Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Tour de France, algemeen klassement na rit 17

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

Tour de France, algemeen klassement na rit 17

Cyrille Guimard stond na de twee halve ritten (16a en 16b) op 15'34" van Merckx in het algemeen klassement.

In rit 17 komt hij binnen op 3'05" van Merckx (tijdsopnames bij het oprijden van het circuit). Merckx heeft gewonnen en heeft 20" boni.

In de algemene rangschikking staat Guimard plots op 19'29". Dat is 30" extra t.o.v. van de werkelijke tijdsverschillen. Dit staat op MDC (bron L'Équipe), GVA en BVL.

Ik dacht dat het een foutje was en dat het na de 18de rit zou gecorrigeerd zijn, maar daar stond nog altijd 19'29".

In rit 18 verliezen Guimard en Merckx geen tijd t.o.v. elkaar.

In rit 19 komt Guimard 30" voor Merckx binnen en behaalt hij 10" boni, dus 40" dichter bij Merckx.

In rit 20 (TT) verliest hij 4'09". Hij eindigt op 22'58". M.a.w. die 19'29" waren blijkbaar correct.

Kortom, waar is Guimard die extra 30" kwijtgespeeld?

Straftijd?

Jan

Jan

Het Nieuwsblad 16 juli 71;

30'' en 50 fr boete wegens ongeoorloofde bevoorrading Genet, Guimard en Agostinho

Gr Marnix

Opmerking

Bedankt Marnix.

Ik heb nog twee problemen met de klasseringen.

1) Nassen krijgt in het klassement van de vliegende starten na rit 8 plots 5 punten minder. Tot dan had hij 27 punten, vanaf rit 8 nog maar 22.
      Na rit 16 krijgt hij zelfs plots 29 punten zonder punten gesprokkeld te hebben. Correctie doorgevoerd?
      Na rit 17, waar hij 10 punten won, krijgt hij dan 42 punten. Maar hier hebben ze misschien onterecht de 3 punten van de 3de sprint meegeteld waar hij gedeclasseerd werd.
      Na rit 18, waar hij 4 punten won, krijgt hij 50 punten. Als men verder telde met de (onterechte) 42 punten, van waar komen de 4 extra punten?
      Na rit 19, waar hij 6 punten won, krijgt hij 56 punten.

Volgens mijn tellingen haalde hij in totaal 47 punten.

2) Lucien Van Impe heeft in het puntenklassement na de 14de rit volgens MDC 43 punten. Volgens mijn berekeningen zijn dat er 40 op dat ogenblik. Dat verschil blijft behouden tot het einde (64 punten volgens MDC, 61 punten volgens mijn berekeningen).
      Is er rond rit 14 ergens een correctie doorgevoerd in een uitslag en daardoor ook de punten van het puntenklassement?

Kan jij helpen?

Jan

Opmerking

Jan, mooi hobby hebt u

Knelpunten Het Nieuwsblad

rit 7 24 p rit 8 tot en met rit 16 27p
        rit 17 42 p??? was in de rit 3X3 + 1X 2 is dus 13 p zou dan 40p zijn ?? NIETS TERUGEVONDEN VAN DECLASSERING
        rit 18 50 p 2x2 +8 p zou dan 48p
        rit 19+20 52 p geen uitslag in de krant enkel eindstand

knelpunten het Laatste Nieuws
        rit 8 27 p; rit 9 26p ??
        vanaf rit 10, 11, 12( niets vermeld); rit13 27p; 14+15 niets vermeld;
        rit 16; 29 p ?? NA GEEN ENKEL PUNT DEZE RIT,staat niet in de uitslag
        rit 17, 38 p 3x3 +1x 2 13 p dus zou 40p zijn
        rit 18 46 p 2x2
        rit 19+20 geen krant
        gr Marnix

Opmerking

Marnix,

Ik wou gewoon een klein artikel schrijven voor mijn tijdschrift WAAIERS.

Je begint daarmee, je controleert iets, je vindt fouten en dan ben je vertrokken natuurlijk.

Voor rit 18 heb ik:
          km 24.5 - Libourne
          1. Eddy Peelman (Bel) 6 pts & 5"
          2. Pieter Nassen (Bel) 4 & 3"
          3. Joop Zoetemelk (Hol) 3 & 1"
          4. Jos Van der Vleuten (Hol) 2
          5. Robert Mintkiewicz (Fra) 1

km 85.5 - Montoreau
          1. Roberto Ballini (Fra) 6 pts & 5"
          2. Gerben Karstens (Hol) 4 & 3"
          3. Jos Van der Vleuten (Hol) 3 & 1"
          4. Julien Stevens (Bel) 2
          5. Willy Teirlinck (Bel) 1

km 212.5 - La Ferrière
          1. Bernard Guyot (Fra) 6 pts & 5"
          2. Jan Krekels (Hol) 4 & 3"
          3. Ottavio Crepaldi (Ita) 3 & 1"
          4. José Catieau (Fra) 2
          5. Joseph Spruyt (Bel) 1

Er ontbreekt dus 1 spurt waarvan ik ondertussen teruggevonden heb:
          1. Ballini
          2. Nassen
          3. Van Neste
          4. ?
          5. ?

Dus dat geeft 4 extra punten.

T.e.m. rit 6 heb ik 27 punten. De volgende keer dat hij punten haalt is in ritten 17, 18 en 19.

Tenzij er nog een sprint mankeert op MDC (ergens rond rit 16).

Jan

Opmerking

jan,

rit 17
            Ygos st Saturn; 1 Mintkiewicz 6p; 2Teirlinck 4p 3 Nassen 3p.............
            Arengosse 1 Catieu 6p, 2 Van Der Vleuten 4p; 3 Nassen 3p, 4 Van vlierberghe 2p; 5 Mintkiewicz 1p
            Morcenx 1 Riotte 6p, 2 Danguillaume 4p; 3 Nassen 3p; 4 Van Der Vleuten 2p; 5 Vandenberghe 1p
            Mimizan, 1 Mintkiewisz 6p, 2 Nassen 4p; 3 wolfshohl 3 p, .............

Stand 1 Nassen 42 p

in het Laatste Nieuws stand 1 Nassen 38p

voor 19+20 vind ik niets terug

Puntenklassement Van Impe

rit 15 57 p; rit 16 a+b niet vermeld, rit 17 64p, rit 18 64 p;rit 19+20 82 ????

Laatste Nieuws rit 14 49p, rit 15 51p; rit 16 64p, rit 17 64p; rit 18 64p; rit 19+20 geen krant

gr marnix

Opmerking

Ze hebben er een soepje van gemaakt in de Tour de France. Hun puntentelling klopt aan geen kanten.

Ik vermoed wel dat de declassering van Nassen in de sprint van Morcenx (hij liet zich lanceren door Eric De Vlaeminck en kreeg ook nog 50 FF boete) achteraf weer teruggedraaid werd. Want in de eindstand heeft Van der Vleuten een puntje minder dan indien de declassering zou doorgegaan zijn (hij werd dan derde). Idem voor Vandenberghe.

Door de extra sprint (niet vermeld op MDC) in de 19de rit, komen er voor Nassen nog eens 4 punten bij. Zo kom ik aan een eindscore van 54 punten (zonder declassering), 51 punten (met declassering). Hij wint in elk geval het eindklassement.

Voor Van Impe blijf ik dus met het mysterie zitten van
              a) die 3 punten extra in het puntenklassement
              b) die 8 punten extra in het bergklassement

Jan

Opmerking

Bezig...
              X