tegenkom eens bijeengescharreld. Met de hulp van de forumleden zou ik graag deze lijst proberen aan te vullen. Ik denk dat het eindresultaat wel eens hoger zou kunnen liggen dan ik altijd gedacht heb.Mijn schatting lag steeds rond 35 à 40
    renners.Bedankt De Polle
    Beyens Yoeri
    Das Koen
    Indekeu Nico
    Bruylandts Dave
    Beeckman Koen
    Bracke Tony
    Cocquyt Patrick
    De Groote Thiery
    Schoonacker Jehudi
    Thys Steven
    Van Mingeroet Jarno
    Van Dromme Werner
    Van Speybroeck Wesley
    Blanchy Michaël
    Ista Kevin
    Demeyer Geoffrey
    Vandenbroucke Jean-Denis
    Van der Slagmolen Kevin
    Ronsse Peter
    Meys David

Berden Ben
    Daelmans Arne
    Paulissen Roel
    Van Santvliet Peter
    Van Landeghem Kurt
    Vingerhoets Rudy
    Van Doninck Jan
    Rosselle Pedro
    Rondelez Björn
    Van Nuffel Tim
    Herinne Pierre
    Stremersch Tom
    Verelst Danny
    Laatst bewerkt door de polle; 19.08.2007, 01:00. Reden: onoverzichtelijk

Jens Renders
    Danny Dierckx
    Patrick Van Roosbroeck
    Cedric Van Lommel

Kristof

Opmerking

Ik denk niet Pierre Herinne maar eerder Xavier Herinne renner van Bodysol-EuroMillions

Opmerking

Cocquyt Patrick

Die moet 47 worden, zou dat niet een naamgenoot zijn?
        Mogen ze nog zo lang bij de Elites rijden?

Opmerking

Dit is de ex-profrenner Patrick Cocquyt, die inderdaad met 46 jaar de jongeren keer op keer het nakijken geeft.

Opmerking

Ook nog ex-profs:
            Aron Huysmans, Jean-Paul Simon, Franky van Oyen, Danny van Looy.

Opmerking

Was Pierre Herinne niet meer actief in het peloton toen men hem in de loop van dit seizoen oppakte voor dopingtraffic?

Opmerking

Ik denk niet dat Franky Van Oyen nog bij de elite zonder contract rijd, hij rijd wel nog bij meerdere nevenbonden en slaagde er onlangs in 2 dagen na elkaar Belgisch kampioen te worden.

Misschien rijd hij ook bij de zogenaamde categorie van de "amateurs" want die bestaat wel degelijk weer maar heeft niets met "elite zonder contract" te maken. Er zijn denk ik wel zogenaamde "open" wedstrijden waar beide categorieën samen rijden.

Even op wielerbond vlaanderen gekeken en het is de volgende categorie wedstrijden: 1.18 Open (Am./Mast./B.El.zc/B.U23)

Als ik dat goed ontcijfer mogen die wedstrijden amateurs, masters, Belgische elite zonder contractrenners en Belgische beloften starten.

Bij die amateurs rijd waarschijnlijk ook nog Kenny De Martelaire.

Kristof

Opmerking

Franky van Oyen, destijds als liefhebber en beginnend prof een grote belofte, heeft een paar jaar geleden de draad weer opgepakt bij de elite zonder contract. Dit jaar rijdt hij inderdaad bij de Nevenbonden, maar af en toe ook in een "open" wedstrijd met elite en met prima resultaten.

Opmerking

Kwam net Jurgen Guns in een uitslag tegen. Ook Erwin Bollen is nog actief bij de elites zonder contract. Aanvullingen zijn welkom.

Opmerking

Verder nog: Kristof de Zutter,Frederik Penne,Lionel Syne en Rino de Raedt.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ULSEN Bericht weergeven
                        Franky van Oyen, destijds als liefhebber en beginnend prof een grote belofte, heeft een paar jaar geleden de draad weer opgepakt bij de elite zonder contract. Dit jaar rijdt hij inderdaad bij de Nevenbonden, maar af en toe ook in een "open" wedstrijd met elite en met prima resultaten.

Die reed toen voor Lotto, moest hij niet stoppen wegens hartkwalen? Of ben ik nu helemaal fout?

Opmerking

Ik meen me ook zo iets te herinneren. Hij stopte in ieder geval in 1988 na een zeker niet mager seizoen 1987.

Opmerking

In het boek "100 Flandriens van de Oost-Vlaamse Leiestreek" staat er toch niks over vermeld.

Opmerking

Franky Van Oyen is inderdaad gestopt wegens hartklachten. Hij bleef de jaren daarna wel trainen in het gezelschap van Eddy Planckaert. Mijn vader heeft ze meermaals bij ons thuis samen zien passeren.

Kristof

Opmerking

Bezig...
                              X